دوچرخه‌سوار ۱۷ ساله ایران در سفر به سوییس برای حضور در کمپ تمرینی فدراسیون جهانی حاضر به بازگشت نشد. موضوعی که فدراسیون ایران تاکید دارد، هیچ نقشی در سفر این دوچرخه‌سوار به سوییس نداشته و خود این رکابزن به صورت شخصی به این سفر رفته است.

دوچرخه

به گزارش همشهری آنلاین پرهام شهسواری رکابزن ۱۷ ساله کوهستان ایران که گفته می‌شود برای حضور در کمپ تمرینی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به سوییس رفته بود، قصد بازگشت به ایران را ندارد. اکنون این بحث مطرح است که این دوچرخه‌سوار خودش به سوییس رفته و فدراسیون ایران او را اعزام نکرده است.

حمید عطا الهی دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی ماجرای رفتن رکابزن ۱۷ساله به سوییس و موضوع برنگشتن او به ایران بیان کرد: قبل از اینکه من دبیر فدراسیون دوچرخه سواری شوم، اتحادیه جهانی نامه‌ای به فدراسیون ارسال می‌کند مبنی بر اینکه ایران یک سهمیه برای کمپ تمرینی دارد. اتحادیه جهانی اعلام کرده بود که هزینه رفت و برگشت و دوچرخه بر عهده ورزشکار است. فدراسیون هم این مسئله را اطلاع می‌دهد و سپس پرهام شهسواری به عنوان ورزشکار معرفی می‌شود. خود این ورزشکار بعدا ایمیلی به اتحادیه جهانی ارسال می‌کند مبنی بر اینکه فدراسیون ایران هیچ همکاری با او نمی‌کند در حالی بود که فدراسیون از ابتدا اعلام کرده بود که اگر قصد دارد در این کمپ شرکت کند، هزینه‌ها را باید پرداخت کند.

او ادامه داد: اتحادیه جهانی نیز پس از آن نامه ای به فدراسیون ایران ارسال کرد و در آن نامه اعلام شده بود که سهمیه ایران سوخته است و ایران دیگر سهمیه‌ای در این کمپ ندارد و ایمیل اتحادیه جهانی نیز موجود است. وقتی فدراسیون این ایمیل را از سوی اتحادیه جهانی دریافت می‌کند دیگر پیگیری کارها نمی‌شود و نه مجوز شورای برون مرزی می‌گیرد و نه نامه‌ای به این ورزشکار می‌دهد که نشان دهد او به عنوان نماینده فدراسیون اعزام شده است.

عطا الهی در پاسخ به این پرسش که شهسواری مجوز شورای برون مرزی برای حضور در کمپ سوئیس را داشته است یا خیر؟ گفت:  زمانی که اتحادیه جهانی سهمیه ایران را لغو کرده بود، فدراسیون هم دیگر پیگیر گرفتن مجوز شورای برون مرزی نشده و موضوع برایش تمام شده بود. فدراسیون هیچ همکاری با این رکابزن برای حضور در سوییس نکرده است چون سهمیه ایران از سوی اتحادیه لغو شد و همانطور که گفتم نامه اتحادیه جهانی نیز موجود است.

او در پاسخ به این پرسش که این رکابزن خودش شخصی به سوییس رفته است؟ تاکید کرد: بله خود شخص رفته است و شنیدم که در نظام وظیفه هم وثیقه گذاشته است.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این پرسش که شهسواری چگونه ویزا گرفته وقتی گرفتن ویزا برای سوییس کار سختی است؟ گفت: کار سختی است اما قطعا از نظر مالی تمکن قوی داشته که توانسته ویزا را بگیرد.

دبیر فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون اصلا در جریان نبود که این ورزشگاه خودش به صورت شخصی دارد به سوییس سفر می‌کند؟ گفت: زمانی که اتحادیه جهانی سهمیه ایران را لغو کرد موضوع دیگر برای فدراسیون تمام شده بود. از طرفی به هر حال وقتی یک ورزشکار خودش بخواهد سفر شخصی داشته باشد ما دیگر کنکاش نمی کنیم. 

 طی روزهای گذشته شهسواری با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، مهاجرت به اروپا و برنگشتن به ایران را تایید کرد.

کد خبر 697653
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    25 52
    این روزهای سخت برای ایرانی ها هم تمام خواهد شد و روسیاهی به ذغال . بگذارید آبرو را به حراج بگذارند . شهروند درجه دو سه ارزانی همه شما .
    • CA ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      11 11
      بهترین راه رو رفته اقای زغال فروش
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      10 7
      این جوان ۱۷ ساله سرمایه کشور بوده ، ملی پوش بوده ، هزار جور خرج و هزینه بی دلیل روزانه در ابن مملکت می‌شود که هزینه سفر این ملی پوش در اینها بی اهمیت است. چطور پشتیبانی ازش نکردن و اهمیت ندادن که اولا سهمیه ایران بسوزه و دوما ملی پوش با هزینه خودش به کمپ تمرین بره ، اون ورزشکار بی تقصیر هست. هرکسی هم جای این فرد بود دیگه بر نمی گشت . ارزش برای ورزشکاران غیر از فوتبالیستها قائل نیستن . به راحتی و با عدم مدیریت استعدادها را فراری میدن .متاسفم برای وضعیت کشورم
  • ایرانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    40 6
    قبل از هر چیز فدراسیون ایران باید توضیح بده که چرا اتحادیه جهانی سهمیه ایران رو لغو کرده؟
    • آها IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 5
      قبل از همه چیز باید این ورزشکار توضیح بده چرا ایمیلی زده که باعث لغو سهمیه شده!
  • کارگر بیکار IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    61 13
    دست راستش رو سر تمام ملت.
    • الف الف IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      10 20
      ملت شریف و غیور ایرانو قاطی این مسائل نکنید..
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    51 15
    دمش گرم / خوب کاری کرد
  • نادر IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    52 12
    مگه دیوونس که برگرده
  • داروک IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    45 4
    خب الان این ورزشکار از ایران رفته و نمیخواد برگرده اینکه فدراسیون در جریان رفتن اون نیست مهم نیست مهم اینه که چرا نمیخواد برگرده؟ صورت مسئله روپاک نکنین لطفا.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    61 12
    خوش به حالش که رفت دیگه مثل ما داخل این مملکت نمی خواد زجر بکشه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    53 14
    شیر مادر نان پدر حلالت دمت گرم فقط امیدوارم جوگیر نشی برگردی
  • البرز DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    51 6
    این همه جار و،جنجال نداره. اولا همه میدونیم توی ورزش و کل ایران چه خبره و هیچ جوانی اینده روشنی جلوی خودش نمیبینه وحق داره برای ایندش تصمیم بگیره. دوم اینکه ببینید چرا هر جوان نخبه و حتی معمولی فرصت رفتن پیدا میکنه میره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    46 2
    اتحادیه جهانی نامه زده همه هزینها به عده خود ورزشکار هست !!!!!!! خودش از گفتن این حرف خندش نگرفت وقتی تمام هزینها به عده خود ورزشکار هست پس اصلا وجود فدراسیون چه معنی میده پس اون بودجه ای که از دولت میگیرید چیکار میکنید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    14 66
    به درک که رفت ایرانی ماندن لیاقت میخواد
    • آسمان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      51 8
      خدایا این لیاقت رو زودتر از من بگیر!
    • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      37 9
      خدایا لیاقت ایران ماندن رو از من جوون بگیر
    • آی آر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      39 9
      بالیاقت چند میگیری زر نزنی
    • سرباز گمنام IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      7 56
      خداوندا لیاقت زندگی در شیعه خانه امام زمان و سربازی مولایمان و شهادت در آستان مقدس صاحب الزمان عج را به همه شیفتگان حضرتش عنایت بفرما.. الهم عجل لوایک الفرج
    • امیر IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 1
      موندنش حماقته....
  • م IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 76
    بذار بره گم شه اینا تا هزار پشتشون بدهکار ،شهدا و اونایی که هنوز زخمشان التیام نیافته،هستن،،راه رو باز کردن امنیت رو بر قرار کردن ،،متاسفانه غرب شده کعبه اینا وقتی درست،ازشون سواری گرفتن،،مثل اشغال پرتشون،میکنن،،این رو سیاهای،،وطن فروش،،که هیچ شرفی ندارن،،بجز بالا رفتن از گرده مردم حتی به قیمت فروختن وطن،که ناموسه اینا و امسال خاوری و ،،،همه بی وطنن،،برن به جهنم،،شرف ندارای،عوضی،،
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      27 4
      دهنت را آب بکش هر چیزی که لایق خودته را به دیگران نسبت نده . مدیران اگه حواسشون به سرمایه های مملکت که جوان‌ها باشن بود ، این جوان بدبخت مونده بود تو کشور و غم غربت را تحمل نمیکرد
  • میثم DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    18 1
    یه سوال چرا برگردد برای چی
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 2
      تا آدمهای مخلصی مثل شماداریم غمی نیست
  • حامد IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    9 4
    جای تاسف برای مسئولین است که چه وضعیتی پیش آورده اند که هر کس یک روزنه ای پیدا میکند سعی میکند از این وضعیت فرار کند !!!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    7 4
    فدراسیون ورزشی کشور مل در هر زمینه و شاخه ای که باشد رانت خوار می باشد و به فکر منافع خود هستند برای همین بیشتر ورزشکاران ما می روند و دیگر بر نمی گردند چون هیچگونه همکاری و حمایتی نمی شوند
  • خب IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 2
    تا وقتی که به کشورمون به خودمون ایمان نداشته باشیم موفق نمیشیم! حالا نمیدونم چرا خودتحقیر هستیم ولی تا وقتی مه بریم برای این و اون کار کنیم و مدال بیاریم و برای کشورمون کاری نکنیم و تلاشی نکنیم این کشور که هیچ، هیچ کشور دیگه ای هم به موفقیت و پیشرفت نمیرسه! مگر تیم ملی والیبال یا کشتی گیرا یا نمیدونم خیلی رشته های دیگه نرفتن به مسابقات؟ دلیل نمیشه همیشه بهانه رو بندازیم رو دولت یا وزراتخانه ها!
  • صمد ح IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 8
    خوش به غیرت و شعورت ، از اینا نه آبی گرم میشه نه لیاقتی برا کار انجام دادن ، بهترین کار اینه که دستشون تو حنا بمونه ، امیدوارم تو این سویس حال اینا رو بپرسی ، دمت گرم