پروژه خودروی اپل هنوز نمرده است و این غول فناوری همچنان بر روی آن کار می‌کند.

خودروی اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اتوموتیو نیوز، منابع ناشناس با آگاهی از وضعیت می‌گویند، اپل حتی با استخدام لوئیجی تارابورلی کهنه‌کار لامبورگینی برای کار بر روی این خودرو، پروژه را پیش می‌برد.

تارابورلی از سال ۲۰۰۸ رئیس تحقیق و توسعه شاسی و دینامیک خودرو در شرکت لامبورگینی بوده که این کار شامل امضا کردن سیستم‌های تعلیق، فرمان، ترمز و کمک رانندگی خودرو است. او روی اوروس، چندین گونه از هوراکان و آونتادور، به‌علاوه خودروهای محدودی مانند سنتناریو و وننو کار کرده است.

در سال ۲۰۲۱، گزارش‌های زیادی در مورد اینکه اپل به دنبال شریکی برای مونتاژ خودروی خود است، منتشر شد. هیوندای تایید کرد که این شرکت‌ها در حال مذاکره هستند، اما ظاهراً به این دلیل که خودروساز کره‌ای نمی‌خواست یک سازنده قراردادی این خودرو باشد، قرارداد از بین رفت.

خودروی اپل با همکاری لامبورگینی ساخته می‌شود | قطع همکاری با هیوندای، نیسان و تویوتا

سپس اپل برای ساخت این خودرو به سراغ نیسان رفت. با این حال، این همکاری به همان دلیل معامله هیوندای ناموفق بود. این خودروساز ژاپنی نمی‌خواست خودروهایی با برند اپل بسازد.

همچنین شایعاتی در مورد مذاکرات با تویوتا وجود داشت. ظاهراً آن شراکت هم به نتیجه نرسید.

ظاهراً تا سپتامبر ۲۰۲۱، اپل تصمیم گرفت که این خودرو را به تنهایی و بدون مشارکت شرکت‌های صنعت خودرو توسعه دهد. طبق گزارش‌ها، غول فناوری می‌خواهد ساخت این وسیله نقلیه را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

خودروی اپل با همکاری لامبورگینی ساخته می‌شود | قطع همکاری با هیوندای، نیسان و تویوتا

گزارش‌های ضد و نقیض ادعا می‌کنند که خودروی اپل ممکن است کاملاً مستقل و بدون کنترل فیزیکی باشد یا ممکن است دارای فرمان و پدال باشد. طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین در حال توسعه یک باتری پیشرفته برای این وسیله نقلیه است.

کد خبر 693940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha