همشهری آنلاین: جزئیات بیشتری از هجوم‌های مسلحانه در بمبئی که به کشته‌شدن دست کم 78 نفر و زخمی‌شدن دست کم 200 نفر انجامید، منتشر شد

هجوم گروه‌هایی از مردان به شدت مسلح پنج‌شنبه 27 نوامبر (8 آذر) به هتل‌های مجلل، یک جاذبه توریستی محبوب و یک ایستگاه قطار پرازدحام در بمبئی، پایتخت تجاری هند، به کشته‌شدن دست کم  78 نفر و  زخمی‌شدن دست کم 200 نفر انجامید.

به گزارش آسوشیتدپرس این مردان مسلح به طور خاص انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار می‌دادند و یک مقام ارشد دولتی اعلام کرد که این افراد مسلح در دو هتل مجلل، تاج محل و اوبروی، به گروگان‌‌گیری دست زده‌اند.

 policeman stands guard after shootings by unidentified assailants at a railway station in Mumbai November 26, 2008.

این مردان مسلح همچنین رشته حملاتی به مراکز پلیس در جنوب بمبئی، ناحیه‌ای که کانون بیشترین حملات بوده است، انجام دادند که از اواخر چهارشنبه شب آغاز شد و تا اوائل صبح پنجشنبه ادامه پیدا کرد.

 ای ان روی یک افسر ارشد پلیس که تا ساعت‌ها پس از حملات اولیه با نبرد با حملات مردان مسلح مشغول بوده است، گفت: "تروریست‌ها از سلاح‌های اتوماتیک و در برخی از نقاط از نارنجک استفاده کرده‌اند. رویارویی‌ها همچنان ادامه دارد و ما در تلاش هستیم که بر آنها غلبه کنیم."

جانی جوزف، وزیر ارشد ایالت ماهاراشترا که بمبئی مرکز آن است اعلام کرد که در این تیراندازی هماهنگ‌‌شده دست کم 78 نفر کشته و 200 نفر زخمی شده‌اند.

او افزود که ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.

انگیزه این حملات هنوز روشن نیست، اما بمبئی به طور مکرر هدف حملات تروریستی بوده است از جمله رشته‌ای از انفجارات در جولای 2007 که به کشته شدن 187 نفر انجامید.
 
مردان مسلح به ایستگاه چاتراپاتی ترمینوس در جنوب بمبئی، رستوران لئوپولد، یک محل شاخص شهر، و نیز به هتل‌های اوبروی و تاج‌محل حمله کرده‌اند.

کد خبر 69430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز