دبیر ستاد ملی جمعیت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درخواست کرد از این پس در تبلیغات ماماها عنوان «تنظیم خانواده» استفاده نشود و به جای آن «بهداشت یا سلامت» باروری مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌ها صرفا با تجویز پزشک باشد و ماماها دخالتی در این کار نداشته باشند.

زنان باردار و کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سیدکاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، درخواست کرد که برای اجرای قانون جوانی جمعیت، از این پس در تبلیغات ماماها از عنوان «تنظیم خانواده» استفاده نشود و به جای آن، «بهداشت یا سلامت باروری» مورد استفاده قرار گیرد.

فروتن در ادامه این نامه که رونوشت آن را برای وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ارسال کرده، آورده است: همچنین ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور و کار گذاشتن اقلام پیشگیری (پیشگیری از بارداری) صرفا با تجویز پزشک صورت گیرد و ماماها اجازه نداشته باشند که بدون نسخه پزشک، اقلام پیشگیری (IUD) را در بدن زنان کار بگذارند.

منع استفاده از عنوان «تنظیم خانواده» در تبلیغات ماماها | فروش داروهای جلوگیری از بارداری بدون نسخه پزشک ممنوع

کد خبر 692404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهرفرنگ IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    به نظرم این کار غیر قانونی است ، جلوگیری از بارداری حق انتخاب هست ، این دیگه سقط جنین نیست که غیر قانونی باشد ، این کار می تواند باعث افزایش سقط جنین میشه .