همزمانی روز خبرنگار با عاشورای حسینی موجب شد تا نمایندگان مجلس یک روز بعد از سالروز شهادت حضرت اباعبدالله(ع) روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گویند. از سوی دیگر پرتاب ماهواره خیام از پایگاه بایکونور قزاقستان نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که وکلای ملت در توئیتر به آنها پرداختند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس درباره تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی در حساب توئیتری خود نوشت: «امسال روز خبرنگار مصادف شده با عاشورای حسینی. آنچه که نهضت امام حسین را برای همیشه تاریخ زنده نگاه داشته است، صرفا رسیدن اخبار کربلا نبود بلکه تبیین امام سجاد و حضرت زینب بود. ضمن تسلیت به اصحاب رسانه، رسالت خبرنگاران را درک درست از اوضاع و اطلاع رسانی و تحلیل درست می‌دانم.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم درباره مناسبت روز خبرنگار در توئیتر نوشت: «سلام بر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، روایتگران و تبیین کنندگان اصلی نهضت و حماسه عاشورا... ضمن گرامیداشت روز خبرنگار برای این افسران و سربازان خط مقدم جهاد روایتگری و تبیین، که ادامه دهندگان راه سفیران نهضت حسینی هستند، آرزوی موفقیت دارم.»

سیدناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت هم درباره رسالت پیام‌آوران اینطور مرقوم کرد: «عاشورا مرثیه‌ای به عظمت تمام تاریخ و بی‌شک امروز پیام آورانی که در جنگ نابرابر روایت‌ها با اندیشه و قلمشان در خط مقدم تبیین و روشنگری جهاد می‌کنند، وارثان رسالت زینب(س) هستند. روزخبرنگار گرامی باد.»

فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به شخصیت حضرت زینب(س) در توئیتر نوشت: «"کلمه" سلاح برنده زینب کبری بود که با آن غبارها را کنار زد، ظلم و جهل را عیان ساخت و حق را امتداد بخشید۔ روز خبرنگار فرصتی است برای تجلیل از خبرنگارانی که زینب‌گونه از این سلاح بهره برده و  مسائل و مطالبات واقعی مردم را در کنار کاستی‌ها و پیشرفت‌ها منعکس می‌کنند.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره فعالیت‌های خبرنگاران در عرصه خبری جهان اینطور نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. دنیای امروز بدون خبرنگار تاریک و خاموش است و افتخار خبرنگاران متعهد در آگاهی رسانی بجا و بموقع و کامل و غیر عوامفریبانه است. او است که می‌تواند افشاگر سوء استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های مزدور شود. از خدای متعال توفیق روزافزونشان را در ایفای وظیفه مقدس روشنگری مسئلت می‌کنم.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز به ظلم ظالمان اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «فصل مشترک حکومت یزید و حکومت آمریکا؛ یزید اسلام را برنمی‌تابید و آمریکا انقلاب اسلامی را. خدایا ما را از شرّ دشمنان اسلام و منافقان مصون نگهدار.» میرسلیم درباره قیام حسینی و مبارزه با ستم نیز توئیت کرد: «قیام حسینی برای رفع فساد و انحرافی بود که در حکومت  اسلامی رخ داده بود و نیز برای تضمین دفع ستم‌پذیری و پیشگیری از سیطره جهل و هواپرستی، در آینده جوامع اسلامی بود. خدایا مارا در قدردانی از خون بناحق ریخته شهدای کربلا موفق بدار.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی هم به تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «تقارن روز خبرنگار با عاشورای سید و سالار شهیدان تاکیدی است بر مسئولیت مهم و بزرگ خبرنگاران در پی‌جویی حقیقت. خبرنگاران به پیروی از راوی بزرگ کربلا حضرت زینب(س) در مسیر حقیقت جویی و آگاهی بخشی ثابت قدم باشند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگر خود به پرتاب ماهواره خیام اشاره داشت و نوشت: «قرارگرفتن ماهواره خیام در مدار زمین و بهره برداری از این ماهواره توسط دانشمندان جوان فضایی ایرانی قدمی بزرگی درحوزه صنعت فضایی کشور است. ایران هسته‌ای و فضایی یعنی تحریم معنی ندارد و ما می‌توانیم.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تقبیح رفتار افراد مخالف فرهنگ حسینی در توئیتر خود نوشت: «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره... چراغی را که ایزد بر فروزد هر آن کس پف کند سُبلَت بسوزد نه نور قرآن با تعدی و جسارت نابخردان زوال یابد ونه نور حسین(ع) با پاشیدن خاک به چشم خورشید به کاستی در آید. اُف بر فرهنگی که توهین به مقدسات و قرآن کریم را جایز می‌شمارد.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در چند توئیت موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار داد. این نماینده مجلس درباره تقارن روز خبرنگار و روز عاشورا در توئیتر خود نوشت: «تقارن روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت بزرگ خبرنگاران در جهاد تبیین است که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بدوش کشیدند و الگوئی شدند برای همه خبرنگاران در دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و ابلاغ پیام.»

این نماینده مجلس در توئیت‌های دیگر خود به بیانیه جدید میرحسین موسوی اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «بیانیه اخیر میرحسین موسوی علیه نظام نشان داد که افکار او فرسنگ‌ها با افکار امام عزیز فاصله دارد، همچنین او بار دیگر نشان داد که شایستگی ترحم و عطوفت نظام را ندارد و از هر فرصتی برای ضربه به کیان انقلاب و ترویج دیدگاه‌های غرب استفاده می‌کند.» او در توئیت دیگری در این باره نوشت: «لبیک یا خامنه‌ای سرانجام رویه‌ای که میرحسین در موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌هایش بعد از انتخابات ۸۸ به کار گرفته شده، حمایت از داعش که آمریکائی‌ها به تشکیل آن اعتراف و صهیونیست‌ها آشکارا از آن‌ها پشتیبانی می‌نمایند. اللهم اجعل عاقبت امرنا خیرا.»

سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در توئیت‌های خود به مساله جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و پرتاب ماهواره خیام اشاره داشت. او در توئیت نخست خود اینطور نوشت: «تلاقی وحشی‌گری این روزهای رژیم صهیونسیتی در غزه با ایام عاشورا حجت را بر هر کسی که به دنبال هیئت سکولار بود، تمام کرده است. مگر می‌شود عزادار اباعبدالله باشیم و از شمر زمانه غافل بمانیم؟ من حسینیه‌ای را قبول دارم که قهرمانانی بپرورد که با دشمن اسرائیلی بجنگند.» او در دومین توئیت خود هم با اشاره به پرتاب ماهواره جدید ایران از قزاقستان اینطور توئیت کرد: «پرتاب ماهواره خیام و آغاز ماموریت عملیاتی این ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری، نشان‌گر پایان دوران شکست‌ها و احیای صنعت فضایی کشور است. ضمن تشکر از دولت، باید این‌گونه اقدامات مثبت ادامه یابد تا با سرازیرشدن این فناوری به سایر عرصه‌ها، پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان شتاب بگیرد.»

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم با انتشار تصویر شخصی خود پیش از ارسال ماهواره خیام از سایت قزاقستان در روز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه اینطور در توئیتر نوشت: «مهم‌تر از مباحث علمی و دستیابی به اطلاعات ماهواره خیام، خنثی سازی تحریم‌های آمریکا رو شاهد هستیم.»

کد خبر 696763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 6
    قوه قضایی میرحسین رامحاکمه کند تاکی میترسید
  • ناشناس IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    کاملا مشخصه که تندرویهادرکشورافزایش زیادی پیداکرده،کمی هم بفکرهمدلی ومهربانی باشید،متاسفم
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    به 16 سال حصر و زندان میگی ترحم؟
  • وجدان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    نمایندگان محترم. بله روزخبرنگار با ایام سوگواری مصادف شده این همه مطلب برای روز خبرنگار میشه نوشت. چرا به تاسوعا و عاشورای حسینی ربط میدید؟؟؟؟