با خدمات گوگل مپ و درج مختصات خاص، از اماکن خاص و تاریخی کمتر دیده شده مانند محل کشتی جنگی غرق شده بیسمارک آلمان نازی، دیدن کنید.

بیسمارک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، با گوگل مپ یکی از خدمات گوگل که با آن می‌توانید در حالیکه در خانه خود لم داده‌اید و به راحتی بر مبل راحتی خود تکیه زده‌اید، از مکان‌های تاریخی دوردست بازدید کنید.

Google Maps یک منبع باورنکردنی است، به خصوص اگر از برخی از بهترین نکات و ترفندها استفاده کنید. به عنوان نمونه شما به راحتی می‌توانید با درج مختصات محل کشتی بیسمارک، یک کشتی مهم نیروی نظامی دریایی آلمان نازی، در گوگول مپ نقطه‌ای را روی نقشه که در حال حاضر بقایای بیسمارک در آن قرار دارد را مشاهده کنید. مختصات آن به این شرح است:  ۴۸ درجه ۱۰ دقیقه شمالی و ۱۶ درجه و ۱۲ دقیقه غربی (۴۸°۱۰′N ۱۶°۱۲′W) است. شما نقطه‌ای را خواهید دید که کشتی عظیم بیسمارک در کف دریا قرار دارد. کشتی در عمق بیش از ۴هزار و ۵۷۲ متری زیر سطح اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و متأسفانه شما نمی‌توانید خود کشتی را ببینید.

با به دست آوردن و وارد کردن مختصات مختلف می‌توانید محل رویدادهای تاریخی را در گوگل مپ پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه‌ای از کشتی بیسمارک

بیسمارک یک کشتی جنگی در «کریگزمارینه» یا نیروی دریایی آلمان نازی بود. این کشتی به افتخار اتو فون بیسمارک، صدراعظم استراتژیست قرن نوزدهم دولت پروس، از بانیان تشکیل کشور آلمان و اولین صدراعظم آلمان نامگذاری شده بود. کشتی جنگی بیسمارک همراه با کشتی خواهرش تیرپیز، از بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی بود که تاکنون توسط آلمان‌ها ساخته شده است. خدمه استاندارد آن ۱۹۶۲ مرد و ۱۰۳ افسر  اعلام شده بود.

ساخت ناو جنگی بیسمارک در اوایل سال ۱۹۴۱ به پایان رسید و ماه‌ها بعد در پی نبرد با کشتی‌های نیروی دریایی بریتانیا غرق شد.

سرانجام، در ۸ ژوئن ۱۹۸۹، لاشه بیسمارک توسط رابرت بالارد، اقیانوس شناس آمریکایی که مسئول یافتن کشتی تایتانیک بود، کشف شد.

کد خبر 697753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha