همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت عوامل براندازی نرم را شناسایی و بر حسب ضرورت دستگیر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات  چهارشنبه (25دی) در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به بازداشت‌شدگانی که اقدامات‌شان مورد حمایت مالی و سیاسی آمریکا بود، گفت: اهداف آن‌ها به زعم خودشان ورود به بعضی از دستگاه‌ها و مراکز جمهوری اسلامی بود که با شناسایی از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند و پرونده‌شان در دادگاه مطرح شد تا حکم صادر و اطلاع‌رسانی شود.

غلامحسین محسنی اژه‌آی در  پاسخ به سوالی درباره تعداد و چگونگی دستگیری این افراد خاطرنشان کرد: سخنگوی قوه قضاییه نیز فرمودند که دادگاه آن‌ها تمام شده و حکم‌شان صادر می‌شود. اما بیان جزییات چگونگی دستگیری آن‌ها ضرورتی ندارد. عوامل دشمن کمابیش تلاش می‌کنند که در کشور ما اقداماتی داشته باشند ولی همه‌ دستگاه‌ها و وزارت اطلاعات هوشیار و مسلط بر اوضاع هستند. اشراف اطلاعاتی دارند و هر وقت نیاز ببینند هرکدام از آن‌ها را دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام ضرورتی ندارد همه افراد و عوامل دشمن به‌خصوص آن‌هایی را که کارهای جاسوسی می‌کنند یا احیانا اقداماتی در ارتباط با براندازی نرم دارند، دفعتا دستگیر شوند، مهم آن است که آن‌ها را شناسایی و بر آن‌ها سوار شویم و هر وقت ضرورت پیدا کرد هریک از آن‌ها را دستگیر کنیم.

وی هم‌چنین در مورد حمله به هیئت عزاداری در تربت جام نیز گفت: شاید کسانی را که در ایام محرم و در ایام عزاداری به مردم عزادار حمله می‌کنند و آن‌ها را مورد هجمه‌ ناجوانمردانه خود قرار می‌دهند، نشود اسم آن‌ها را انسان گذاشت. این نوع اقدام چه مبارزه‌ای می‌تواند باشد؟ چه چیزی را می‌خواهد حل کند؟ شما به واقع باید دنبال کنید که دنبال چه چیزی هستند؟ آن‌ها بعضا مزدورها و فریب خورده‌های دشمنان خارجی ما هستند که فکر می‌کنند که مثلا با اقدام به پرتاب یک نارنجک در بین عزاداران، به مردم عزیز کشورمان ضربه می‌زنند؟ شاید بخواهند با این کارها جنایت‌های وحشیانه و بی حدوحصر خود را در غزه تحت پوشش قرار دهند.

خبرنگاری پرسید: آیا آن‌ها جزو افراد گروهک ریگی نبودند؟ وزیر اطلاعات پاسخ داد: آن‌ها افراطی هستند ولی مشخصا وابسته به این گروه نیستند و یا حداقل اکنون این مساله محرز نیست ولی به هر تقدیر آن‌ها می‌دانند که این کارها بر روی مردم ما تاثیری ندارد. شاید می‌خواهند با این اقدام‌ها جنایت‌های خود را در خارج از کشور مثلا غزه تحت‌الشعاع قرار دهند.

خبرنگاری پرسید: گفته می‌شود بی‌بی‌سی درصدد است با ارایه پول به برخی از خبرنگاران و هم‌چنین راه‌اندازی شبکه فارسی بی‌بی‌سی اقداماتی را انجام دهد، آیا شما نظارتی بر روی فعالیت‌های این شبکه خبری دارید یا نه؟

محسنی‌اژه‌ای گفت: بالطبع هر کار غیرقانونی که بخواهد تحت پوشش کار به ظاهر قانونی و برخلاف مصالح و امنیت کشور انجام شود، حتما وزارت اطلاعات وارد می‌شود و در حد وظایف خود اطلاع‌رسانی می‌کند و اگر لازم باشد پیشگیری یا مقابله خواهد کرد.

خبرنگار دیگری پرسید: آیا وزارت اطلاعات در مورد این مساله خاص چنین احساسی را نکرده است؟ وزارت اطلاعات: حتما اطلاع‌رسانی کرده و چنین احساسی را کرده است.

خبرنگاری پرسید: دادگاه کسانی که در ارتباط با سپاه جاسوسی کرده بودند، کی خواهد بود؟ محسنی‌اژه‌ای گفت: اطلاعی از زمان دادگاه آن‌ها ندارم.

کد خبر 72990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز