عملیات احداث فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری آغاز شد و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، فاز دو این بزرگراه به طول حدود ۹کیلومتر ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی در طول ۴ سال اجرا خواهد شد.

بزرگراه شهید شوشتری

به گزارش همشهری آنلاین، عملیات احداث فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴، سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ و جمعی از دست اندرکاران اجرایی آغاز شد.

عباس شعبانی معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی‌الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال‌شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۸ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن در بخش جنوبی طی سال‌های گذشته احداث شده است.اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربند شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری موجب شد تا احداث این بزرگراه را به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی در دستور کار قرار دهد.

او با اشاره به اجرای پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری در قالب دو فاز، خاطرنشان ساخت: فاز نخست این بزرگراه حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) تا ورزشگاه تختی(کیلومتر صفر تا ۹.۳۰۰ ) شامل بهسازی ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر که در گذشته احداث شده و نیز اجرای مسیر ۴.۳ کیلومتری بصورت بزرگراهی در دو مسیر رفت و برگشت هر یک با ۳ خط عبوری در تراز صفر است. این بخش از پروژه در طول یکسال و با هزینه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، فاز دو این بزرگراه نیز به طول حدود ۹کیلومتر ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی در طول ۴ سال اجرا خواهدشد.

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری | معاون فنی و عمرانی شهردار: ملاحظات زیست‌محیطی لحاظ خواهد شد

گفتنی است علیرضا زاکانی شهردار تهران سپس با حضور در کارگاه پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) در جریان آخرین اقدامات مطالعاتی و اجرایی به منظور توسعه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) قرار گرفت.

شهردار تهران در جریان بازدید از کارگاه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، خاطرنشان کرد که با پیگیری‌های بعمل آمده تا ماه آینده گشایشی در روند رفع معارضان ملکی و نهادی پروژه حاصل شده و شرایط آغاز عملیات اجرایی تا پایان تابستان امسال فراهم خواهد شد.

کد خبر 692740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha