افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین، پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان می دهد افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

 اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه  بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

از سال بعد سیاست جدیدی برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

مسیر استعلام دهک بندی چیست؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سئوالات در اختیار مردم است.

کد خبر 691322
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 48
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • مرضیه عاطف IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    7 1
    سلام من جزو جاماندگان هستم بعد از ثبت نام فقط تیرماه برام ریختن و اردیبهشت و خرداد برام نریختن لطفا رسیدگی کنین
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 2
    از عید امسال ما یارانه نگرفتیم میگن دهک دهمی هستین..من زنم بازنشسته و همسرم فوت کرده .سرپرستای خانوار زن چطور دهک دهمی هستن؟؟
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    9 0
    دهک دهمی ها را بازلینی کنین..بازنشسته و زن چطور دهک دهمی هست...نماینده مجلس که نیست قطعش کنین..البته اونا میگیرن
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    5 1
    باسلام باشماره ای که در گوگل جهت اطلاع از دهک ازدهک خانوارتماس گرفتیم بجای گفتن اینکه درچندمین دهک قرارداریم خانمی بصورت گویا گفت یارانه به حساب شما واریز شده من می‌خوام ببینم در کدام دهک هستم خودم می‌دونم یارانه وارواریزشده از یک تا نه در کدام دهک هستم اونو می‌خوام بدونم
  • زهرافاطمی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    8 1
    همه مردم ایران باید یارانه بگیرند ، چرا کسانی که سی سال زحمت کشیده وکارکرده وبازنشست شده وحقوق می گیرند نباید یارانه بگیرند وکسانی که درخانه استراحت کرده اند چون حقوق بازنشستگی نمی گیرند یارانه می گیرند این معنای عدالت است ؟
  • علی اسماعیلی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 1
    با سلام بنده سرپرست خانواده پنج نفره سال نودوسه ثبت نام یارانه انجام دادیم ولی یارانه به حساب ما نیامد از فرمانداری گرفته تا وزارت گفتند اسم شما ثبت نشده و دیگه ثبت نام هم وجود ندارد الان بعد از هشت سال به عنوان جامانده ثبت نام کردیم و فقط جز سر کار گذاشتن هیچ حرف درستی در این باره کسی نمیگه و فقط الکی وعده میدن که یواش یواش فراموش بشه. تلفن های رفاه و سازمان هم میگن هیچ اطلاعی ندارند.
  • وحید باقری نیک IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    سلام ۷سال است یارانه ندارم کارگر ساده بدون هیچ مال واموال این سز آوار نیست
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 2
    سلام خانم هستم سهام ندارم برای سبتنام گجابرم تخت پوشش كمته هستم من راه نمای بکنم ورسی
  • مجتبی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 0
    خیلی جالبه کسی که چه کارمند باشه چه کارگربالای ده میلیون حقوق میگیره میشه دهک دهم ..یعنی با کسی که خونه اش توی الهیه و زعفرانیه است توی یه دهک قرار میگیرند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 2
    بازنشسته که زیر۱۰تومن حقوق میگیره ویک خانواده چهار نفره بعد سی سال با مسافرکشی باید بااین گرانی افسارگسیخته اداره کنه مستحق دریافت یارانه نیست چون ماشین داره این چه عدالتی. است که پیش گرفتین