همشهری آنلاین: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در کلاس آواز استاد شجریان تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی معاونت امور هنر و بین‌الملل فرهنگستان هنر کسانی که در این کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند باید مباحث پایه‌ای مربوط به آواز و ردیف آوازی را گذرانده باشند.

این روابط عمومی همچنین اعلام کرد که پس از بیست آبان ، هیئت چهار نفره‌ای که از طرف خود استاد شجریان تعیین شده‌اند، آزمون اولیه‌ای از این  از ثبت‌نام‌شدگان به عمل خواهند آورد و از این میان تعدادی را برای کلاس اصلی انتخاب خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود حمید رضا نوربخش،‌ علی جهاندار، محسن کرامتی و شفیعی که از جمله شاگردان استاد شجریان هستند و هم‌اکنون تدریس آواز هم می‌کنند، در این هیئت چهار نفره باشند.

نوربخش تنها شاگرد استاد شجریان است که در گفتگویی با همشهری شیوه آوازی استاد شجریان و نیز صداسازی منبعث از تدریس استادش را تشریح کرده‌است.

این روابط عمومی اعلام کرد که علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این کلاس می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی فرهنگستان هنر، فرم ارزشیابی را پر کرده و  ارسال اینترنتی کنند و یا به بع صورت دستی به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، زعفرانیه، انتهای خیابان شهید فلاحی، نبش فیروزکوه، شماره 69 ، روابط عمومی معاونت امور هنری و بین‌الملل فرهنگستان هنر ارسال کنند و برای گرفتن فرم هم به نشانی یاد شده مراجعه نموده و فرم ثبت نام رادریافت و ارسال نمایند.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که پیش از این هم در سال‌های میانی دهه هفتاد استاد شجریان، به دعوت رئیس وقت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی صدا و سیما (داود  گنجه‌ای) ابراز تمایل کرد که کلاس آوازی را برپا دارد و از علاقه‌مندا ن خواست که صدای خود را به صورت کاست ارسال دارند تا از میان آنها افرادی را برای آزمون اولیه انتخاب کند که این آزمون هیچگاه برگزار نشد.

استاد شجریان اما یکی و دو سال بعد در دو نوبت در تالار رودکی کلاسی کارگاهی درباره آواز برگزار کرد و دیدگاه‌های خود درباره شیوه آوازی‌اش و نیز مباحثی درباره صداسازی و نیز ردیف آوازی ایرانی را بیان کرد.

استاد شجریان همچنین چند سال قبل وعده داد که آلبومی چهارده ساعته، شامل ردیف آواز و نحوه صداسازی و نیز تجربه‌هایش درباره آواز را انتشار دهد که هنوز از ضبط این مجموعه هم خبری انتشار نیافته‌است.‌

استاد شجریان  به همراه فرزندش همایون و به اتفاق مجید درخشانی ، محمد فیروزی و سعید فرج پوری گروه تازه‌ای را شکل داده‌است که قرار است از اواسط آذر اجرایی ابتدا اجرایی درتهران داشته باشند و سپس در شهرستان‌های مختلف ایران کنسرت موسیقی برگزار کنند.

پیش از این شجریان به مدت 6 سال به اتفاق همایون با حسین علیزاده و نیز کیهان کلهر همکاری داشتند که حاصل آن اجرای کنسرت‌های مختلف درداخل و خارج از ایران و انتشار چندین آلبوم موسیقی بود.

آخرین کار مشترک این گروه، به رغم گذشت 11 ماه هنوز انتشار عمومی نیافته‌است. گفته می‌شود بین کارگردان اثر (محمد رضا هنرمند) و برخی از نوازندگان این گروه، بر سر نحوه تدوین فیلم این دی‌وی‌دی، اختلاف سلیقه‌ای به وجود آمده‌است.

کد خبر 6956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز