همشهری آنلاین: رئیس جمهور در مراسم اعطای نشان استقلال به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سردار سرلشگر فیروزآبادی نماد و سنبل یک انسان بسیجی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد افزود: فیروزآبادی از زمانی که خود را شناخته است زندگی، آرزوها و همه وجودش را در مسیر اسلام، انقلاب، ولایت و حاکمیت احکام خدا و آرمان‌های الهی جستجو کرده و یافته است.

رئیس جمهور افزود: فیروزآبادی کسی است که همواره در مسیر مستقیم امامت و محو در ولایت زندگی و حرکت کرده است و چه زیبا مقام معظم رهبری وی را به مقام سرلشگر بسیجی مفتخر کرده‌اند.

رئیس جمهور اعطای نشان استقلال به سرلشگر فیروزآبادی را قدردانی از بسیجیان کشور دانست و گفت: آقای فیروزآبادی چه در نیروهای مسلح و چه در پیگیری سایر امور با   اندیشه‌ای باز و رفتاری وحدت‌ آفرین در خدمت پشبرد امور و استحکام استقلال کشور بوده است.

رئیس جمهور با گرامیداشت هفته بسیج افزود: تنها راه نجات بشریت و تحقق آمال آن تمسک به سرهنگ بسیجی است و این چیزی است که امروز بشریت بیش از همه دوران به آن نیازمند است.

احمدی نژاد گفت: بسیجی یعنی پاک و خدایی زیستن و چیزی را که خدا اعطا کرده به خود خدا برگرداندند.

احمدی نژاد با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره مقام بسیج گفت: هر دوی این بزرگواران در بالاترین اوج آسمان بسیج در حرکتند و حقیقت این است که فرهنگ بسیجی فرهنگ همه پیامبران و اولیاء است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش نیروهای مسلح کشورمان را نور امید و نقطه اطمینان و آرامش ملت برشمرد و افزود: در روز هفت آذر که روز نیروی دریایی است از مجاهدت‌های دلاورمردان نیروی دریایی در خدمت به انقلاب و ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیر و یاد شهدای این نیرو و سایر نیروهای مسلح را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی محدود در مرزهای جغرافیایی ایران نیست گفت: انقلاب ما گامی بلند در راه تحقق آرمان های الهی است.

احمدی نژاد افزود: انقلاب اسلامی حرکتی عمیق، سرنوشت ساز برای همه بشریت و در ادامه راه انبیاء الهی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جهان در آستانه تحولات بسیار بزرگی قرار دارد گفت: جبهه مستکبرین که میراث دار همه طاغوت‌های تاریخ هستند امروز به لحاظ نظری و عملی در بن بست کامل است و به پایان خط رسیده است.

وی تاکید کرد امروز ملت‌ها چشم به اندیشه‌های بلند متفکران و علمای ایرانی و عمل ملت ایران دارند.

احمدی نژاد گفت: در هر جای دنیا وقتی نام ایران، فرهنگ انقلاب و اندیشه امامت و ولایت برده می‌شود دل‌ها مشتاقانه پر می‌کشد و امیدها زنده می‌شود.

احمدی نژاد گفت: امروز ماموریت بزرگ ما استحکام هر چه بیشتر نظام الهی و براساس آن اندیشه‌های انقلاب و آرمان‌های بشری است.

رئیس جمهور پیش از سخنان خود در مراسم ویژه‌ای نشان استقلال را به سرلشگر بسیجی حسن فیروز آبادی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح اعطاء کرد.

اعطای این نشان در جلسه 19-8-87 هیئت دولت به تصویب رسیده است.

این نشان به کسانی اعطاء می‌شود که با قبول مسئولیت‌های مهم، تلاش همه جانبه و اتخاذ اصول و مواضع و ابتکارات در نیل به استقلال کشور و رهانیدن نظام از خطرات احتمالی، کمک به اشاعه جهانی مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرده اند.

کد خبر 69449

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز