همشهری آنلاین: روسای جمهوری ایران و تاجیکستان اظهارداشتند: باید ازهمه توانمندی ها و تجربیات برای توسعه مناسبات استفاده کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد و امامعلی رحمان با اشاره به شرایط امروز جهان و بحران اقتصادی غرب تصریح کردند: کشورهای منطقه و دوست ازجمله ایران و تاجیکستان باید با توسعه همکاری، نظام اقتصادی مستقل ایجاد کنند.

روسای جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خاطرنشان کردند: تبادل آب و برق ،انرژی انتقال تجربیات سد سازی، راه و راه آهن ،صنعت و معدن، ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی و سرمایه گذاری ازجمله زمینه‌های همکاریها است.

آقایان احمدی نژاد و رحمان با اشاره به روابط دیرینه ملت های ایران و تاجیکستان اظهارداشتند: توسعه همکاری فرهنگی ازجمله ایجاد شبکه رادیو و تلویزیون مشترک و معرفی فرهنگ وتمدن غنی دو کشوربه ملت های جهان از اولویت های روابط است.

احمدی نژاد گفت: ایران برای انتقال تجربیات خود به تاجیکستان دربخش های گوناگون محدودیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ایران برای آموزش نیروهای تاجیکستان در زمینه های مختلف علمی ، صنعتی و اقتصادی آمادگی دارد.

رئیس جمهور تاجیکستان نیز روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست و گفت: دوشنبه برای توسعه همکاری با تهران درعرصه های مختلف محدودیتی ندارد.

رحمان با بیان اینکه افزایش همکاری شرایط پیشرفت را فراهم می کند، اظهارداشت: فعال شدن هر چه بیشتر کمیسیون مشترک همکاری ها به نفع ملت های دو کشور است

کد خبر 69469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز