رئیس شورای شهر تهران درباره قانون باغات در تهران گفت: به اصل این قانون انتقاد صریح داریم چراکه الان برخی شهروندان درخت را دشمن خود و نه نعمت می‌دانند.

باغ ها

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری با بیان اینکه کسب درآمد شهرداری مهم است، گفت: البته نباید شهرداری در جهت کسب درآمد کاری کند که به لحاظ اقتصادی شرایط برای مردم سخت شود. قبلا مجلس مصوبه‌ای داشت که اعمال هر نوع تخفیف را از سوی شوراها ممنوع کرده بود ولی بعدا این وضعیت تغییر کرد و مقرر شد برای کسانی که نمی‌توانند پرداخت‌هایی داشته باشند، تخفیفاتی را به صورت ویژه درنظر گرفت.

او در ادامه به موضوع باغات تهران اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۲۲۲ مصوبه باغ را در شورای شهر داشتیم، اکنون پرونده باغات در شورا به روز بررسی می‌شود و معوق نمی‌ماند. برخی از گلایه‌ای مردم در این زمینه به حق است چرا که پرونده های آنها از قبل باقی مانده و ما در شورای ششم تلاش کردیم که به سرعت رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته به اصل قانون باغات انتقاد صریح، شفاف و روشن داریم و آن را به نفع شهر نمی‌دانیم، از سال پیش یک پرونده براساس قانون باغات صادر نشده. با این قانون شهروندان می‌روند درختان را در باغاتشان خشک می‌کنند چرا که برایشان نمی‌صرفد که زمینی با قیمت متری حدود مثلا ۱۰۰ میلیون را فقط در دو طبقه آن هم ۱۵ درصد از کل زمین بسازند.

چمران گفت: بنابراین شهروندان در این باغات درختان را دشمن خود و نه نعمت می‌دانند و قانون باغات به نوعی رکود ساختمانی ایجاد کرده است. برای همین به شدت دنبال این مسئله هستیم که درختی در تهران قطع نشود. شورای کنونی متعصب است که درختی در پایتخت کسر نشود. تهران قبلا باغ‌شهر بوده و در دامنه کوه خوش آب و هوا تعریف می‌شد و اکنون شهر سیمان و آهن و آجر است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید باغات را از دست دهیم بلکه باید به میزان باغات افزوده شود ولی با صداقت تمام می‌گوییم که در کنار این قضیه نباید کسانی که باغ دارند از باغ‌داری پشیمان شوند و درخت را دشمن خود بدانند، بنابراین اصلاح قانون باغات ضرورت دارد.

کد خبر 698040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha