شهردار منطقه دو گفت: امروز در شورای عالی شهرسازی طرح شمسه «شهر مدرن هوشمند اراضی توتستان های فرحزاد» در جنوب یادگار امام (ره) مصوب شد که با اجرای این طرح ۳۵ هکتار فضای سبز تحویل شهروندان خواهد شد.

دره فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صالحی در نشستی خبری با بیان اینکه طرح شمسه به عنوان کلان پروژه در سال ۱۴۰۲ تحویل شهروندان می‌شود، اضافه کرد: در این طرح موضوع ساماندهی املاکی که در طول سال‌های گذشته‌ به صورت غیر مجاز شکل گرفتند نیز پیش بینی شده است؛ البته در اجرای این طرح به نحوی عمل می‌کنیم که زندگی کسی را نابود نمی‌کند.

صالحی درباره ساماندهی روددره فرحزاد گفت: در آخرین بازدید دیدیم که دیگر در این محدوده از آسیب‌های اجتماعی مهلک خبری نیست؛ در حالی که تا پیش از این زاغه‌هایی در این محدوده وجود داشت که بعضا تا۴۰ متر عمق داشتند. همچنین حدود ۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ ساماندهی شدند و بر این اساس، اکنون زمینه برای اجرای طرح اکو پارک کاملا فراهم شده است.

او افزود: موضوع احداث جاده دسترسی برای نیروهای انتظامی دنبال شده که ۲هزار و ۱۸۰ متر جاده ایجاد و  ۲۵ چراغ پایه نوری نصب شده است؛ همچنین حذف ۱۷ پلاک قرمز، جمع آوری ۲۳ پلاک مغازه تفکیک غیرمجاز پسماند، جانمایی ۵ کانکس پلیس در این محدوده انجام شده است و تا پایان سال فاز اول اکوپارک اجرا می شود.

شهردار منطقه دو عنوان کرد: ساخت و ساز در محله فرحزاد پیگیری شده و به زودی شاهد رونق ساخت و ساز در آن خواهیم بود، ساماندهی روددره اوین درکه یا محله اسلام آباد در دستور کار قرار دارد و طرح آن تحویل کمیسیون ماده پنج شده و امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده تصویب شود که این موضوع تحول در عرضه مسکن اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 698111
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha