تاسوعا و عاشورای حسینی و همزمانی این مناسبت‌ها با جنایت‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه مهم‌ترین سوژه‌هایی هستند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توئیت‌های خود به آنها پرداختند. در ادامه این گزارش آنچه که وکلای مردم در خانه ملت در فضای مجازی منتشر کردند را می‌خوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در توئیت خود به برخورد دولت باکو با عزادارای حسینی پرداخت و اینطور نوشت: «دولت باکو در تعطیلی مراسمات و شعائر حسینی همان راهی را می‌رود که پیشتر پیشه وری رفته بود. یوروویژن آمال دولت باکو؛ و عاشورا نقطه مرکزی هویت مردم آذربایجان است، این دوگانه ان‌شالله بزودی تمام خواهد شد و پرچم حسینی برفراز آنسوی ارس برافراشته خواهد شد.

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیت‌های خود به مناسبت این روزها اشاره داشت و اینطور نوشت: «امام حسین شهید شد تا اسلام از انحراف مصون بماند و احکامش اجرا شود. خدایا ما را در یاری رساندن به او موفق گردان.»

این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز ادامه داد: «زشت‌ترین منکری که به قیام حسینی انجامید غصب حکومت اسلامی و ایجاد انحراف در دین، با ابزار نفاق و دنیازدگی است. خدایا جز پیروی از حسین(ع) بر ما مپسند.» میرسلیم در سومین توئیت خود نیز با انتشار هشتگ امام حسین به قیلم آن امام اشاره داشت و اینطور نوشت: «امام حسین قیام کرد علیه بازگشت به جاهلیت و از همه آزادگان در هر زمان یاری طلبید برای زنده نگاهداشتن اسلام با مبارزه علیه رجعت به آداب و عادات و اعتقادات دوران جاهلیت و طاغوت. لبیک یا حسین!»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و سخنگوی فراکسیون شهید دیالمه(شفافیت) به شخصیت و ویژگی‌های شمر اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «سه خصلت زشتی که در تاریخ برای شمر برشمردند؛ ۱_بنده شکم بود. ۲_بسیار حسادت می‌ورزید. ۳_اهل تمسخر و کنایه و زخم زبان بود. یادمان هست که شمر تا پای شهادت در کنار حسین‌ابن‌علی در جنگ صفین پیش رفت و مدال افتخار جانبازی جنگ صفین در رکاب علی(ع) را بر سینه داشت.»

علی حدادی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در یازهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی هم با انتشار هشتگ عاشورا در حساب توئیتری خود اینطور نوشت: «کربلا ماند ... با همه‌ی حقیقتش... و ماییم که می‌توانم مسلم و زهیر و بُریر و وهب‌ و حبیب‌هایش باشیم برای امامی که هزار سال محکوم به "نخواستن"های ماست. عاشورای حسینی را به همه عاشقان سرورمان حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام تسلیت می‌گویم.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرهای رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود نیز به مساله عاشورا پرداخت و در توئیتر خود اینطور نوشت: «عاشورا تقابل دو گروه بود که هر دو به نبوت معتقد و اهل نماز و روزه و حج بودند و خمس و زکات می‌پرداختند. تفاوتی که یک گروه را اشقیا و گروه دیگر را اولیا نمود ولایت بود.»

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و دبیر «فراکسیون دیپلماسی بین المللی» هم با اشاره به درگیری‌های جدید در نوار غره و جنایات صهیونیست‌ها و انتشار متنی از محمود درویش در توئیتر خود نوشت: «اگر از تو درباره غزه پرسیدند؛ بگو به آنها در آنجا شهیدی است، که شهیدی آن را حمل می‌کند و شهیدی از وی عکس می‌گیرد و شهیدی او را بدرقه می‌کند و شهیدی بر وی نماز می‌خواند.»

«شمر» را بیشتر بشناسید | از جانبازی در صفین تا تقابل با امام حسین

مالک شریعتی، یکی دیگر از نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و نیز سخنگوی کمیسیون انرژی در توئیت خود با یادآوری وزرای نفت و امور خارجه خاطر نشان کرد: «بعنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، سانحه آتش سوزی منابع نفتی ماتانزاس کوبا با ده‌ها کشته، زخمی و مفقودی را به مردم و دولت کوبا تسلیت گفته، امیدوارم دولت محترم زمینه استفاده از تجربیات متخصصان توانمند نفتی ایران را در مهار آتش فراهم کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت روز خبرنگار و انتشار تصویری از این یادبود درتوئیتر خود نوشتت: خبرنگار رسول دانایی است. زدودن پرده‌ی غبار از چهره زیبای حقیقت کار سترگ اوست. چرخش قلم برمدارحق سخت است ولی شیرین. یاد تمام خبرنگاران ساعی بخصوص شهدای این قافله گرامی باد...

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم شریف ملایر در یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی هم امروز در توئیتر خود نوشت: «تصاویر غم انگیز چهرهٔ وحشت زدهٔ کودکان و طفل‌های کفن شدهٔ بی پناه #غزه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ایام شهادت سیدالشهداء، یادآور این جملهٔ تاریخی امام حسین(ع) است که «کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا» کدام آزاد مردی است که این تصاویر را ببیند و بتواند چشم بر این جنایات ببندد؟»

«شمر» را بیشتر بشناسید | از جانبازی در صفین تا تقابل با امام حسین

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در رشته توئیتی به تبیین مساله عاشورا پرداخت و با تسلیت این ایام به مردم عزادار ایران زمین اظهار داشت: «جهان یکسره غوغاست.عالم و آدم، جن و انس و ملائک الهی بر واقعه ای سنگین می گریند. حسین و یارانش با لبانی تشنه و شرمسار از صدای العطش کودکان در برابر ظلم و ظالمان ایستاده اند و تا ساعتی دیگر عالم شاهد پیکرهای غرق در خونشان در زیر سم اسبان خواهد بود. حسین! حسین! حسین! حسین...!» او در توئیت دیگری با استفاده از هشتگ عاشورا و محرم ۱۴۴۴ در توئیتر خود نوشت: «شرم بر مسلمان نماهای بنده پول و پست و مقام و شکم و شهوت که به فرمان معاویه منافق و یزید شراب خوار میمون باز فرق علی(ع) را شکافتند، امام حسن (ع) را مسموم و خون خدا را با لبانی عطشان در کربلا سربریدند و خاندانش را به اسارت بردند. اُف بر این همه نامسلمانی و نامردی.»

مطهری در سومین توئیت خود نیز به آزمون بزرگ کربلا اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت:‌ عاشورا آزمون بزرگی بود. حر، زهیر بن قین عثمانی مسلک و وهب نصرانی قبل از امام شهید شدند و سوید بن مطاع که بعداز شهادت امام به کربلا رسیده بود در دفاع از خیمه‌ها به شهادت رسید. عمر بن سعد اولین تیر را قربه الی الله به سوی امام پرتاب کرد و شمر جانباز صفین سر از پیکر حسین (ع) جدا نمود.» نماینده مردم گرمسار و آرادان در توئیت دیگری با اشاره به حرکت دسته عزاداری در کشور مصر این طور نوشت:‌ «جمعیت عزاداران سیدالشهدا برای اولین بار در کشور مصر، مرکز دانشگاه‌های اهل تسنن از بزرگترین مسجد آن در خیابان‌های قاهره به حرکت درآمد. جوشش خون حسین(ع) عالم را تسخیر خواهد کرد که نماد آن عاشورا و اربعین است.»

این نماینده مجلس در آخرین توئیت خود نیز ضمن تبریک روز خبرنگار نوشت:‌ «روز خبرنگار بر همه امانت داران قلم، اهل رسانه و آنهایی که در جهت آگاهی بخشی جامعه می‌کوشند، فرخنده باد.»

کد خبر 696467

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha