کتاب «روایتی از موفقیت و پیشرفت کودکان کار» یک کتاب متفاوت و خواندنی است که نتیجه سال‌ها تلاش خیراندیشان و حامیان کودکان کار پایتخت را روایت می‌کند.

موسسه رویش نهال جوان

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: کیهان ضیایی مهر، نویسنده نخستین کتاب موفقیت کودکان کار پایتخت، می‌گوید: «این کتاب نشان‌دهنده بخشی از موفقیت و تلاش کودکان کاری است که توانسته‌اند در کنار همه مشکلات و ناملایمت زندگی امید و موفقیت را به خود هدیه دهند؛ کودکان و نوجوانانی که وقتی امید و ناامیدی به یک نتیجه منتهی می‌شود، امید را انتخاب کرده‌اند. جوانانی که با تأکید بر حمایت، هدایت و با کوشش و توانایی خود امروز موفق و سربلندند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

نخستین کتاب موفقیت کودکان کار پایتخت را بخوانید| این قصه‌ها واقعی است
جشن الفبای دانش‌آموزان در موسسه رویش نهال جوان

کیهان ضیایی مهر، نویسنده این کتاب، که مدیریت موسسه رویش نهال جوان را بر عهده دارد درباره نگارش این کتاب می‌گوید: «هدف از نگارش این کتاب ایجاد بارقه‌ای از امید و انگیزه برای تداوم تلاش‌های دست‌اندرکاران و اعتقاد به این مهم که با دستانی نه‌چندان پر از امکانات مالی نیز می‌توان نجات‌بخش زندگی سازندگان آینده این جامعه بود. در همه‌ سال‌هایی که در موسسه رویش نهال جوان برای کودکان کار فعالیت کرده‌ام تلاش‌ها و ایثارهایی را مشاهده کردم که وصف‌ناشدنی است. در این کتاب تنها بخشی از این تلاش، پشتکار و ایثار و حمایت نقل‌شده است. روایت زندگی دختران و پسرانی که با عنوان کودک کار از ساده‌ترین نیازهای رفاهی بی‌بهره بوده‌اند اما با آموزش مستمر توانستند به مدارج بالای تحصیلی، شغلی و هنری دست پیدا کنند.»

ضیایی مهر با بیان اینکه مرور سرگذشت هرکدام از این کودکان تداعی‌کننده هدف‌های غیرقابل دسترسی است که برخلاف باور عموم با حمایت حداقلی، به افق‌های روشن تبدیل‌ شده است می‌گوید: «خواندن این کتاب را به همه افرادی که دغدغه نیکوکاری و کار خیر دارند و همه فعالان اجتماعی و فرهنگی توصیه می‌کنم. در بخش‌های مختلف کتاب هر کودک و نوجوان با نام و آثار و لیست موفقیت‌هایش معرفی‌شده است.»

نخستین کتاب موفقیت کودکان کار پایتخت را بخوانید| این قصه‌ها واقعی است
کیهان ضیایی مهر در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان موسسه

مدیر موسسه رویش نهال جوان درباره توزیع کتاب می‌گوید: «متأسفانه این کتاب در تعداد محدود چاپ‌شده است. اگر ارگان‌ها و افرادی که توانایی حمایت از این کتاب را دارند پای‌ کار باشند، می‌توانیم در تعداد مناسب کتاب را چاپ کنیم تا افراد بیشتری با توانایی کودکان کار آشنا شوند. خواندن درباره حمایت‌هایی که به بار نشسته و کودکی را از حصار انزوا رها کرده است انگیزه یاری و نیکوکاری را در جامعه افزایش می‌دهد.»

موسسه رویش نهال جوان یک موسسه غیردولتی است که با حمایت خیرین اداره می‌شود و سال‌هاست در منطقه فرحزاد حامی کودکان کار پایتخت است. تلاش برای تحصیل این کودکان از افتخارات اعضای این موسسه است به‌طوری‌که بیش از ۶ هزار کودک کار را تا به امروز باسواد کرده و مسیر ادامه تحصیل تا مقاطع دانشگاهی را برایشان فراهم ساخته.

نخستین کتاب موفقیت کودکان کار پایتخت را بخوانید| این قصه‌ها واقعی است
نوجوانان پرتلاش و افتخارآفرین موسسه رویش نهال جوان

 برای ارتباط با این موسسه می‌توانید به نشانی بزرگراه یادگار امام (شمال)، میدان اصلی فرحزاد، کوچه‌ استخر، پلاک ۱۷- جنب پارک مراجعه کنید یا با شماره ۲۲۱۱۹۵۳۹ تماس بگیرید.

کد خبر 691558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha