سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس هیأت ایرانی شرکت کننده در همایش بین المللی زکات طی سخنانی خواستار بررسی کارشناسانه زمینه های تشکیل سازمان بین المللی جمع آوری زکات شد.

همایش بین المللی زکات با حضور هیأت های شرکت کننده از 15 کشور اسلامی روز سه شنبه 7 آذر در هتل `ماندارین اورینتال` کوالالامپور آغاز بکار کرد.

دکتر سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود ضرورت اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در کشورها و جوامع اسلامی را با هدف احیای این اصل مهم در اسلام یادآور شد.

وی بر ضرورت تبادل تجربیات و اطلاعات در خصوص جمع آوری و صرف زکات تأکید و هدف زکات را محو فقر با اجرای پروژه های اقتصادی دانست.
آقای عراقچی در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در این خصوص تأکید کرد که فرهنگ سازی در این امر خیر ، موجب فراگیر شدن آن خواهد شد.

رییس هیأت ایرانی شرکت کننده در اجلاس زکات مالزی ، تبادل آرا میان علمای اسلام از فرق مختلف جهت تبیین زمینه های مشترک همکاری را از ضروریات این امر برشمرد.

جمع آوری عقاید و اندیشه های ناب ، سهیم شدن در مدیریت زکات ، ایجاد صندوق و شناسایی زمینه های همکاری در مدیریت بین المللی زکات از اهداف برپایی این همایش اعلام شده است.

کد خبر 9622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز