شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: کنسرت آذر 84 محمد رضا شجریان، حسین علیزاده ، کیهان کلهر و همایون شجریان که قرار بود به صورت دی وی دی تصویری انتشار یابد، ایتدا در قالب دو آلبوم تا 20 فروردین به بازار موسیقی عرضه خواهد شد

به گزارش همشهری‌آنلاین سایت دل آواز که سایت رسمی محمد رضا شجریان است ضمن انتشار این خبر آورد که کنسرت آذر 84 استاد شجریان در قالب دو آلبوم "ساز خاموش" درمایه دشتی و "سرود مهر" در مایه بیات ترک و افشاری منتشر می شود.

در آلبوم ساز خاموش قطعاتی چون "پیش درآمد دشتی از یوسف فروتن" ،"تصنیف قدیمی مرا رها کن" و "تصنیف ساز خاموش" گنجانده شده است .

 همچنین در آلبوم سرود مهر قطعاتی نظیر "آواز بر روی قطعه ضربی نجوا"،"چهار مضراب همراه با آواز"،"تصنیف قدیمی ای سلسله مو"،"آواز بر روی قطعه ضربی رخس زار" و "تصنیف نیایش" شنیده می شود.

 لازم به ذکر است که این آلبوم‌ها در قالب سی دی صوتی و کاست توسط شرکت فرهنگی هنری دل آواز منتشر می شوند.

پیش از این قرار بود دی وی دی و سی دی تصویری این کنسرت با کارگردانی محمد رضا هنرمند به بازار موسیقی عرضه شود ، اما به دلیل برخی ناهما هنگی ها در همسان کردن صدا با تصویر و مشکلاتی که در تدوین کار به وجود آمده بود ، انتشار عمومی دی وی دی این کار به تعویق افتاد.

محمد رضا شجریان هم اینک با گروه تازه ای مرکب از مجید درخشانی( تار و سه تار)، سعید فرجپوری( کمانچه) ، محمد فیروزی( عود ) و همایون شجریان همکاری می کند و قرار است اوایل اردیبهشت کنسرت هایی را در چند شهر اروپایی برگزار کند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که شجریان جلسات سوم و چهارم خود در کلاس کارگاهی آواز را نیز در روزهای 20 و 22 فروردین در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر برگزار خواهد کرد.

کد خبر 19000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز