خودروهای برقی که خود عامل مهمی در کاهش انتشار آلاینده‌ها به‌ویژه کربن هستند، می‌توانند با بهره‌برداری از باتری‌های جامد، ۲۹ درصد کمتر ردپایی کربنی در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون مایع موجود به جا بگذارند.

باتری برای خودروهای برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، باتری‌های خودروهای برقی جامد، بهترین نوع ممکن برای رهایی کامل‌تر از کربن در مقایسه با باتری های لیتیوم یون مایع موجود هستند. باتری‌های حالت جامد در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون مایع، به میزان ۲۹درصد کمتر کربن تولید می‌کنند.حتی این میزان کاهش، درصورت استفاده از مواد با منابع پایدار، بیشتر هم می‌شود.

در یک آزمایش مقایسه‌ای یک نمونه بسیار عالی باتری جامد با باتری لیتیوم یون مایع که از منابع لیتیوم پایدار هم بهره برده، مشخص شده که اثر کربنی باتری حالت جامد تا  ۳۹ درصد کاهش هم داشته است.

گروه آب و هوای اروپایی (The European climate group) خواستار ایجاد مشوق‌هایی برای کاهش ردپای کربن در مقررات جدید باتری خودروهای برقی شده، این قوانین اخیرا توسط پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه‌اروپا نهایی شده است.

سیسیلیا ماتئا کارمند وسایل نقلیه پاک موسسه T&E در بیانیه‌ای گفت: «وسایل نقلیه برقی برای سیاره بسیار بهتر هستند و فناوری حالت جامد یک تغییر رو به‌ جلو خواهد بود چرا که چگالی انرژی بالاتر آنها به معنای مواد بسیار کمتر و در نتیجه انتشار بسیار کمتر آلاینده در ساخت آنها خواهد بود.»

باتری‌های جامد که از مواد سرامیکی جامد به جای الکترولیت‌های مایع برای حمل جریان برقی استفاده می‌کنند، می‌توانند انرژی بیشتری ذخیره کنند، سریع‌تر شارژ شوند و ایمنی بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یون مایع داشته باشند.

کد خبر 691611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha