مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ۸۶ درصد یعنی ۴۱۰ یونیت در حال حاضر روشن هستند و ۷۰ یونیت یعنی ۱۴ درصد خرابی داریم، در مورد سرقت‌ها از پل‌های مکانیزه نیز همه آنها نگهبان دارند و سرقت آنها به کلانتری‌های محدوده اعلام می‌شود.

رضا صیادی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری امروز در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران،  ویژه محرم گفت: در  آستانه محرم حسینی هستیم. هر ساله در ایام محرم با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، شعار سال طراحی می‌شود که امسال هم این شعار "نجات اهل عالم با حسین (ع)" تعیین شده است که به عنوان شعار ما در موضوع محرم مدنظر قرار دارد.

او افزود: در بحث محرم دغدغه‌ای جدی داریم و آن جلب مشارکت مردمی در فعالیت‌های فرهنگی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما این سرمایه بزرگ را در محرم به شکل ویژه‌ای داریم و مردم جلوتر از نهادها به این موضوع ورود دارند؛ لذا ما نیز تلاش می‌کنیم در هر کاری به گونه‌ای عمل کنیم که به فعالیت‌های مردمی خدشه‌ای وارد نشود. در ایام محرم نیز تلاش کرده‌ایم جزیی از مردم شویم و همه فعالیت‌های ما در این محور باشد.

بخشی از صحبت‌های صیادی را در ادامه بخوانید:

*المان های حجمی در فضاسازی محیطی بسیار اهمیت دارد و امسال برای اولین بار یک سوگواره هنری شامل ۵۰ تیغه علامت که از قبل طراحی شده، هم اکنون هنرمندان در حال نقاشی، خوشنویسی هستند که این اقدام در عمارت عین الدوله انجام می شود. امیدواریم این رویداد تبدیل به یک سنت محرمی شود و مردم هر ساله این المان های حجمی را مشاهده کنند. از سوی دیگر بیش از ۲۰۰ کُتل نیز آماده شده که در سطح شهر تهران و ظرف دو روز  آینده نصب خواهد شد.

*در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام نیز ما تابع نهادهای متولی هستیم در حال حاضر هنوز چیزی به عنوان محدودیت‌های جدی اعمال نشده اگر چنین اتفاقی بیافتد و نیازی وجود داشته باشد از همه ظرفیت‌ها در سازمان استفاده خواهیم کرد.

*(در خصوص تعمیر و راه اندازی مجدد  پله‌های برقی شهر تهران) از اول فروردین امسال سازمان متولی پله برقی‌های شهر تهران شد که اعلام کردیم تا پایان تیر ماه فاز روشن سازی پله برقی‌ها انجام خواهد شد. بر همین اساس تا به امروز ۸۶ درصد پله‌های برقی روشن شده که از آمار روزی که این مسئولیت را دریافت کردیم بسیار بالاتر است. البته باید به این نکته توجه داشته با شیم که حتی اگر یک یونیت خاموش شود میزان زیادی اعتراض به همراه دارد برخی از این پله‌ها چندین سال بود که نیاز به ترمیم داشت . ضمن اینکه مدل نگهداشت آنها نیز در گذشته اصولی نبوده به شکلی که پله برقی‌ای وجود دارد که قطعات آن از ۲۰ برند مختلف تامین شده که این نشان می‌دهد، ترمیم آنها با مدل برنامه ریزی در این سال‌ها انجام نشده است.

*در این پله برقی‌ها ۱۰ درصد خاموشی شناور داریم که البته طبیعی است که به دلیل مشکلات فنی چنین اتفاقی بیافتد. اما به محض اعلام خاموشی و توقف پله‌ها نسبت به  تعمیر  آنها اقدام می‌کنیم. در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در حال سرویس پله‌برقی‌ها هستیم اما برای مرمت زمان تخصصی لازم است ولی قول ما روشن شدن یونیت ها بوده که انجام شده است. همه یونیت‌هایی که روشن کرده‌ایم با نگاه به ایمنی انجام شده است.

*تعداد شکایت‌های مردمی در موضوع پله‌برقی‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ به یک پنجم نسبت به زمان مشابه در سالهای قبل رسیده است. مشکلی که برای پله‌برقی‌ها وجود داشته مربوط به یک سال قبل نیست به شکلی که ۴۷ درصد خاموشی در این پله برقی‌ها وجود داشت، هنگام تحویل این مسئولیت توسط سازمان از میزانی که روشن بود نیز تنها ۱۰ درصد ایمن بود، بنابراین فاز ایمنی و روشن کردن پله برقی‌ها اجرایی شد. در حال حاضر ۸۶ درصد یعنی ۴۱۰ یونیت روشن هستند و ۷۰ یونیت یعنی ۱۴ درصد خرابی داریم که با نامه نگاری با معاونت حمل و نقل ۷ درصد از این میزان مورد نیاز نیست و باید جمع آوری شود. مابقی نیز پس از تعمیر روشن خواهد شد. در مورد سرقت‌ها از پل‌های مکانیزه نیز همه آنها نگهبان دارند و سرقت آنها به کلانتری های محدوده اعلام می شود.

* یکی از معضلات تهران، تاریک بودن معابر و احساس ناامنی شهروندان است . بر همین اساس تفاهم های خوبی با شرکت توزیع برق تهران انجام شده و نهایتا تفاهم نامه ای نیز هفته آینده به امضاء خواهد رسید. تلاش ما توزیع عادلانه نور در تهران بوده و در تامین نورپردازی برای برخی از موارد همچون اتوبان امام علی (ع) که درخواست شهروندان بوده بخشی از کار انجام شده و تا پایان سال جاری نیز توزیع بهتر فراهم خواهد شد. در مجموع گستره خوبی از نورپردازی در شهر تهران را شاهد خواهیم بود.

*قراردادها در مجموعه شهرداری تهران شفاف هستند اما برخی ملاحظات در اعلام قراردادها وجود دارد که ملاحظات اقتصادی تنظیم بازار است. تبلیغات تجاری در تهران نیاز به تنظیم گری دارد و اعلام برخی از آنها ممکن است درآمدهای سازمان را دچار خدشه کند. سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان  یعنی دو برابر پیش بینی انجام شده درآمد داشتیم، اما اعلام قیمت یک مزایده و قیمت‌های پایه را صحیح نمی‌دانیم چرا که ممکن است بازار تحت تاثیر قرار بگیرد. برای درآمدهای سال جاری نیز  با ۲۵ درصد ضریب افزایش حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان درآمد احتمالی  خواهیم داشت.

کد خبر 693624
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha