مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مجهز شدن این سازمان به قایق نجات، راه‌اندازی بخش دریایی و دستگاه مجهز به تشخیص ۲۰۰ نوع مواد خطرناک خبر داد.

ایستگاه آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت‌اله محمدی درباره تجهیزات جدیدی که تا یک ماه دیگر به سازمان آتش‌نشانی افزوده می‌شود، توضیح داد: به‌زودی قایق نجاتی که از وزارت دفاع تحویل گرفتیم، رونمایی می‌شود و بخش دریایی این سازمان را راه‌اندازی می‌کنیم.

او ادامه داد: این قایق در دریاچه خلیج فارس مستقر می‌شود و آموزش‌های لازم به نیروهای آتش‌نشانی در زمان حوادثی مانند غرق‌شدگی ارائه خواهد شد.

محمدی با اشاره به تجهیزات خودرویی جدیدی که وارد ناوگان آتش‌نشانی می‌شود، گفت: یکی دیگر از تجهیزاتی که تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود، دستگاهی است که ۲۰۰ نوع مواد خطرناک از جمله مواد شیمیایی و رادیو اکتیو را تشخیص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره استفاده از امداد هوایی در آتش‌نشانی نیز گفت: امداد هوایی در تهران ضرورت زیادی ندارد و این امکانات در جنگل‌ها اهمیت دارد. ما در تهران برنامه داریم تا از پهپادها برای اطفای حریق استفاده کنیم.

منبع: اکوایران

کد خبر 696099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha