همشهری آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با بیان اینکه ایران و تاجیکستان زبان و فرهنگ مشترک دارند، ایران را کشوری متمدن و با فرهنگ توصیف و بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش‌های رسانه‌ای تأکید کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان با تحلیل اوضاع جهانی بر وحدت مردم فارسی زبان در منطقه برای صیانت از فرهنگ و هویت ملی تأکید کرد و از ایستادگی دولت و کشور خود در مقابل زورگویی و یکجانبه گرایی برخی دولت‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

وی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست تا با حضور گسترده‌تر از رسانه های فارسی زبان حمایت کند.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار با تشکر از مواضع اصولی و قاطع رئیس جمهور تاجیکستان در اتحادیه‌ی اروپا گفت: رهبری، دولت و ملت ایران با عزم راسخ و بدون هراس از تهدیدات پوشالی استکبار به سرعت گام های بلندی در جهت سازندگی و پیشرفت کشور بر می دارد.

ضرغامی با توصیف توانمندی‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص تولید فیلم، سریال، انیمیشن، مستند و ظرفیت بالای اطلاع رسانی به زبان‌های مختلف در سراسر دنیا، آمادگی رسانه ملی را برای آموزش نیروی انسانی و همکاری گسترده تر با رسانه‌های تاجیکستان اعلام کرد.

هم اکنون تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی از جمله سریال حضرت یوسف (ع) از   شبکه‌های مختلف تلویزیون تاجیکستان در حال پخش است

کد خبر 75626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز