یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

ماهی یکی از مشهورترین مواد غذایی است که پزشکان همواره در تریبون‌های مختلف، مردم را به مصرف دست کم 2 وعده ازآن در طول هفته تشویق می‌کنند.

ماهی سرشار از امگا 3 است که از مفید‌ترین مواد برای بدن به شمار می‌آید. با وجود این، دشواری پاک کردن ماهی یا کمبود وقت برای پخت آن گاهی موجب می‌شود که خانواده‌ها از مصرف این ماده غذایی سودمند غافل شوند.

در این شرایط تن ماهی گزینه‌ای است که به کمک خانواده‌ها می‌آید. البته مصرف ماهی تازه در مقایسه با  تن‌ماهی ارجحیت دارد اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، مصرف تن ماهی هم خالی از لطف نیست.

این در حالی است که رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران اخیرا اعلام کرده هرچندکه قیمت انواع تن ماهی بعد از عید افزایش یافت اما موج دوم گرانی این محصول در هفته های اخیر مجددا وارد بازار شده است.

وی با اشاره به کاهش وزن برخی از انواع تن ماهی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از کارخانجات پس از افزایش نرخ در آغاز سال جاری اقدام به کاهش وزن محصولاتشان کردند که این امر به زیان مصرف کننده است.

به هرترتیب، باید توجه داشت که زیاده‌روی در مصرف تن ماهی هم می‌تواند پیامد‌هایی برای بدن به همراه داشته باشد.

کارشناسان معتقدند مصرف زیاد تن ماهی می‌تواند موجب بروز مسمومیت با جیوه شود. از سوی دیگر تاریخ مصرف تن ماهی نکته‌ای است که باید توجه زیادی را به آن معطوف کرد.

تن ماهی در صورت نگهداری در شرایط نامساعد یا سپری شدن تاریخ مصرف به سرعت فاسد می‌شود و این نکته می تواند ناراحتی‌های گوارشی بسیار جدی در بدن ایجاد کند.

علاوه بر این، طبق توصیه کارشناسان حتما باید تن‌ماهی را 20 دقیقه در آب جوشاند و سپس مصرف کرد تا احتمال مسمومیت با آن به حداقل برسد.

همچنین اگر کنسرو تن ماهی متورم  یا ضربه‌ خورده باشد باید از خرید آن خودداری کرد. و یک توصیه دیگر اینکه حین گشودن قوطی فلزی، مراقبت دست‌های خود باشید.

کد خبر 69124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز