همشهری آنلاین: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران همزمان در 115 ناحیه پایتخت در هفتم آذر ماه خبر داد

به گزارش ایرنا، مازیار حسینی یکشنبه (3 آذر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مانور به جهت آمادگی هرچه بیشتر سازمان‌ها و دستگاهها و نیز بهره گیری از مشارکت شهروندان در مقابله با زلزله برگزار می‌شود گفت: برای نخستین بار، در این مانور بحران‌های کوچک در سطح محلی در نواحی شهر تهران طراحی شده و هر ناحیه از پایتخت با دو بحران فرضی مقابله کرده و به انجام وظایف خود در مدیریت بحران خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در این مانور تمامی دستگاههای مسئول در مدیریت بحران شهر تهران مشارکت خواهند داشت، تصریح کرد: تمامی این دستگاهها نمایندگانی در سایت 22 گانه مدیریت بحران در تهران خواهند داشت و متناسب با شرایط هر منطقه حادثه‌ای فرضی برای مدیریت بحران ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به حضور بالگردهای هوانیروز برای امداد رسانی به مصدومان فرضی حادثه و نجات حادثه دیدگان در ساختمان‌های بلند اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی نیز در برگزاری این مانور با بریایی بیمارستان‌های صحرایی در دو نقطه از تهران مشارکت خواهد داشت.

حسینی با اشاره به راه اندازی سه اردوگاه اسکان شهروندان در زمان بروز بحران در حاشیه‌های پایتخت تاکید کرد: هم اکنون سه اردوگاه راه اندازی شده که 12 هزار چادر برای اسکان آوارگان فرضی بحران در روز برگزاری مانور برپا خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ااشاره به ضرورت‌های برگزاری این مانور در تهران گفت: ایران یک کشور زلزله خیز است و تهران نیز روزی زمین لرزه را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: این مانور با اهداف عیان سازی مشکلات، نارسایی‌ها، کمبودها، ایجاد درگیری فکری غیرمترقبه برای مدیران، ارزیابی نحوه مدیریت مدیران، ارزیابی وسایل و تجهیزات، ارزیابی مهارت نیروها و تمرین عملی سازمان‌های تخصصی برای مقابله با حوادث طبیعی برگزار می‌شود. 

هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران ساعت 9 صبح پنجشنبه هفتم آذر ماه در تمامی مناطق شهر تهران به مدت دو ساعت با برنامه از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد

کد خبر 69092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز