اخبار ضدونقیضی درباره احتمال انتقال مسی در تابستان آینده به بارسلونا مطرح شده است.

مسی و رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، لاپورتا که از زمان بازگشت به پست ریاست باشگاه بارسلونا فقط در حال خرید بازیکن بوده و وقت نکرده به چیزهای دیگر بپردازد، سرانجام درباره مسی موضع گرفت و گفت که به او مدیون است و تلاش می‌کند در تابستان آینده و در پایان قراردادش او را به تیم برگرداند. ژاوی هم یک روز دیرتر به این موضوع واکنش نشان داد و گفت دوست دارد فصل آینده مسی را در تیمش ببیند. با وجود ۸مهاجم در این تیم، بارسا که ۲۵درصد از حق پخش ۲۵سال آینده را برای دریافت مجوز ورود به نقل‌وانتقالات خرج کرده و هنوز هم نزدیک به یک میلیارد یورو بدهی دارد، باید فکری برای حضور مسی در این ترکیب شلوغ در فصل آینده کند. همزمان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم برای تمدید قرارداد این ستاره آرژانتینی دست به‌کار شد اما هنوز مفاد پیشنهاد باشگاه فرانسوی به این بازیکن فاش نشده است. ناصر الخلیفی نمی‌خواهد مثل فصل گذشته که برای امباپه تا پایان فصل صبر کرد و به او عهدنامه ترکمانچای را پیشنهاد داد انتظار بکشد و قصد دارد آینده مسی را زودتر مشخص کند.

چیزی که مشخص است این است که مسی در پاریس خوشحال نیست اما دل خوشی هم از بارسایی‌ها ندارد. زیر پای او را افرادی مثل پیکه خالی کردند و برایش مراسم خداحافظی هم گرفته نشد. همین حالا ۷۰میلیون یورو که بیش از ارزش خودش در بازار نقل‌وانتقالات است از بارسلونا طلب دارد. از طرفی، در پاریس هم نفر اول نیست. با اینکه محبوبیت زیادی بین هواداران دارد، این امباپه است که بر باشگاه حکم می‌راند، نه او و نه نیمار. مسی چند روز پیش در تمرینات با سرخیو راموس که سعی داشت با خشونت او را متوقف کند درگیر شد. مدیران باشگاه پس از شکست ناباورانه فصل پیش در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید برای بازیکنان مشاور و روانشناس استخدام کرده‌اند اما هنوز تنش‌های زیادی وجود دارد. باشگاه هنوز نتوانسته از شر بازیکنانی مثل درکسلر، ایکاردی، کیمپمبه، پاردس و... که دستمزد بالایی می‌گیرند و جایی در برنامه تاکتیکی گالتیه ندارند، خلاص شود. اینها در تمرینات حاضر می‌شوند و چون بلاتکلیف هستند، انرژی منفی خود را به تیم تزریق می‌کنند. این را هم درنظر بگیرید که از تمرینات تیم ۲۰هزار نفر دیدن می‌کنند و این فشارها را افزایش می‌دهد.

مورد نیمار هم هست. او قراردادش را طبق مفاد آن به‌طور خودکار اما یک‌طرفه تمدید کرد و این در حالی است که امباپه شرط کرده بود او در تیم نباشد. این موضوع هرگز از طرف باشگاه یا خود امباپه و نیمار تکذیب نشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد حقیقت داشته باشد. در این تیم جنگی زیرپوستی برای نفر اول بودن جریان دارد. نیمار دیگر مثل گذشته پسر ته‌تغاری لوس باشگاه نیست و مسی هم مثل بارسلونا قدرتی فراتر از نخست‌وزیر کشور ندارد. بعید است تیم پرستاره پی‌اس‌جی با مدیران پرحاشیه‌اش و شایعاتی که درباره هزینه‌کرد این باشگاه وجود دارد، رنگ آرامش را به‌خود ببیند. با این تحلیل به‌نظر می‌رسد برای مسی بهتر باشد فصل پایانی قراردادش را در فرانسه سپری کند و سپس برای بازنشستگی به بارسلون برگردد هر چند که ال‌ناسیونال و اکیپ و چند نشریه دیگر با قاطعیت ادعا کرده باشند مسی پس از پایان قراردادش حتی اگر در پاریس نماند به بارسا برنمی‌گردد. یک خبرنگار آرژانتینی که با پدر مسی ارتباط دارد از طرف او ادعا کرده که پدر و پسر دوست دارند این بازیکن فصل آینده به بارسلونا برگردد اما روابط با مدیریت باشگاه سابق اصلا خوب نیست و لئو دلخوری‌های شدیدی دارد. جرارد رومرو، خبرنگار مرجع اخبار نقل‌و انتقالات درباره اخبار مربوط به بازگشت مسی گفته: «نمی‌دانم، چیزی که می‌دانم این است که ژاوی و مسی در تمام سال صحبت می‌کنند، خواهیم دید بعد از اظهارات لاپورتا چه اتفاقی خواهد افتاد.» روزنامه کاتالونی‌اسپرت گزارش داده که ژاوی از مسی خواسته قراردادش را تمدید نکند تا سال آینده بتواند برگردد. منتظر واکنش شدید الخلیفی نسبت به این ادعا باشید چون هرگونه مذاکره با بازیکنی که با باشگاهی دیگر قرارداد دارد تا قبل از ۶ماه مانده به پایان قرارداد غیرقانونی است.

اتلتی علیه رونالدو / چند گزینه تازه درباره آینده کریستیانو وجود دارد

شایعات درباره آینده کریستیانو رونالدو همچنان ادامه دارد. شایعه انتقال او به اتلتیکو مادرید با وجود تکذیبیه سرزو، رئیس این باشگاه پررنگ تر از بقیه شایعات است. هواداران این باشگاه در اعتراض به این موضوع طوفانی توییتری با هشتگ ContraCR۷  #  علیه او راه‌انداخته و از مدیران باشگاه خواسته‌اند از ورود اینگونه بازیکنان به باشگاه جلوگیری کنند زیرا او در حدی نیست که لباس این تیم را بپوشد! دیه‌گو سیمئونه، سرمربی تیم بارها از رونالدو تمجید کرده و یک‌بار گفته که اگر این بازیکن فوتبالیست نمی‌شد، او الان ۳جام لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه‌اش داشت. رونالدو یک‌تنه ۳بار قهرمانی را از اتلتیکو گرفت، ۲بار با رئال که در فینال این تیم را شکست داد و یک‌بار با یوونتوس که در بازی برگشت مقابل این تیم در مرحله یک‌چهارم هت‌تریک کرد تا برد ۲بر صفر اتلتی در دیدار رفت بی‌اثر شود. حالا به‌جای اینکه هواداران رئال علیه اسطوره باشگاه خود هشتگ بزنند، طرفداران اتلتی این کار را انجام داده و تهدید کرده‌اند که ممکن است مقابل دفتر رئیس باشگاه تجمع کنند. از طرفی، میگل، دوست صمیمی کریستیانو که به‌تازگی صفحه اتلتیکو را فالو کرده و به شایعات دامن زده بود، صفحه این باشگاه را آنفالو کرد.

تا چندی پیش توافقنامه‌ای شفاهی بین دو باشگاه وجود داشت تا از یکدیگر بازیکن نگیرند. آن توافق دیگر وجود ندارد. در سال‌های اخیر بازیکنانی مثل مارکوس یورنته و آلوارو موراتا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از رئال به تیم دوم پایتخت کوچ کرده‌اند و مشکلی هم برای آنها به‌وجود نیامده. با این‌حال کورتوا که فقط مدتی کوتاه به‌طور قرضی از چلسی به اتلتیکو رفته و برای این تیم بازی کرده بود، وقتی به رئال رفت با واکنش تند هواداران و مدیران این باشگاه روبه‌رو شد و حتی مجسمه‌اش را از ورزشگاه مترو پولیتانو برداشتند. اتلتی‌ها چون همیشه جنس دوم و زیر سایه رقیب بوده‌اند نسبت به موفقیت‌های رئال هم واکنش عصبی و تند نشان می‌دهند. فصل پیش در بازی رودررو پلاکاردهایی توهین‌آمیز علیه رئال به ورزشگاه برده بودند که روی آنها نسبت به حمایت داوران از این باشگاه ادعاهایی مطرح شده بود.

گزینه‌های دیگری هم هست. محمد الکعبی، خبرنگار نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ادعا کرده که مدیر برنامه‌های کریستیانو و باشگاه منچستریونایتد توافق کرده‌اند قرارداد این ستاره تمدید شود تا او بتواند یک فصل به‌طور قرضی جدا شود. در این‌صورت هم حساسیت او نسبت به لیگ اروپا که قرار است این فصل منچستر در آن بازی کند برطرف می‌شود، هم رقم انتقالش صفر خواهد شد. باشگاهی که خواهان او باشد، می‌تواند او را رایگان در اختیار بگیرد و تنها حقوقش را بپردازد. گفته شده که رونالدو حاضر است برای تیمی که در لیگ قهرمانان حضور دارد، ۳۰درصد در دستمزدش تخفیف قائل شود.

یکی از مدیران رده میانی باشگاه اسپورتینگ لیسبون هم ادعا کرده که رونالدو که هنوز خودش را به اردوی منچستر و سرمربی هلندی جدید این باشگاه معرفی نکرده، اقدام به ثبت‌نام فرزندانش در شهر لیسبون کرده است. اسپورتینگ همان باشگاه اولیه رونالدو است که فرگوسن او را در بازی دوستانه رودررو دید و پسندید و به اولدترافورد برد. رونالدو و مادرش چندبار ابراز علاقه کرده بودند که او در همین باشگاه فوتبالش را تمام کند.

رومانو، خبرنگار نقل‌وانتقالات درباره آینده رونالدو گفت: «وضعیت رونالدو عملا همان وضعیت ۲۰روز پیش است. کریستیانو می‌خواهد یونایتد را ترک کند و تن‌هاخ منتظر است تا فرصت دیدار او فراهم شود چون امیدوار است بتواند نظرش را تغییر دهد.» تن‌هاخ ۳بار درباره کریستیانو صحبت و ابراز اشتیاق کرده تا با او کار کند.

من‌یونایتد روز شنبه در اسلو، پایتخت نروژ دیداری دوستانه با اتلتیکو مادرید خواهد داشت. تا آن موقع هم تکلیف رونالدو روشن نخواهد شد، حتی در بازی آخر مقابل رایو وایکانو هم همینطور. کریستین اریکسن به‌تازگی به جمع تیم اضافه شده اما رونالدو همچنان غایب است. در منچستر برخی خبرنگاران مدعی‌اند که رونالدو با این وضعیت اگر در تیم ماندنی شود، باید نیمکت‌نشین مارسیال شود. کریستیانو رونالدو هیچ تمرین و شناختی از سبک بازی اریک تن‌هاخ نداشته است. همه ما می‌توانیم ببینیم که او تمرین می‌کند و آمادگی خود را حفظ می‌کند اما اگر در تیم نباشید، بازی نکنید و سبک تیم را یاد نگیرید، همیشه عقب‌تر از سایرین خواهید بود.

کد خبر 693117
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha