رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در دو گروه آموزشی ریاضی و فنی و علوم تجربی در سال‌های اخیر با کاهش میزان تقاضا مواجه هستیم و بیشترین افزایش متقاضی مربوط به گروه زبان خارجه است.

کنکور 1401

به گزارش همشهری آنلاین، پنل تخصصی بررسی و تحلیل نوسان تقاضای ورود به آموزش عالی و جهت‌گیری‌های آینده با هدف استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه توسط مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد.

در ابتدای این پنل دکتر رضا منیعی به عنوان مدیر جلسه به صورت جامع به بررسی تقاضای فزاینده برای کنکور به ویژه در رشته‌های علوم تجربی اشاره و این روند را یک روند بسیار نگران کننده دانست.

بیشتر بخوانید: 

وی گفت: لازم است در این خصوص بررسی‌های جدی صورت پذیرد تا بتوان از خلال آن پیشنهادهای سیاستی راهگشا ارائه کرد.

در ادامه علی باقر طاهری نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی سخنرانی خود را تحت عنوان «خود تنظیم‌گری داوطلبان برای ورود به دانشگاه» ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت بررسی و تحلیل نوسان تقاضای ورود به آموزش عالی اهم مطالب خود را ذیل سه عنوان الف: بررسی وضع موجود به روایت ب: متغیرهای مؤثر در شکل گیری وضع موجود و ج: تحلیل و جمع‌بندی یافته‌ها بر مبنای خود تنظیم‌گری بیان کرد.

کاهش تقاضای داوطلبان تجربی و ریاضی / افزایش‬ داوطلبان گروه زبان خارجی

عضو دائم شورای معاونین وزارت علوم گفت: وضعیت داوطلبان کنکور حاکی از آنست که در دو گروه آموزشی ریاضی و فنی و علوم تجربی در سال‌های اخیر با کاهش میزان تقاضا مواجه هستیم و بیشترین افزایش متقاضی مربوط به زیر گروه زبان خارجه است.

وی در ادامه با اشاره به متغیرهای مؤثر در شکل گیری وضع موجود به سه عامل، الف) میزان اشتغال پذیری دانشجویان ب) ماهیت خاص زیر گروه‌های آموزشی و ج) علاقمندی و شناخت از ماهیت رشته‌ها اشاره کرد.

طاهری نیا ادامه داد: به باور من، آنچه که اکنون شاهد آن هستیم پدیده‌ی خود تنظیم‌گری داوطلبان است. این خود تنظیم‌گری به ما می‌گوید که داوطلبان ما هوشمندانه عمل می‌کنند و این یک رویداد طبیعی و منطقی است. رئیس مؤسسه در پایان تأکید کرد که در جریان این تحولات، حاکمیت نیز باید نقش و سهم تنظیم‌گری خود را ایفا کند.

وضعیت بحرانی عدم تمایل به ورود به حوزه ریاضی و فنی و مهندسی

سپس رضا محمدی، عضو هیأت علمی سازمان سنجش و آموزش کشور، با توجه به آمار سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ تحلیل خود را تحت عنوان «بررسی روند تقاضا برای آموزش عالی: مورد کنکور سراسری ۱۴۰۱-۱۳۹۰» ارائه کرد.

وی با تاکید بر وجود چالش‌های جدی در زمینه پذیرش دانشجو، عدم تمایل به ورود به حوزه ریاضی و فنی و مهندسی را بسیار جدی دانست و آن را در آستانه یک وضعیت بحرانی تفسیر کرد.

محمدی گفت: داوطلبان علاوه بر عدم تمایل به رشته‌های فنی و مهندسی، از انگیزه لازم حتی برای شرکت و حضور در جلسه آزمون سراسری را نیز برخوردار نیستند.

میزان پاسخگویی داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی به سوالات دروس تخصصی فاجعه است

عضو هیأت علمی سازمان سنجش آموزش کشور میزان پاسخگویی داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی به سوالات دروس تخصصی مانند ریاضی را بسیار پایین و در حد یک فاجعه توصیف کرد و یکی از علل مهم این بحران را ضعف جدی در حوزه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دانست.

سخنران بعدی نشست علی رجالی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، با تاکید بر اهمیت موضوع نوسان تقاضای ورود به دانشگاه، چالش در جذب دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی را یک پدیده منحصر به فرد و جدید ندانست و خاطر نشان کرد که این چنین چالشی را کشور در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۲ نیز تجربه کرده بود. وی ادامه داد چالش اصلی به حوزه آموزش و پرورش و آموزش ابتدایی باز می‌گردد چون در این حوزه آموزش‌های ارائه شده ضعیف و ناکارآمد است.

دکتر علی عظیمی دبیر اداره مراکز مشاوره آموزش و پرورش نیز دیگر سخنران این پنل بود، وی با اشاره به به کارگیری ۱۸۰۰۰۰ مشاور در مدارس از نیاز جدی کلیه مدارس کشور به عنوان مشاور تخصصی به عنوان الویت وزارت آموزش و پرورش یاد کرد.

در ادامه جلسه اعضای حاضر در پنل نظرات خود را در خصوص موضوع پنل اعلام کردند.

کد خبر 696111
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    54 5
    نیست که خیلی هم زبانشون خوبه!!!!!!!!! سطح دانش عمومی زبان انگلیسی تو جامعه پایینه . در مورد اصطلاحات تخصصی در حد بسیار ضعیف عمل می کنند. چون خودم وقت نداشتم یک متن دادن دارالترجمه بسیار معروف، به قدر ی مزخرف ترجمه کرد که یک ماه ویرایشش وقتمو گرفت ! حالا این از معروفاشه ! بقیه ها که تکلیفشون معلومه. اینهمه میخوان زبان بخونن که چی ؟ کشور توریستی هستیم که کار پیدا کنند؟ تورم داریم تو بخش دانشجوی زبان انگلیسی . تو کشورهای دیگه 10 نفر دانشجو به دلخواه زبان خارجی می خونن . اینجا در هر دانشگاهی 80 الی 90 نفر ورودی جدید هر سال وارد کلاسا میشن : روزانه و شبانه. همه هم عمدتا افتضاحن! چقدر بده که تناسب ورودی دانشجو نسبت به بازار کار و نیاز جامعه رو نداریم. ضمنا ، بعضی ها فکر میکنن زبان یاد میگیرن در این رشته. ابدا ! باید یا دروس نقد ادبی بخونید ! یا متون علوم تربیتی و زبانشناسی به انگلیسی (گرایش اموزش). اگه عاشق زبان عمومی هستین همون موسسه تا سطح advanced براتون کافیه. الکی وقت تلف نکنید تو دانشگاه!
    • JP ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      20 16
      پروفسور !!! شما که اینقدر با ادعا این مطلب رو نوشته اید خودتان زبانتان خوب است؟ پس چرا زحمت ترجمه را خودتان نکشیدید و به دارالترجمه دادید ؟ دست کم یه جور بنویس که خودت رو هم شامل بشه ...
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      6 0
      دمت گرم دمت گرم حقیقت گفتی خدا خیرت بده من با تحقیق فراوان تمامی گفته های شما رو تایید میکنم
  • علی GB ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    42 4
    متاسفانه وضعیت بدتر از اینم خواهد شد...دانش آموزی که هنوز جدول ضرب رو یا نگرفته با نمرات ارفاقی که می گیره و وارد رشته ریاضی میشه...همینه...تا۱۵ نمره ارفاق میشه...
  • م.م IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    تستای ریاضی و فیزیک که توی کنکور هست رو فقط نابغه ها میتونن جواب بدن،چه خبره مگه،شما ۴تا معلم ریاضی و فیزیک خوب بذار تو مدارس تا اون دانش آموز بیچاره بتونه از پس تستای به اون سختی بربیاد،دبیرای ریاضیو فیزیک خودشونم نمیتونن این تستا رو بزنن چه برسه به دانش آموز، بعلاوه شما پدر بچه های مردم رو در آوردین نه شغل مناسب و کافی،قیمتهای نجومی،تورم افسار گسیخته،آینده نامعلوم و ناامید کننده، اون بچه دلشو به چی خوش کنه درس بخونه،همه جاهم پارتی بازی و زد و بند
    • Her.har IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      64 4
      عالی گفتی دمت گرم
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      64 6
      مشکل از تستها نیست. مشکل از اون معلمها هست که تخصص ندارن و دروس تحصصی رو درس میدن. خب معلومه نمیتونن سوالا رو حل کنن. اونا حتی نمیتونن مفاهیم اولیه رو درست بیان کنن. بارها دیدیم سر کلاس ریاضی معلم غیرمرتبط با یه کتاب حل تمرین رفته و داره تدریس میکنه. اگر بلد بود حل تمرین چه کارش می اومد؟؟؟؟
    • م IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      24 2
      همینه دقیقا ، دمت گرم .
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      27 2
      مشکل نه از سوالاته نه دانش آموزان وقتی معلمان دروس تخصصی ریاضی و فیزیک به شدت ضعیف هستند و هیچ گونه آموزشی به دانش آموزان نمی دهند چگونه از پس سوالاتی که به مراتب از کتاب بالاتر بربیاید
  • کنکوری IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    68 8
    پاسخگویی ما فاجعه نیست سطح سوالات شما فجیحانه سخته روتونو برم به خدا
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      20 35
      از همون سوادت معلومه که چقدر معلمان به تو خوب درس دادن! جناب کنکوری! فجیعانه درسته نه فجیحانه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    34 3
    مشکل از هدایت تحصیلی نیست. مشکل از اپ هست که معلم دروس تخصصی عملا نداره. هر سال داره معلم ابتدایی جذب میکنه. خب بچه ها هم تا پایه ششم نسبتا بد نمیان بالا. اونم نسبتا، چون جمعیت بازنشسته ها توان کار کردن ندارن و میرن سر کلاس. مدرسه خیلی کم داریم که آپ بودجه ای برای تاسیس مدرسه اختصاص نمیده. بچه هایی که همه تک فرزند و دو فرزند هستن و فامیلشون کلا پنجاه نفر نیست، سر کلاسی که چهل نفر نشستن نمیتونه درس بخونه. اینا بچه های دهه شصت نیستن که خونواده پرجمعین داشته باشن و با کلاسهای پرجمعین مشکل نداشته باشن. مشکل از هدایت تحصیلی نیست، مشکل از آپ هست که معلم ادبیاتش ریاضی درس میده، مشاورش فیریک درس میده، معلم دینی زیست درس میده. خب اینا چطور میخوان مفهمون اندیس و مشتق رو به دانش اموز حالی کنن.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    63 17
    تا وقتی دانشگاه فرهنگیان هست معلمان بی سواد دانش اموزان بی سواد بار میارن.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      40 5
      مشکل معلم های بیسواد دانشگاه فرهنگیان هستش که پر مدعا و بیسواد هستن.
    • سعید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      36 5
      به خدا گل گفتی دانشگاه فرهنگیان از اساس فاجعه ست! این همه دانش آموخته ی خوب داریم در علوم پایه ی ریاضی و فیزیک و شیمی و... که آموزش و پرورش استفاده نمیکنه
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      13 14
      واقعا درکتون نمیکنم یعنی همه اونایی میرن فرهنگیان لیاقت تدریس ندارن و بدرد نمیخورن والا اگه از نظر شما رتبه چهار هزار به بالا و زیر ده هزار احمقن و به درد تدریس نمخورن پس چرا خودتون نمیرین تدریس کنین
  • ناشناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    22 3
    دقیقا اگر مثل ادمیزاد سوال طرح میکردید همه راحت می تونستن جواب بدن، خیلی از کسانی که کنکور ریاضی دادن از جمله فرزند خودم از کلاس اول ابتدایی تا دوازدهم رتبه بوده تو کلاس و مدرسش، مثل بعضیا که نظر کاراشناسانه می دن بی سواد نبوده که دودوتا میشه چند تا رو بلد نباشن....
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    18 2
    یکی به این بگه که یه نگاه به وضعیت بازار کار و میزان حقوق قانون کار بندازی با استخدام های قراردادی برده داری . میفهمی چرا کسی نمیاد سمت این رشته ها . هیچ ربطی هم به مشاوره و این صحبتا نداره . یه سوپری بزنی بیشتر از پزشک درآمد داری .
    • لوسی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      رتبه برتر مهم نیست باید در کنکور بتونه از معلوماتش برای حل مساله استفاده کنه .مهم فهمیدن یک مطلب هست نه حفظ کردن طوطی وار
  • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    20 2
    همه مشکلات که دوستان گفتند درست است اما بزرگترین مشکل عدم وجود انگیزه کافی در دانش آموزان است ودلیل آنهم این است که دانش آموز برای خودش آینده ای متصور نیست ودلیلی برای تلاش نمی بیند.دلیل بعدی عدم سرمایه گذاری در آموزش وپرورش است.متاسفانه تا بحث پول در آموزش وپرورش به وسط می آید همه فکر میکنند درمورد حقوق معلمان میخواهیم صحبت کنیم در صورتی که حقوق معلم بخش کوچکی از آموزش وپرورش باید باشد نه مثل کشور ما که ۹۰درصد بودجه آموزش وپرورش راحقوق تشکیل میدهد واز بقیه جوانب غافل شدیم تازه هزینه های تمام مدارس را هم مردم میدهند نه دولت.
    • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      2 5
      عجب پس حقوق معلمها اهمیتی نداره... یا للعجب از نظر کارشناسی شما
  • M IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    24 3
    بااون سوال های ریاضی که میدید..میخاید مردم 80,90بزنن.!تازه بااین وضع پایین معلم های مدرسه...!حاضرم قول بدم اگر کسی بیاد سوالای ریاضی رو بزنه توشون مثل یک آدم تمیز گیر می‌کنه!آخه این چه طرز سوال دادنه!
  • JP ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    28 3
    پرسش های کنکور ریاضی واقعا بدون منطق طرح می شوند . پاسخ ندادن به تعداد بالای این تست ها حاکی از بیسوادی دانش آموز نیست .‌ فرزند من هر سه درس فیزیک و شیمی و ریاضی را در امتحانات نهایی ۲۰ گرفت . ولی تست های این سه درس را در حد ۳۰ درصد تا ۴۵ درصد زد . پرسش های ریاضی کنکور امسال را به یک دوست نخبه ریاضی فارغ التحصیل شریف دادم . بزور در حد ۵۰ درصد توانست درست بزند !!! معدل لیسانس ریاضی این دوست در دانشگاه ۱۸.۳ بود !!!
  • محسن IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    32 8
    باید قبول کرد که بدلیل بازار کار راکد مهندسی، رشته ریاضی داره خالی از استعداد میشه. خودمونو گول نزنیم که سوالا سخته.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    24 2
    وقتی دانشگاه فرهنگیان از همان ابتدا استخدام می نماید هیچ انگیزه ای جهت رقابت وجود ندارد بعدا همین شخص که قراراست بشود دبیر ریاضی به دانش ریاضی لطمه میزنه زیرا درهرصورت بعد از4سال لیسانس خواهد گرفت ومستقیم می رود سرکلاس ولی فارغ التحصیل دانشگاه دیگر اینطور نیست مجبوراست مرتب تحصیل نماید وجهت استخدام ارمون دروس لیسانس رابدهد دوتا چیر ضربه به علم ریاضی زده است اول انحصار شدید در پزشکی که 90درصد خانواده ها تنها بخاطر نامش فرزندان را می برند تجربی تا پزشکی قبول شوند دوم دانشگاه فرهنگیان این دومورد حل بشه علوم مهندسی جان خواهد گرفت درغیر اینصور نبایستی دنبال راه سومی باشید
    • جواد IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      6 1
      دقیقا تنها مسئله عدم انگیزه به خاطر نبود صنعت و نداشتن نیاز به مهندسه ، در این کشور مهندس نه تنها به عنوان تکنیسین بلکه به عنوان کارگر هم کار میکند چون چیزی بنام صنعت نداریم
  • مریم IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    15 0
    دروس تخصصی رشته ریاضی فیزیک رو هرگز نمیشه آنلاین یاد گرفت انتظار چی داشتن بدبخت کردن ملت رو
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    30 0
    مدارس مشاور نمیخوان کشور کار میخواد عدالت درآمدی میخواد فوق لیسانس برق گرفتم از دانشگاه های سطح اول دولتی با معدل بالا اما چند سال بیکار بودم تا اینکه به زحمت یه کاری گیر آوردم نه شب داره نه روز نه تعطیلات آخرشم شکم خودم به زور میتونم سیر کنم وقتی عدالت در پرداخت حقوق رشته های ریاضی با تجربی فاحش وقتی کار نیس اگرم باشه مفت کشیه چرا باید تو این رشته تحصیل کرد؟؟؟
  • شهربانو یگانگی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    14 3
    علت کاهش ساعت آموزش در مدارس هست و واقعا سطح سواد علمی معلمان نسبت به گذشته خیلی پایین تر هست . در مدارس دولتی معلمان عملا خوب درس نمی‌دهند و دانش آموزان را به کلاس خصوصی هدایت می کنند . پنجشنبه ها هم که کلا مدارس دولتی تعطیل هستند
  • حدیثه IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    17 1
    نظامی آموزشی ایران نابوده. کی می خواهید بفهمید
  • پیمان FR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    18 2
    غیر از فیزیک که استاندارد بود، ریاضیات به شدت سطح سوالات بالا و غیر استاندارد بود، شیمی هم کمی سوالات زمانگیر بود و از سطح استاندارد خارج شده بود. دلیل اصلی درصد های پایین اینه.
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    16 0
    من به عنوان یک معلم نظام آموزشی را فاجعه بار میبینم سه ساعت شیمی یا فیزیک برای دانش آموز در نظر میگیرید و سه ساعت آمادگی دفاعی معلم را مجبور میکنید تشریحی کار کنه در حالیکه به خاطر باند بازی و حفظ مافیای کنکور و کلاسهای مختلف کنکور سوالات را بسیارسخت و تنها به شیوه ی تستی طراحی میکنید حتی اگه دانش آموز بخواهد به طریق تشریحی که مفهوم آن را درک کرده حل کنه با حل تعداد انگشت شماری وقت کم میاره
  • محمدی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    34 2
    من یک معلم ریاضی با سابقه ۲۱ سال تدریس پایه دوازدهم ریاضی هستم.علت اصلی پایین بودن درصد ریاضی بچه ها سوالات خارج از کتاب و بسیار بد کنکور هست.طراحان یا اساتید بازنشسته دانشگاه هستند یا نخبگان المپیادی که هیچکدوم نمیتونن سوالات مناسبی طراحی کنن.در کنکور ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سوالات زیادی از کتاب نظام قدیم وجود داشت که به خوبی نشان میداد طراحان حتی به موضوعات کتاب جدید اشراف ندارند و این موضوع دانش اموز رو سرخورده میکنه و با خودش میگه هر چقدر درس بخونم و تمرینهای کتاب حل کنم باز هم فایده نداره!!!
    • لیلا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      14 2
      واقعا عالی گفتید 👌
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    5 1
    هم سوالات سخته هم معلما بی سواد
  • پرتو IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    11 2
    من یک معلم هستم البته با رشته دکترا بهتر نیست که از همون اول ابتدایی معلم جداگانه ریاضی بذاریم و جمعیت کلاسها رو کم کنیم چون درس ریاضی واقعا تخصص جداگانه ای میخواد که یک معلم ابتدایی باید به همه دروس برسه متاسفانه دانش آموزان ما از همون پایه ابتدایی ریاضی ضعیف می باشند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    6 0
    با اوضاع آموزش خصوصا در دوران کرونا دیگه توقعی از دانش آموز نیست فقط پذیرش دانشگاه های خوب سخت گیری میکنند
  • احمد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    8 0
    سلام. وقتی پسرخاله و پسر عمه و آشنا در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند و از نیروی حق‌التدریس بدون آزمون از آنها استفاده می‌شود و همین نیروها با اجبار استخدام آموزش و پرورش می‌شوند نتیجه در مدارس دولتی بهتر از این نیست. فقط کسانی استخدام می‌شوند تا حقوق بگیرند نه اینکه آموزش بدهند.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    13 0
    مشکل از آموزش و پرورش و سیاست های کلان کشور هست. معلمانی که گزینش می شوند، شخصیت، علاقه و دانش لازم برای تدریس را ندارند. درثانی، سیستم رقابتی در تولید، خدمات مهندسی و مراکز تحقیقاتی با دیگر کشورها وجود ندارد. دیگر این که اسطوره های تبلیغی کدام شخصیت ها هستند؟ کدام فیزیک دان و ریاضی دان در مدارس و سیمای میلی برای مردم معرفی شده است؟ در این آموزش و پرورش درب و داغون، کسی پروفسور هشترودی را اصلا می شناسد؟؟؟!!!
  • ابوالفضل IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    4 0
    سوال که غیر استاندارد طراحی میکنید توقع درصد بالا هم هستید انشاءالله روزی برسه که کنکور بساطش کاملا جمع بشه
  • David110 IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    3 0
    یه سری گفتن معلم بی‌سواد بوده که دانش آموز توان پاسخ دادن نداره ، خب این حقیقت هست، آخه معلمی که مدام دنبال مسافرکشی و بدبختی‌های خودشه کجا حال داره که خودش رو در سطح یه متخصص اثبات کنه!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 0
    یه مشکل بزرگی تو مدارس میبینیم اینه که بچه ها رو به مسأله حل کردن عادت نمی‌دند به علاوه روش پیدا کردن گزینه صحیح، بدون حل مسأله رو تاکید می کنند تو مهندسی، باید مسأله حل کنند تو سال اول دانشگاهشون خیلی باید زحمت بکشیم که مسأله حل کردن یادشون بدیم
  • نیکولا تسلا IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 5
    این حرف ها را کسی میزند که اطلاعات کافی ندارد کسی که بخواهد درس بخواند حتا در مهمانی هم درس میخواند درس نمیخوانند به چند دلیل 1بعضی رشته ها پول توش نیست بعضی ها سخت است و یا دلایلی دیگر درس ریاضی اصلن سخت نیست نه فیزیک نه شیمی نه انگیلیسی مهم تلاش بشر و اعتقاد به موفقیت خویش است دانشمندان بزرگ تاریخ بشر خودشون در کنکور قبول نشدن هیچ کس به شما کمک نمیکنه فقط شما و آرزوهاتان که باید آینده خود را بسازید که قطعن شما با باور داشتن و تلاش و برنامه ریزی خود بزرگترین و موفق ترین انسان خواهید شد
  • زیبا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 3
    مشکل آموزش وپرورش هست که مدرسه نمی سازه.جمعیت مدارس دولتی نسبت به مساحت مدرسه بسیار بالاست.شما یک آشپزماهر رو فرض کنید که بخواد برای ۲۵ نفر غذا بپزه یا ۴۰ نفر. دقیقا تدریس هم به همین صورته.من معلم ۸۰ درصد وقت وانرژیم باید صرف سکوت ونظم کلاس بشه تا بلکه بتونم توی زمان باقی مانده اندکی از مطلب رو بگم. به علاوه بچه ها هم بچه های سابق نیستند نه آرامش دارند نه انگیزه وهدف.
  • علی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    در کلاس با آمار جهل دانش اموز معلم ریاضی یا دروس دیگر چطوری درس بده ودانش اموز را تست کنه با لا دست‌ی ها در آموزش هدفی برای پیشرفت سواد و دلگرمی معلم ودانش اموز ندارند
  • خدابنده IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    3 9
    دوستانی که میگن سوالات سخت نیست ، استعداد ها خالی شدند ، اینها بهانه است و ..... احتمالا هنوز سوالات کنکور دهه هفتاد و هشتاد در ذهنشان باقی مانده . اگر صحبت بچه ها را قبول ندارید پس لطفا نیم نگاهی به تحلیل دبیران برجسته بیندازید که سوالات دروس خودشان را خیلی طولانی تر از زمان مشخص شده حل میکنند