همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ همزمان با آغاز طرح انضباط اجتماعی گفت: اجرای این طرح به زودی در کل تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا سردار رجب‌زاده روز یکشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشی طرح انضباط‌ اجتماعی در محدوده کلانتری 103 گاندی افزود: در این طرح ایستگاه‌های سیار پلیس برای دسترسی آسان مردم راه‌اندازی می‌شوند. از سوی دیگر اقدامات پلیس 110 نیز از طریق این ایستگاه‌ها پیگیری خواهد شد.

وی نظم بخشی، ساماندهی عبور و مرور، جمع‌آوری متکدیان، دست‌فروشان و معتادان تابلو و غیره را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح به دنبال رفتارسازی مردم هستیم و تا زمانی که احساس کنیم، این رفتارسازی تثبیت شده، اجرای طرح به صورت 24 ساعته ادامه می‌یابد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که هشت پلیس تخصصی همچون پلیس آگاهی، مواد مخدر، اطلاعات، امنیت، یگان امداد و غیره در اجرای این طرح شرکت دارند، افزود: در این طرح همچنین قوه قضاییه، دادستان تهران، شهرداری، بهزیستی، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در این طرح مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به این که با تخلفات رانندگی در این طرح به شدت برخورد می‌شود، افزود: موتورسواران حتما مراقب باشند، چرا که به هیچ عنوان اجازه تخلف به آن‌ها داده نمی‌شود، از سوی دیگر تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز بدون اغماض اعمال خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، موفقیت این طرح را در گرو همکاری مردم دانست و گفت: متاسفانه به دلیل افزایش حجم تخلفات، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توان برخورد با همه متخلفان را ندارد و لذا برای کمک به آن‌ها پلیس‌های دیگر وارد عرصه شده‌اند که به زودی بعد از آرام سازی و ساماندهی تخلفات رانندگی در تهران، همچون گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد سد معبر افزود: خیابان فضای عمومی است و کسی حق تصرف آن را ندارد و پلیس نیز با این دسته از متخلفان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که جمع‌آوری متکدیان و معتادان تابلو از امروز آغاز شده است، افزود: مردم در حوزه کلانتری 103 هرگونه مشکل در این زمینه را به پلیس اطلاع دهند تا با معتادان و متکدیان برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که علی رغم جمع‌آوری معتادان توسط پلیس، دستگاه‌های ذیربط مجددا آن‌ها را آزاد می‌کنند، افزود: کار ما جمع‌آوری معتادان است و آن‌ها را به بهزیستی و وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم و آن‌ها نیز پس از ترک معتادان، نسبت به رهاسازی آن‌ها اقدام می‌کنند، ولی پلیس اگر قرار باشد، ده‌ها بار این معتادان را بگیرد، باز هم این کار را می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره صنوف متخلف در تهران نیز گفت: جلساتی با روسای صنوف گذاشته شده است و آن‌ها نیز گشت‌های ویژه‌ای را برای ساماندهی این امر اختصاص بدهند که پلیس نیز با آن‌ها در این خصوص همکاری می‌کند.

وی با اشاره به این که مردم به دنبال احساس امنیت و امنیت روانی هستند، افزود: مجرمان باید از حضور پلیس در شهر بترسند نه مردم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره رفتار پلیس انتظامی و کلانتری‌ها با شهروندان نیز گفت: مردم به راحتی می‌توانند به کلانتری‌ها مراجعه و مشکلات خود را مطرح کنند و کلانتری‌ها نیز بر اساس منشور اخلاقی حرفه‌ای نسبت به پاسخگویی به شهروندان اقدام می‌کنند.

سردار رجب‌زاده در پایان گفت: تا وقتی که من فرمانده انتظامی تهران هستم،‌ این طرح را در تهران اجرا خواهد شد.

کد خبر 69655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز