درعصر شهادت امام سجاد (ع) مراسم کاروان نمادین بنی‌اسد از اسیران کربلا با همکاری راهور و نیروی انتظامی درخیابان شاه‌آبادی منطقه۱۴ برگزار شد.

کاروان اسرا

به‌گزارش همشهری آنلاین، حاج «حسن زرجویان» یکی از بنیانگذاران هیت حضرت علی‌اصغر (ع) در باره راه‌اندازی کاروان نمادین بنی‌اسد و اسیران کربلا گفت: «این کاروان عزاداری نزدیک به ۴۰ سال است که در این هیئت هر سال در سومین روز شهادت امام حسین (ع) و شب شهادت امام سجاد (ع) به حرکت درمی‌آید.»

پیرغلام اهل بیت (ع) اضافه کرد: «در این کاروان که همه‌ساله به یاد اسیران دشت کربلا به راه می‌افتد از نمادهایی همچون گهواره علی اصغر (ع)، کجاوه حضرت زینب (س)، سرهای بریده شهدای کربلا، اسیران دشت کربلا، به اسارت رفتن فرزندان امام حسین (ع) و غل و زنجیر کردن امام سجاد (ع) استفاده می‌شود. البته در کنار ابن کاروان، دسته زنجیرزنی بزرگی با حضور بیش از ۲۰۰ زنجیرزن و ده‌ها طبل و دهل‌زن حضور دارند.»

گفتنی است کاروان عزاداری بنی‌اسد و اسیران دشت کربلا از ساعت ٨ تا ۱۲شب مسافت چندکیلومتری را طی و از محله‌های فرزانه، نبرد، ششم بهمن، دهم فروردین عبور کردند. در پایان مراسم نزدیک به ۲ هزار پرس غذای نذری از طرف هیت حضرت علی اصغر (ع) بین عزاداران حسینی توزیع شد.

کد خبر 697210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    قبول باشد عزاداری ها