با پایان تیرماه چند نمایش اجراهایشان را شروع کرده اند و چند نمایش هم به اجراهایشان ادامه می‌دهند.

جنون محض

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر شکوفه‌های گیلاس که اجرایش را بعد از تماشاخانه ایرانشهر در تئاترشهر ادامه می‌دهد، نمایش‌های جدید دیگری هم با رسیدن مرداد کارشان را شروع می‌کنند.

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

سالن اصلی تئاترشهر و شکوفه های گیلاس

با پایان نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی از امروز نمایش «شکوفه‌های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. رومینا مومنی و حامد رسولی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و طراح صحنه آن سید مهدی موسوی تبار است.

محمد مساوات از جمله نویسندگان و کارگردانان تئاتر است که با نمایش قصه ظهر جمعه خوش درخشید و بعد هم در طی این سال‌ها نمایش‌های متعددی از جمله «بیگانه درخانه»، «بی پدر»، «این یک پیپ نیست»، «راست پنجگاه»، «یافت آباد»، «بازیخانه قیاس الدین مع الفارق»، «زیدان»، «این روبان سیاه»، «ارتش میرزا ملکم خان خانبلوکی»، «عکس اتفاق عزیز»، «خانه وا ده»، «قرب آن گاه»، «آقای بکت سکسکه فراموش نشود» و «زیدان» را نوشته و کارگردانی کرده است.

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

تن‌داده در دیوار چهارم  

نمایش «تن‌داده» به کارگردانی منصور صلواتی از دوم مرداد در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عبارتند از فرزاد برهمن، علی افضل، مجتبا بتوندی، حسین احمدی‌قاجاری، آیدا رزاق‌زاده، سپیده محمدترشانی، آوا بهرامی، بارمان کاظمی، سارا فتحی، محمد فتح‌الهی، محدثه محمدی، امیرحسین بازگیر، امیر ملکی، مبینا سلیمان‌فلاح، سرمه سلامی‌زاده، آرمیتا رهنما، پارمیدا شایان، سپهر ولی‌زاده و سما سعادت ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش نوشته شده: زیاد نمی‌شه به این چیزا دل بست، اما کسی که دل‌بسته می‌شه در تمنای خودش می‌مونه

« «اعترافاتی برای زنان» و «سیبی که نصف نشد» در پردیس تئاتر تهران

دو نمایش «اعترافاتی برای زنان» و «سیبی که نصف نشد» هم در پردیس تئاتر تهران  روی صحنه هستند.

 نویسنده اعترافاتی برای زنان محمد امیریاراحمدی و کارگردان آن بهناز متولی باشی نایینی است که با بازیگری علی سلیمان زاده، حمید اسپره، بهناز متولی باشی نایینی، بهناز شریفی، سپیده دشتی، فاطمه نائب، ماهور قدیری و ماهتن شکیبازاده در سالن محمود استادمحمد این پردیس اجرا می‌شود.

این نمایش به زندگی روزنامه‌نگاری می‌پردازد که به طور ناگهانی فرصت درج یک مقاله در ستون روزنامه را به دست ‌می‌آورد که برای او یک فرصت طلایی است، اما درگیر درخواست‌های مادرش می‌شود.

نمایش دیگری که در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود «سیبی که نصف نشد» است. این نمایش از ۲۷ تیرماه اجرایش را شروع کرده و به مدت ١٢ شب در پردیس تئاتر تهران به کارش ادامه می‌دهد. این نمایش بازتولید نمایشی با همین نام است که در جشنواره منطقه‌ای معلولین آفتاب اجرا شد و جوایز متعددی از قبیل مقام اول کارگردانی، دکور، طراحی لباس و نویسندگی را به دست آورد.

سیبی که نصف نشد کاری از کانون لحظه‌های ماندگار به کارگردانی مرضیه آقاسی و نویسندگی مجتبی مهدی است که با بازیگری مرضیه آقاسی، عاطفه حق شناس، فائزه خوبرو، رها مطهری، یسنا سورانی، هلیا طاهری و مریم مهرافروز اجرا می‌شود.

داستان این نمایش روایت زندگی ۲ همسایه و روابط نزدیک آنهاست که بر سر یک درخت سیب دچار مشکلاتی می‌شوند.

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

«آخرین عاشق» در عمارت نوفل لوشاتو

نمایش «آخرین عاشق» به کارگردانی محمد چیت‌سازی (نادر دلشاه) از ۲۸ تیر اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو شروع کرده است.

نویسنده متن «آخرین عاشق» نیل سایمون است که با ترجمه شهرام زرگر و تهیه کنندگی و کارگردانی محمد چیت‌سازی (نادر دلشاه) روی صحنه رفته است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بارنی کشمن مرد صاحب رستوران غذاهای دریایی، از یکنواختی زندگی خود خسته شده‌است و دوست دارد رابطه جدیدی را در زندگی خود تجربه کند، ولی ...»

نادر دلشاه، پروا محزون، سحر اسدی به همراه وحیده اکبری‌نسب به ترتیب ورود به صحنه بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

چخوف ساد در بوتیک تئاتر

بوتیک تئاتر شهرزاد مدت زیادی نیست که کارش را شروع کرده است. از مدت‌ها پیش محمد رحمانیان مشغول آماده‌ سازی این فضا برای اجرای چخوف ساد بود که از ۲۰ تیرماه اجرایش را شروع کرد. چخوف ساد در واقع ترکیب چند متن از آنتوان چخوف است که در دو جلد اجرا می‌شود.

در جلد اول این نمایش‌ها را خواهیم دید:

۱.اتاق‌های یک هتل _ المیرا صارمی

۲.مغروق _ محمود زهره‌وند

۳.فراموشی_ فائزه قاسمی

۴.جرّاحی _ علی خوانساری

۵.طبع معمّایی _ پریسا صباغ

۶.قیّم _ فرید فرمانبرداری

۷.آزمون انتخاب بازیگر_ گلنسا محمدحسنی

۸.خوشحالی _ نیما طیبی

در جلد دوم هم این نمایش‌ها را خواهیم دید:

۱. بی‌عرضه_ آناوا صدرهاشمی

۲. جهت اطلاع شوهرها_ کسرا کندری

۳. دفتر خاطرات یک دوشیزه_ سحر خطیبی

۴. زن بی‌پناه _ نوشین اعتماد

۵. مرگ یک کارمند_ سامان مظلومی

۶. بازیگر تراژدی علی‌رغم میل خود_ راحیل زمانی

۷. در مضار توتون _ فرهاد اتقیایی

در هر دو جلد نقش ناظم بخش روانی را آفرین فاضلی ایفا می‌کند.

جلد اوّل را ساعت ۱۹:۱۵ و جلد دوّم را ساعت ۲۱:۱۵ می‌توانید تماشا کنید.

سنگلج، پایین، گذر سقاخانه

 تماشاخانه ‌سنگلج از ۲۰ مرداد محل اجرای نمایش پایین گذر سقاخانه است که تا ۱۰ شهریور به کارش ادامه خواهد داد. این نمایش یکی از نوشته‌های اکبر ‌رادی است که با طراحی و کارگردانی  رضا ‌بهرامی‌اجرا می‌شود. بازیگران آن هم عبارتند از:  کهبد ‌تاراج، بهروز ‌پناهنده، نگین خامسی، امیر ‌عدل ‌پرور، سهیل ‌ملکی، احمد ‌جعفری، حسین ‌اشتهاردی، عرفان ‌پورمحمدی، آروین ‌فلاح، حسن تدین

داستان این نمایش از این قرار است که در یکی از محله‌های قدیمی‌طهران و دو قهرمان کشتی به نام طاهر و فری زندگی می‌کنند که فرب به علت مصدومیت به قهرمانی نمی‌رسد و طاهر در مسابقات شرکت میکند و برنده کاپ و مدال قهرمانی میشود. در این میان پری دختر یکی از بزرگان محل به اسم حاجی میناچی دلباخته ی طاهر میشود و ازطرفی فری عاشقانه پری را دوست دارد و همین باعث درگیری و خشم فری نسبت به طاهر می‌شود اما طاهر و... و.

سفید در ایرانشهر

در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ‌هم از ۶ مرداد تا ۱۱ شهریور نمایش «سفید» روی صحنه است. نویسنده این نمایش  امیر ‌ابراهیم‌زاده است و صادق ‌برقعی آن را کارگردانی کرده است. بازیگرانی که در این نمایش حضور دارند  غزاله ‌توده ‌زعیم، زهرا ‌مهرابی، ساناز ‌آقایی، بی‌تا ‌عزیز، صادق ‌برقعی و سپهر ‌طهرانچی هستند.

آنچه در خلاصه نمایش آمده این است: مادر به خانه می‌آید و تمام بچه‌ها فرصتی دارند تا چیزی که از او میدانند برایش تعریف کنند. همه‌چیز همین تعریف کردن است، روایت. هر روایت یک تاریخ است. هر روایت جهان تازه‌ای را می‌آفریند. هر تاریخ جهانی را از بین می‌برد. کدام جهان حق ماندن دارد و کدام تاریخ لایق حذف شدن است.

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

روی موج یکشنبه‌ها از لندن

در همین خانه هنرمندان و در سالن انتظامی‌نمایش روی موج یکشنبه‌ها اجرا می‌شود.

نمایشنامه این اثر متعلق به  آلن بنت و مترجم آن حورا ‌پاکیزه‌دل است. مازیار سیدی طراح و کارگردان این نمایش است و در آن مژده ‌دایی، نغمه ‌فاطمی، نغمه ‌قوانلو، عارفه ‌معماریان بازی می‌کنند. محمدحسن ‌معجونی(صدای کشیش)، لیلی ‌رشیدی (مجری رادیو) هم با صدایشان در این نمایش حضور دارند.

خلاصه روی موج یکشنبه‌ها این طور است: این‌جا صدای لندن است! از درختان سیبِ ما گیلاس‌های خوش‌طعم روییده؛ هوا بسیار دلپذیر است و کلاغ‌های خوش‌صدا آواز می‌خوانند. چهار زن داستان زندگی رویایی‌شان! را روایت می‌کنند.

پیشنهاد تئاتر برای آخر هفته | در هم تنیدگی و رازهایی که بعد از ۱۸ سال فاش می‌شوند

پیشنهادهایی برای دیدن تئاتر در تعطیلات | از دیو و دلبر تا زنی با دو چهره

«پروین» در تئاترشهر و «پنگوئن‌ها» در تالار هنر | نمایش‌ها چقدر فروختند؟

از تئاتر شهر تا بوتیک تئاتر | چه نمایش هایی این هفته روی صحنه هستند؟ | راهنمای تئاتر برای روزهای آخر هفته

جنون محض در تماشاخانه اهورا

بعد از مدت‌ها علیرضا کوشک جلالی کارگردان مطرح تئاتر که بیشتر در آلمان فعالیت دارد نمایشی را در ایران روی صحنه برده است. جنون محض نوشته مایکل فرین است که کوشک جلالی خودش آن را ترجمه کرده است. این نمایش به مشکلات تولید یک تئاتر می‌پردازد و بهترین کمدی سال ۱۹۸۲ انگلستان شناخته شده است.

در باره آن نوشته‌اند این نمایش در زندگی تقریبا کوتاه خود تبدیل به یک کمدی کلاسیک مدرن شده است که صحنه‌های تئاتر اروپا را تسخیر کرده است.

جنون محض ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی‌های یونان و کمدی‌های شکسپیر به خصوص کمدی اشتباهات دارد و با سلاح خنده تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد. بسیاری از منتقدین از آن به عنوان مانیفست عشق به تئاتر یاد می‌کنند، چراکه این هنرمندان علی‌رغم هرج و مرج و آنارشی موجود در زندگی خصوصی‌شان سعی می‌کنند که نمایش را به خوبی روی صحنه اجرا کنند، که این امر به خاطر مشکلات عدیده تقریبا غیرممکن است.

بازیگران این نمایش به تریتیب ورود به صحنه عبارتند از: الهام ‌پاوه ‌نژاد، امین ‌میری، سام ‌کبودوند، صدف اسپهبدی، الهه ‌فرازمند، میثاق ‌زارع، دیبا ‌زاهدی، علی ‌پویا ‌قاسمی، علی ‌ابدالی، مجید ‌امیدی

برای دیدن این نمایش در تماشاخانه اهورا تنها این پنجشنبه و جمعه را فرصت دارید.

کنسرت-نمایش رومئو ژولیت

  نمایشی که این روزها در ‌سالن ‌استادجعفر ‌والی تالار ‌محراب ‌روی صحنه است، برداشتی است از یکی از شاهکارهای شکسپیر. کنسرت نمایش رومئو و ژولیت از ۲۲ خرداد اجراهایش را شروع کرده که تا ۷ مرداد ادامه دارد.  

 نویسنده این نمایش باقر ‌سروش و کارگردان آن شهروز ‌دل ‌افکار است.

شهرزاد ‌احمدی، تینا ‌اسدی، سودا ‌باآبرو، مینا ‌باوقار، محمدامین ‌پهلوان، اسحاق ‌ثبوت، مریم ‌حسنلو، پیام ‌حق ‌نژاد، حمیدرضا ‌دادار، فرخنده دریایی، میلاد ‌دوران، سمانه ‌رستمی، صابر رضایی، امیرحسین ‌ریحانی، ماهان ‌زارعی، سیمین ‌سخایی، فرحان ‌شجاعی، مهدیه ‌شکوری، علیرضا ‌عباسی ‌مقدم ‌طرقبه، سحر ‌عبدالملکی، فرانک ‌عبدی، مسعود ‌عرب ‌خزائلی، حنانه علیپور، نرگس ‌غلامی، پرستو غلامی، مجید ‌قادری، امیرحسین ‌قلی ‌پور، فهیمه ‌موسوی ‌نیارکی، ابوذر ‌موسوی ‌بیدلی، غزاله ‌مهرابی، حدیثه ‌محموداف از بازیگرانی هستند که در این کنسرت نمایش حضور دارند.

کد خبر 692086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha