همشهری آنلاین: در اجرای هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران برای اولین بار در کشور بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل اتاق عمل و اتاق مراقبت های ویژه قلب (CCU) و با تجهیزات تخصصی ظرف مدت کمتر از 3 ساعت بر پا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی محبی‌راد سخنگوی هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران گفت: در اجرای هفتمین مانور زلزله 3 بیمارستان صحرایی مجهز کامل در مناطق 22و20 و محوطه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر پا می شود که از این میان یک بیمارستان با استفاده از تجهیزات روز دنیا به صورت کامل در ظرف کمتر از 3 ساعت بر پا خواهد شد.

وی در مورد قابلیت‌های بیمارستان صحرایی که در روز مانور بر پا می‌شود گفت: از جمله قابلیت‌های این بیمارستان،  سریع‌الاحداث بودن و برخورداری از تجهیزات کامل یک بیمارستان مجهز است که  ظرف کمتر از 3 ساعت قابل بر پایی و جمع‌آوری است.

محبی‌راد در ادامه با اشاره به بکارگیری کپسول‌های اطفاء حریق بسیار کوچک و دارای قابلیت‌های بالا در اجرای این مانور گفت: این کپسول که بسیار کوچک است 5 برابر کپسول‌های معمولی قدرت اطفاء حریق دارد و علاوه بر اطفاء مواد شیمیایی در اطفاء حریق ناشی از بنزین و الکترونیک هم کاربرد دارد. سخنگوی هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران ادامه داد: در اجرای مانور از سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار و مخازن آب و سوخت انعطاف‌پذیر نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: مخازن سوخت انعطاف‌پذیر این قابلیت را دارند که در صورت سقوط از ارتفاع نیز هیچ خطری را متوجه افراد نمی‌کنند و این مخازن برای اولین بار در اجرای مانورهای زلزله استفاده می‌شود.

محبی‌راد خاطر نشان کرد : در هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران آخرین تجهیزات حمل مصدومین و کمک‌های اولیه جدید نیز برای اولین بار استفاده خواهد شد. وی ادامه داد : برانکاردهای ویژه حمل مصدوم با برخورداری از فن آوری روز دنیا علاوه بر سبک بودن، خدمات ویژه‌ای را به مصدوم ارائه می‌دهد که این نوع برانکارد در این مانور مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر 69000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز