همشهری آنلاین: عربستان سعودی می‌خواهد با استفاده از میراث مذهبی‌اش توریست‌ها را به داخل این سرزمین بکشاند.

به گزارش رویترز مسئولان دولتی در عربستان اعتقاد دارند که می‌توانند صدها هزار توریست را برای گذراندن تعطیلات به این کشور سنتی بکشانند. آنها برای تحقق این امر شهر مکه، مهم‌ترین شهر مذهبی دنیای اسلام را به عنوان مرکز برنامه‌ریزیهایشان انتخاب کرده‌اند.

یش‌تر در اوایل سال جاری میلادی شورای عالی توریسم در عربستان اعلام کرد توریست‌ها برای اولین بار بدون هیچ مشکلی روادید توریستی برای بازدید از عربستان دریافت خواهند کرد.

 این شورا همچنین اعلام کرد 18 موسسه تورسیتی به عنوان مسئول صدور روادید برای توریست‌هایی که قصد بازدید ار عربستان را دارند انتخاب شده‌اند.

با این حال دولت عربستان قصد ندارد قوانین شرعی حاکم بر جامعه سنتی این کشور را تغییر دهد که ممنوعیت استفاده از مشروبات الکلی یکی از آنهاست. اما با این حال توریست‌ها از این پس می‌توانند از اماکن عمومی در عربستان تصویربرداری کنند. پیش از این وزارت کشور عربستان اجازه نمی‌داد کسی در فضای عمومی عربستان تصوربرداری کند.

با این حال رعایت حجاب برای زنان خارجی در عربستان هم موضوع دیگری است که توریست‌ها باید به آن توجه داشته باشند؛ هیچ زنی در عربستان نمی‌تواند بدون رعایت حجاب در معابر عمومی تردد کند، چه مسلمان و چه غیر مسلمان. همچنین توریست‌های غیر مسلمان این اجازه را نخواهند داشت که در شهرهای مقدس مکه و مدینه قدم بزنند.

مجید الشیدی سخنگوی شورای عالی توریسم عربستان در این مورد گفت: ما تلاش خود را برای جذب توریست‌‌هایی که انفرادی سفر می‌کنند به کار می‌بندیم و انتظار ندارم تورهای پرتعداد به اینجا بیایند.

 ما بر روی  کسانی برنامه‌ریزی می‌کنیم که عربستان را به خاطر آن چه که هست دوست دارند، کسانی که می‌خواهند عربستان را تجربه کنند و هر چند وقت یک بار به اینجا بازگردند.

 عربستانی ها امیدوارند برنامه جذب توریست به آهستگی پیش برود. آنها در برنامه‌هایشان یک و نیم میلیون توریست برای سال 2020 در نظر گرفته‌اند .
برای این منظور عربستان سرمایه گذاری‌هایش را آغاز کرده است. آنها در بخش حمل و نقل می‌خواهند یک قطار سریع‌السیر بین مکه و مدینه راه‌اندازی کنند و جاده بین این دو شهر را بهسازی کنند.

همچنین قرار است فرودگاه جده به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه عربستان و نزدیک‌ترین فرودگاه به مکه تا 20 سال آینده به قدری توسعه پیدا کند که بتواند سالانه به  21 میلیون مسافر خدمات ارائه کند.

کد خبر 6944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز