معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌ونقل ویژه معلولان تا پایان سال خبر داد.

معلول

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان بیست‌ودومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که جلسات به صورت دوره‌ای با وزرا و همچنین معاونین رئیس جمهور برگزار شود تا آنها نیز درگیر با موضوع مناسب‌سازی شوند که بر همین اساس قرار شد جمع‌بندی در این بخش انجام شود و در آینده جلساتی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صمت و وزیر کشور خواهیم داشت.

او ادامه داد: همچنین در جلسه امروز مصوب شد که سازمان بهزیستی یک بانک اطلاعاتی جامع از مددجویان خود تهیه کند که البته این بانک اطلاعاتی هم‌اکنون وجود دارد اما کامل نیست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به موضوع حمل‌ونقل و راه‌اندازی سامانه هوشمند در حوزه حمل‌ونقل (درون‌شهری و برون‌شهری) اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال این سامانه راه‌اندازی خواهد شد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: همچنین در جلسه امروز سازمان برنامه و بودجه مکلف شد که بر اساس ماده 14 آیین‌نامه اجرایی، ماده 3 قانون با قید فوریت در فرآیند اخذ و ارتقاء پایه شرکت‌های پیمانکار گذراندن دوره آموزشی یا بازآموزی ضوابط و مقررات مناسب‌سازی را اجرایی کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  افزود: همچنین به منظور تأمین خودروهای مناسب‌سازی و خدمات پس از فروش، دبیرخانه ستاد با تشکیل کارگروه مرتبط تمهیدات لازم را در رابطه با جذب همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون اجرایی کردن ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 3 را به عمل آورد و نتایج حاصله را در گزارش 6 ماهه برای ارائه به هیئت وزیران منعکس کند.

جمالی‌نژاد گفت: در جلسه امروز همچنین به منظور اضافه شدن مطالب مناسب‌سازی به دروس مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، دبیرخانه ستاد با تشکیل کارگروه مرتبط تمهیدات لازم در رابطه با اجرایی کردن مفاد ماده 11 آیین‌نامه اجرایی ماده 3 را به عمل آورد و نتایج حاصل را در گزارش 6 ماهه برای ارائه به هیئت وزیران منعکس کند.

کد خبر 693609
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha