دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

خودروی اقتصادی در همه جای دنیا تعریف مشخصی دارد؛ خودرویی که حداکثر با ۶ ماه حقوق بتوان آن را به دست آورد. خودرویی که لااقل این روزها در ایران وجود ندارد! چون شما برای خرید یک پراید، حدود ۳ سال باید حقوق‌تان را پس‌انداز کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، با این وجود، خروج برخی خودروها مثل تیبا و سمند از خط تولید، نیازمند جایگزینی با خودروهای اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار است.

خودرویی ۳۰۰ میلیون تومانی. مساله اینجاست که حدود ۱۸۰ نوع خودرو در کشورهای جهان تولید می‌شود که زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارند اما امکان ورود به کشور ما را ندارند.

 استانداردهای ۸۵‌گانه سازمان استاندارد اجازه ورود به بسیاری از این خودروها را نمی‌دهد. همان استانداردهایی که اجازه تولید پراید را داده‌اند! 

از طرفی، اگر برای یک خودروی ۱۰ هزار دلاری ۵۵ درصد عوارض و تعرفه گرفته شود، به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.

تاکنون بیشترین سهم خودروهای وارداتی به ایران مربوط به خودروهای کره‌ای بوده، رتبه دوم را خودروهای ژاپنی و رتبه سوم را خودروهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند.

در این زمینه ببینید:

کد خبر 692952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 0
    ا ارامستان باغ رضوان اصفهان ترمینال درون شهری و یا ترمینال برون شهری و ایستگاه اتوبوس بی ار تی ندارد. و ما که خود روی شخصی نداریم چگونه به زیارت اصحاب قبور خود برویم شهرداری اصفهان + دولت مسئول و جوابگو هستند.
  • AU ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    خودرو دست دوم‌ بدترین نوع انتخاب است ، چون هزینه های تعویض قطعات آن سر به فلک میزند .