گروه سیاسی: دادستان عمومی و انقلاب تهران در یک نشست خبری با اشاره به دستگیری جاسوسان موساد گفت: دادسرا برای متهمان تقاضای اعدام می‌کند.

سعید مرتضوی در یک نشست مطبوعاتی که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: حفاظت اطلاعات سپاه موفق به شناسایی یک شبکه پیچیده جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی شد که اعضای این سرویس دستگیر شده‌اند.

وی درباره نحوه فعالیت این سرویس جاسوسی عنوان کرد: این سرویس جاسوسی از وسایل و تجهیزات بسیار پیشرفته ارتباطی و ماهواره‌ای استفاده می‌کرد و با یک کیف بسیار مجهز دارای تجهیزات ارتباطی ماهوار‌ه‌ای با سرویس موساد ارتباط برقرار می‌کرد.

دادستان تهران ادامه داد: اعضای این تیم پس از جمع‌آوری اطلاعات توسط لپ‌تاپ تجهیز شده‌ای اطلاعات را ثبت و ضبط و از طریق تجهیزات ماهواره موجود در کیف به سرویس موساد ارسال می‌کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواسته‌های سرویس موساد توسط حفاظت اطلاعات سپاه، کشف و در پرونده موجود است، اظهار داشت: سرویس موساد نیازمندی‌های خودش را از این گروه درخواست می‌کرده که در پرونده موجود است.

به گزارش فارس، مرتضوی با تاکید بر اینکه این تیم برای جاسازی پول و اسناد و انتقال آنها به خارج از کشور کیفی را در نظر گرفته بودند، بیان کرد: این تیم از طریق این وسایل اطلاعاتی، اطلاعات را جمع‌آوری و به رژیم صهیونیستی منتقل می‌کرد.

یکی از وسایل مکشوفه از این تیم، دوربین‌های عکاسی دیجیتال بسیار مجهز و پیشرفته است که از طریق این دوربین‌ها از اماکن و محل‌های مورد نظر موساد فیلمبرداری می‌کردند.

وی درباره نحوه انتقال فیلم‌ها به خارج از کشور توضیح داد: این تیم آموزش دیده بودند تا فیلم‌ها را داخل چرخ‌های ویژه کیف مسافرتی جاسازی کنند و زمانی‌که چرخ کامل می‌شد بسیار عادی و معمولی بود و در واقع این چرخ‌ها فیلم‌های این شبکه را که براساس نیاز موساد تهیه شده بود به خارج از کشور منتقل می‌کردند.

مرتضوی درباره شروع به کار این گروه ادامه داد: سرویس موساد روی یکی از افرادی که سابقه عضویت در بسیج داشته، کار می‌کنند و موفق می‌شوند از طریق کنسولگری اسرائیل در یکی از کشورهای همسایه با او ارتباط برقرار کرده و او را جذب کنند و بعد از آموزش‌های لازم موفق می‌شوند تعداد بیشتری مرتبط با این فرد را جذب و برای اهداف جاسوسی سازماندهی خاص دهند.

مرتضوی افزود: اعضای این شبکه در 17جلسه اطلاعاتی با افسران ارشد موساد از جمله سالی، پیتر، خسرو، سامی و زکی، آموزش‌های لازم را در  4کشور خارجی دیده‌اند و بعد از آن در 3یا 4جلسه آموزش عملیاتی در شهرهای هرتزسلیا و کیسلیا در خاک تل‌آویو را گذرانده‌اند که این آموزش‌های عملیاتی نیاز به زمین داشته است؛

آموزش‌های لازم از قبیل عملیات میدانی، عملیات ترور، انفجار اماکن، رانندگی حرفه‌ای با موتور، آموزش کار با دوربین‌های مخصوص، آموزش تخریب و ترور از طریق رایانه و ماهواره را دیده بودند و بعد از آن کار به‌صورت عملیاتی شروع شده بود.

ایلنا نیز  گزارش داد، مرتضوی با تاکید بر اینکه دایره فعالیت نیازمندی‌های سرویس موساد در سطح کشور بوده است، گفت: موضوعات ماموریت این تیم بحث ترور، انفجار، زدن برخی دانشمندان نظامی کشور، انفجار پایگاه‌های نظامی و موشکی و مهم راهبردی کشور بوده است.

دادستان تهران افزود: طبق ماده 501 قانون مجازات اسلامی هر کس نقشه، اسرار و تصمیمات راجع به سیاست داخلی و خارجی کشور را به افراد فاقد صلاحیت منتقل کند، جاسوس محسوب می‌شود و در ماده 508 قانون مجازات اسلامی تصویب شده هر کس با دول خارجی متخاصم همکاری کند اگر نوع همکاری و اقدامات در حد محاربه باشد مجازاتش اعدام تعیین و اگر در حد محاربه نباشد تا 10سال حبس تعیین شده است.

وی تصریح کرد:  این پرونده از آنجایی که مستقیما با اسرائیل در ارتباط و همکاری بوده و از آنجایی که رژیم صهیونیستی یکی از متخاصمان با دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، دادسرا مجازات اعدام برای تمام اعضای این شبکه درخواست و به دادگاه تقدیم خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: در نظام قضائی ما بحث جاسوسی و خیانت به کشور تفاوتی از لحاظ ملیت و تابعیت ندارد.

در برخی از کشورها مثل فرانسه انتقال اطلاعات به خارج از کشور در بحث جاسوسی تعریف خاصی دارد و چنانچه فردی اطلاعات محرمانه را جمع‌آوری و به افراد فاقدصلاحیت بیگانه منتقل کند و فرد جمع‌آوری‌کننده تابعیت فرانسه داشته باشد، جاسوس نیست بلکه خیانت به کشور اطلاق می‌شود که مجازات مستقل دارد. اگر فرد تابع فرانسه نباشد، به او جاسوس تلقی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اعضای این شبکه ایرانی هستند، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی چه فرد انتقال‌دهنده اطلاعات دارای تابعیت ایران باشد یا خارج، مسلمان یا غیرمسلمان، در هر صورت جاسوس محسوب و مجازات جاسوس برای او مقرر می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از این تیم تلفن همراه ماهواره‌‌ای ایریدیوم، فاصله‌یاب لیزری، GPS تحویلی سرویس به سوژه در تهران، چرخ جاساز جهت انتقال فیلم به خارج از کشور، کیف مخصوص انتقال اسناد و مدارک به خارج از کشور، لپ‌تاپ تجهیز شده و کول دیسک‌ها و برنامه‌های نرم افزاری مخصوص دریافت و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای، سوژه با سرویس موساد، دستگاه اسیلسکوپ جهت تست امواج، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال و نمونه‌هایی متعدد از پیام‌های دریافتی از موساد به سوژه کشف شده است.

کد خبر 69336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز