همشهری آنلاین: امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان در راس هیئت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی برای دیدار دو روزه به تهران آمد.

به گزارش ایرنا ، امامعلی رحمان را در سفر به تهران وزرای امور خارجه، دفاع، رشد اقتصاد و بازرگانی، انرژی و صنایع، نقلیات و مخابرات، رئیس کمیته‌امنیت‌ملی و تنی چنداز مشاوران و معاونان رییس جمهوری تاجیکستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهوری تاجیکستان در مدت اقامت خود در تهران، در دیدار با دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، درباره راهکارهای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی مشترک به ویژه ساخت پیش از موعد نیروگاه سنگتوده ‪۲‬ گفت وگو خواهد کرد. این نیروگاه توسط ایران در جنوب تاجیکستان در حال ساخت است.

رئیس جمهوری تاجیکستان در سفر به تهران همچنین در خصوص راه‌های برون رفت تاجیکستان از بحران انرژی که این کشور را در سرمای شدید امسال با مشکل جدی روبرو کرده است ، گفت‌وگو می‌کند.

بحران انرژی و کمبود برق و سرمای شدید امسال به زیرساخت‌های تاجیکستان خسارت جدی وارد کرده و باعث تعطیلی ‪ ۹0‬درصد کارخانه‌ها و مراکز تولیدی این کشور شده است.

دولت تاجیکستان در زمستان امسال به‌خاطر بحران کمبود برق و انرژی حالت فوق‌العاده اعلام کرد و طرح جیره بندی برق را در سراسر این کشور از جمله پایتخت به اجرا گذاشت.

کد خبر 43867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز