همشهری آنلاین: مالزی سه‌شنبه 19 دسامبر (28 آذر) مجموعه‌ای از توالت‌‌های عمومی با تکنولوژی پیشرفته را افتتاح کرد که بخشی از تلاش‌ها پیشاپیش برنامه عمده سال آینده این کشور برای جلب توریست‌هاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز معاون نخست‌وزیر مالزی که هدایت برنامه "فرهنگ توالت ملی" را به عهده دارد، یک توالت حاشیه‌ جاده را در یک منطقه فروشگاهی کوالالامپور، پایتخت مالزی، وارسی کرد و افراد گردآمده را تشویق کرد که توالت‌ها را پاکتر نگه‌دارند.

معاون نخست‌وزیر مالزی توالت‌های پیسرفته را افتتاح می‌کند

نجیب رزاق در سخنانی در این محل گفت: "باید تلاش‌های بیشتری برای بالابردن آگاهی عمومی نسبت به منافع توالت‌های پاک و بهداشتی به عمل آید." او مالزیایی‌ها را ترغیب کرد که فرهنگ پاکی توالت را از ژاپنی‌ها بیاموزند.

مالزی آماده می‌شود سال 2007 را با نام  "سال دیدار از مالزی" آغاز کند و امیدوار است در این سال 20 میلیون گردشگر را جلب کند.

وضعیت توالت‌های عمومی مالزی به موضوعی بحث‌برانگیز بدل شده چرا که توریست‌ها می‌گویند توالت‌های این کشور اغلب کثیف و  فاقد امکانات اساسی مثل صابون و کاغذ توالت هستند.

حکیم برهان، شهردار کوالالامپور،  نیز در این مراسم گفت که این شهر در سال آینده 23 توالت با تکنولوژی پیشرفته که به طور خودکار تمیز می‌شوند خواهد داشت.

این توالت‌های با تهویه مطبوع دارای یک پاک‌کننده خودکار کاسه توالت هستند که بعد از هر بار مصرف آن را می‌شوید، می‌ساید و خشک می‌‌کند.

کد خبر 11401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز