جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مالزی جمعه دوم فوریه (13 بهمن) به آمریکا در قبال درخواست برای لغو معامله گاز چند میلیارد دلاری مالزی با ایران هشدار داد

به گزارش  آسوشیتدپرس از کوالالامپور، رفیده عزیز وزیر تجارت مالزی هشدار داد: در صورت درخواست آمریکا برای لغو معامله گاز چند میلیارد دلاری مالزی با ایران، کوالالامپور از انجام مذاکرات تجارت آزاد با واشنگتن خودداری خواهد کرد.

روزنامه مالزیایی زبان اوتوسان در این باره نوشت:  وزیر تجارت مالزی در یک واکنش خشم‌آلود به واشنگتن اعلام کرد که از دخالت درامور مالزی خودداری کند و هشدار داد دولت کشور متبوعش در برابر هیچ تهدیدی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

عزیز به این روزنامه گفت: من آماده‌ام تا به دولت توصیه کنم که مذاکرات تجارت آزاد را بی‌درنگ لغو کند چون آمریکا به پیش‌شرطهای‌این گفت‌وگوها احترام نمی‌گذارد.

وی اظهار داشت: از پیش‌شرط های مذاکرات تجارت آزاد بین مالزی و آمریکا این است که هیچ دستور کار سیاسی در بین نباشد، محور گفت‌وگوها تجاری باشد و دو کشور نباید در امور داخلی یکدیگر مداخله کنند.

وزیر تجارت مالزی با بیان اینکه کشورش نیازی به امضای توافق‌نامه تجارت آزاد با آمریکا ندارد، تاکید کرد: این واشنگتن است که بر این مسئله اصرار دارد.

تام لانتوس رییس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از مقامات تجاری این کشور خواسته است مذاکرات تجارت آزاد با مالزی را تا زمان متوقف شدن قرارداد همکاری‌های مالزی با ایران در زمینه صنعت نفت و گاز به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 14723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز