دانشگاه الزهرا در یک تخلف جدید بدون کسب مجوز از کمیسیون ماده ۷، چند درخت کهنسال را سربُرید، این درحالی است که به گفته مسوولان شهرداری در سال‌های اخیر نیز ۱۱ درخت دیگر در این دانشگاه بدون کسب مجوز قطع شده بودند.

دانشگاه الزهرا

به گزارش همشهری آنلاین، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ درباره سر بری درختان دانشگاه الزهرا که در روزهای گذشته صورت گرفته است، گفت: دانشگاه مجوزی برای سربُری درختان نداشته است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه الزهرا در سال‌های گذشته نیز اقدام به قطع درختان بدون هماهنگی با منطقه کرده بود و به همین دلیل جریمه هم برای آنها درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: هنوز جریمه سر بُری ۱۱ درخت کهنسالی که در گذشته قطع شدند از سوی دانشگاه پرداخت نشده و سربری ۴ درخت دیگر که الان انجام شده هم تخلف و بدون مجوز بود.

سربری درختان کهنسال دانشگاه الزهرا بدون مجوز | معاون منطقه ۳: این اولین تخلف مسئولان دانشگاه نیست

معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران با بیان اینکه دانشگاه برای رفع خطر درختان باید از سوی کمیسیون ماده ۷ مجوز کسب می‌کرده، تاکید کرد: سربری و قطع درختان و هرگونه جا به جایی آن در اماکن خصوصی و عمومی باید با هماهنگی این کمیسیون باشد.

او درباره اینکه چرا درختان کهنسال باقی مانده باغ مستوفی الممالک که حالا دانشگاه الزهرا شده، پلاک‌کوبی نمی‌شوند؟، هم توضیح داد: چون ملک دانشگاه زیر نظر شهرداری تهران نیست، نگه داری درختان آن نیز بر عهده مالک است و مالک برای پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن این درختان باید پیشنهاد دهد. البته اگر خسارتی به درختان وارد شود شهرداری با حکم قضایی برای بررسی علل این خسارات دخالت می کند.

قدمت برخی درختان محوطه دانشگاه الزهرا و باغ ایرانی که در محدوده ده ونک است، به ۳۰۰ سال می رسد و گفته می‌شود این درختان در زمان میرزا حسن مستوفی‌الممالک معروف به «آقا»، در دورهٔ قاجار و پهلوی اول وزیر دارایی بوده است کاشته شده است. این محدوده باغات مستوفی الممالک معروف است، او با خرید زمین‌های ونک و محدوده اطرافش با احداث ۸ قنات آباد کرد و با تقسیم زمین‌های ده ونک به زمین‌های کشاورزی و باغ، بنای آبادانی آن را فراهم کرد.

کد خبر 697250
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • عجبا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    8 0
    در یک جایی از دنیا در این زمینه اینقدر با شعور هستند که در فصل زمستان و زمانی که درختان در خواب زمستانی هستند اقدام به اصلاح شاخ و برگ دختان می کنند با مجوز.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    9 2
    همینه همه جور بلا سر این مملکت داره میاد. درخت یعنی حیات یعنی کارخانه پاکسازی هوا و کاهش بیماری. خدا نبخشه کسی که این هدیه خدا رو از ما سلب می کنه . میخواد هر کی باشه!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    ‌واقعا چرا قوه قضائیه ورد نمیکنه
  • حسین صادقی FR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    10 0
    هر چه که دیگران کاشتند شما بریدید
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 0
    چقدر بی رحم تشریف داشته
  • ایرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    پیشنهاد میدم رشته حفاظت از محیط زیست هم به این دانشگاه اضافه بشه. بستر و شرایط مناسبی داره
  • وجدان IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 1
    خدا پدر مستوفی الممالک را بیامرزه زمین خرید درخت کاشت تا دانشگاه درختان رو سر ببره. اگر نمیکاشت الان دانشگاه کاری نداشت انجام بده مجبور بود تا پارک ملت بیاد
  • بان IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    اینجور دانشگاهها باید اسم ائمه رو از روشون برداشت این دانشگاهها با این کاراشون