گروه اجتماعی: دانشجویان ایرانی مقیم مالزی همراه با دانشجویان مالزیایی و خارجی برای همدردی و کمک به آسیب‌دیدگان و آوارگان ناشی از سیل در ایالت‌ جوهور در جمع آنان حضور یافتند.

تعدادی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه پوترا  به‌نمایندگی  از دانشجویان این دانشگاه با حضور و اهدای هدایای نقدی و غیرنقدی خود  در منطقه سیل ‌زده  جوهور باهرو  از آسیب‌دیدگان این منطقه دلجویی کردند.

این حرکت سمبلیک دانشجویان با استقبال گرم  آسیب دیدگان که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند روبه رو شد. چنانچه آنان نیز در اقامتگاه موقت خود که مدرسه ای در همین منطقه بود از دانشجویان طی مراسمی خاص تقدیرکردند.

برخی از اهالی جوهور حضور دانشجویان و اهدای هدایای دانشجویی  و همچنین اظهار همدردی  آنان را موجب دلگرمی خود دانسته و در بازدید کوتاهی از محل سکونت موقت خود آنان را همراهی کردند.

آسیب دیدگان سیل جوهور براساس پیش بینی سازمان هواشناسی خود را برای سیل بعدی آماده می کنند و تا امن شدن محل سکونت‌شان در سکونتگاه‌های  موقت خود باقی خواهند ماند.

دانشجویان همچنین پس از مراسم اهدای هدایای خود، بازدیدی نیز از مناطق سیلزده و آب‌گرفته‌‌خالی از سکنه‌ این منطقه و همچنین اجرای عملیات آب کشی داشتند. آب همچنان بسیاری از مناطق ایالت جوهور را در برگرفته است.

دانشجویان ایرانی همراه با سایر دانشجویان خارجی از روزها  قبل طی برنامه‌ریزی انجمن دانشجویان بین‌المللی دانشگاه یو پی ام  در مناطق مختلف از جمله مسجد این دانشگاه  اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده بودند.

در این سفر، علاوه  بر همراهی نماینده رئیس دانشگاه پوترا و خانم نور ادیدا  رئیس بخش دانشجویان خارجی این دانشگاه، دانشجویان کشورهای بنگلادش، عمان، اندونزی ، چین، تایلند، پاکستان  و‌ هند نیز دانشجویان ایرانی را همراهی می کردند.

کد خبر 14536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز