براساس گفته مدیرکل انتقال خون استان تهران، ۲۵ درصد خون کشور در پایتخت مصرف می‌شود.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در حاشیه صحن شورای شهر تهران اظهارداشت: اداره کل انتقال خون استان تهران ۱۴ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است، ۱۶۷ مرکز درمانی و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی نیز در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه ایران سومین کشور در آسیا در انتقال خون است، یادآور شد: ۲۵ درصد خون کشور در تهران مصرف می‌شود. تعداد زیادی از بیماران از سایر استان‌ها به تهران مراجعه کرده و نیاز به فرآورده های خونی دارند، بنابراین باید ظرفیتی در پایتخت ایجاد شود که همپای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، تعداد مراکز نیز افزایش پیدا کند.

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به سخنان مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ساختمان شماره ۲ انتقال خون در اراضی برج میلاد قرار گرفته است هرچند که این ساختمان در دهه ۷۰ ساخته شده که خبری از برج میلاد نبود اما حالا در ساماندهی عرصه‌های پیرامون برج میلاد لازم است که همکاری بین سازمان انتقال خون و مدیریت برج میلاد انجام گیرد.

او با بیان این‌که در منطقه ۲۲ مرکز انتقال خون نداریم در حالی که یکی از مناطق پرجمعیت است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، پنج مرکز جامع اهدا خون تصویب شد تا احداث شود و این در حالی است که شهر تهران دارای مراکز درمانی زیادی است و ۲۵ درصد فرآورده‌های خونی در تهران صرف می‌شود و لازم است که مراکز جامع اهدا خون در شهر تهران و استان تهران توسعه پیدا کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان انتقال خون ساختمان‌های قدیمی زیادی دارد که می‌توان به آنها کاربری موزه در راستای ثبت اسناد و تخصص این رشته را داد.

کد خبر 694575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha