روزنامه واشینگتن پست می‌نویسد دولت بایدن در حال بررسی برای اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی درباره شیوع آبله میمونی را در این کشور است.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واشینگتن پست می‌گوید دولت آمریکا همچنین در حال بررسی برای تعیین یک هماهنگ‌کننده کاخ سفید برای نظارت بر پاسخ کشور به شیوع آبله میمونی است.

این اخبار پس از آن اعلام می‌شود که سازمان جهانی بهداشت بالاترین هشدار درباره آبله میمونی را صادر کرد و شیوع این عفونت ویروسی خفیف را یک «اضطرار بهداشت عمومی دارای جنبه بین‌المللی» اعلام کرد.

تا به حال، حدود ۷۰ کشور که آبله میمونی در آنها بوم‌گیر یا آندمیک نیست، شیوع این بیماری ویروسی را گزارش کرده‌اند و موارد ثابت‌شده بیماری از ‍۱۶۶۰۰ گذشته است.

آمریکا هفته پیش ابتلا به آبله میمونی را که با علائم شبیه آنفلوانزا و ضایعات پوستی بروز می‌کند، برای نخستین بار در دو کودک گزارش کرد.

متخصصان همه‌گیرشناسی می‌گویند فرصت آمریکا برای مهار شیوع آبله میمونی که هم اکنون حدود ۳۰۰۰ نفر را در این کشور مبتلا کرده است، دارد تمام می‌شود.

 مقامات بهداشتی در آمریکا تاکنون امکانات آزمایش برای آبله میمونی را گسترش داده‌اند، ده‌ها هزار واکسن برای پیشگیری از بیماری را در دسترس قرار داده‌اند و قصد دارند که ۱/۶ میلیون دوز واکسن دیگر را در ماه‌های آینده توزیع کنند. اما گزارش‌هایی درباره عدم تطبیق میزان عرضه واکسن‌ها با میزان تقاضا منتشر شده است.

از طرف دیگر به گفته کارشناسان با وجود انجام محدود آزمایش‌ برای آبله میمونی شمار موارد بیماری در چند هفته اخیر به سرعت در حال افزایش است که نشان می‌دهد پاسخ گسترده‌تری برای مهار این شیوع این ویروس لازم است- اگر اصولا مهار آن امکانپذیر باشد.

کد خبر 693398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha