لایحه یک فوریت مجوز شهرداری تهران برای مشارکت در هزینه‌کرد و برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۴۰۱ و برگزاری رویداد عطر سیب با حداکثر آراء در جلسه امروز شورا تصویب شد و در جریان بررسی برخی از اعضای نسبت به اقدام دیگر هنگام برای تصویب این مجوز ابهاماتی را مطرح کردند.

اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه مجوز شهرداری تهران برای هزینه‌کرد و برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۴۰۱ و همچنین لایحه مجوز شهرداری به هزینه‌کرد و برگزاری رویداد عطر سیب مورد بررسی قرار گرفت و هر دو لایحه با حداکثر آراء موافق مصوب شدند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رویداد عطر سیب مناسبتی است و هر سال تکرار می شود، اظهار کرد: این رویداد از دوم تا نهم مردادماه برگزار شده و اینکه لایحه پس از برگزاری این رویداد ارائه شود، جای تذکر دارد و باید دقت نظر در این زمینه صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه باید زودتر این لایحه به شورا ارائه می‌شد، اظهار کرد: ما آغازگر این رویداد بودیم و باید کمک کنیم که مسائل رفع شود.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما به دنبال این بودیم که در کنار هیئات مذهبی باشیم، گفت: ما و شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ از این موضوع غفلت کردیم و بودجه آن پیش بینی نشد اما برای اینکه روال رویداد طی شود و هزینه‌ها اختصاص پیدا کند، پیشنهاد می‌شود که به یک فوریت طرح رأی داده شود تا خلأ قانونی برای این نمایشگاه وجود داشته باشد.

 براساس لایحه‌ای که شهرداری تقدیم شورا کرده است، به منظور تامین خدمات، امکانات و تجهیزات ضروری و همچنین کمک به ایجاد پایگاه‌های مورد نیاز زائران ایرانی حداکثر تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال (۳۰ میلیارد تومان) از محل اعتبار پیش‌بینی نشده هزینه‌ای در اختیار شهردار هزینه خواهد شد. 

ناصر امانی نیز در واکنش به این لایحه گفت: سال گذشته ما شهرداری تهران را مجبور کردیم که نمایشگاه عطر سیب را برگزار کند و حالا همه کسانی که دستور دادند یا امضایی داشته و چک داده‌اند در مرجع قضایی پرونده دارند و یک سال است که درگیر این خواسته ما شده‌اند و حتی از شما خواستم که نامه‌ای برای سازمان بازرسی بنویسید چرا که این سازمان به حق به مدیران شهرداری گفته است که چرا دستور چیزی را دادید که مصوبه از شورای شهر نداشته است و مدام مدیران شهرداری به ما پیام می دهند که شما به ما فشار آوردید که عطر سیب را برگزار کنیم، حالا ما باید پاسخ مرجع قضایی را بدهیم.

او افزود: شهرداری لایحه هزینه کرد رویدادی را آورده که امروز تمام می‌شود و هزینه‌هایشان را کرده‌اند و حالا مجوز می‌خواهند.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه سخنان شما درست است، گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم مشکل مدیران حل شده اما اگر همچنان گره‌ای وجود دارد بگویید که وارد عمل شویم.

در نهایت لایحه یک فوریت مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۴۰۱ با ۱۹ رأی به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری شهر و ایسنا

کد خبر 694596
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 0
    از الان اگر متولدین سال 60 هستند و به بعد و میخوان برن سفر همه را واکسن ابله بزنید . نگید نگفتیم. سفر خطر داره. واکسن بزنید. یه وقت ابله میمون وار ایران نشه که وامصیبتا. عراق بهداشت پاییینه. خیلی.