همشهری آنلاین: مقتدی صدر در واکنش به تصویب توافقنامه خروج از سوی نمایندگان پارلمان عراق، به مدت سه روز عزای عمومی در سراسر این کشور اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اینترنتی شباب العراق، " شیخ مهند الغراوی " یکی از نزدیکان به مقتدی صدر در کنفرانسی مطبوعاتی که امروز جمعه در نجف اشرف برگزار شد، از اعلام اعزای عمومی سه روزه از سوی مقتدی صدر و برگزاری مجالس عزا و بستن دفاتر و موسسات وابسته به وی در سراسر عراق به علت امضای توافقنامه خروج از سوی پارلمان عراق خبر داد.

توافقنامه خروج روزگذشته در پارلمان عراق بعد از مدت ها درگیری و کشمکش سرانجام به تصویب رسید.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی تاکید شد که مقتدی صدر همچنین خواستار دعا به درگاه حق تعالی شد تا خشم و غضب الهی دامنگیر ظالمینی شود که به نام آنها هیچ اشاره‌ای نشد.

درپاسخ به این پرسش که در پاسخ به تصویب توافقنامه واکنش‌های نظامی هم وجود دارد، الغراوی گفت: پاسخ ما درحال حاضر برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز است و اگر مقتدی صدر از ما مقاومت با سلاح را بخواهد ما تحت امر وی هستیم.

وی افزود: ما به کسانی که برای توافقنامه دست زدند می‌گوئیم که این اقدام در واقع دست زدن به زخم ملت عراق بود. وعده ما با آنان یک سال یا شش ماه دیگر یعنی زمانی که انگشت پشیمانی به دهن می‌گیرید، است.

از سوی دیگر "لواء سمیسم" رئیس هیئت سیاسی جریان صدر هم دراین باره گفت گفت : اقدامی که ما در حال حاضر درپیش می‌گیریم اقدامی سیاسی خواهد بود و با توافقنامه از طریق قانون اساسی مخالفت می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تصویب توافقنامه اقدامی مخالف با قانون اساسی بوده است، اظهار داشت: بعد نظامی را به رهبران و سران بلندپایه واگذار می کنیم و همگان می دانند که مقاومت حقی مشروع و قانونی است

کد خبر 69483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز