مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران شهر تهران تامین برق برای شرایط بحرانی را در دستور کار قرار دادند و برای این کار توافقنامه‌ای را تصویب کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس این توافقنامه همکاری‌های دو جانبه با محورهای فراهم آوردن بستر پشتیبانی، تعامل و اشتراک مساعی جهت  تحقق بهینه فرآیند مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران تامین برق در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث غیرمترقبه در دستور کار دو نهاد قرار می‌گیرد.

این توافقنامه در اولین نشست مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و مسئول عضو کمیته تخصصی شریان‌های حیاتی ستاد مدیریت بحران شهر تهران و با حضور مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، معاونین و مدیران ارشد شرکت گاز استان تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، شرکت مخابرات استان تهران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، شرکت سهامی آب منطقه‌ای تهران و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران طی مراسمی به امضاء رسید.

دکتر مازیار حسینی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست از این توافقنامه به عنوان فرصتی مناسب و جدید برای جستجوی راه‌های گسترش همکاری میان نهادهای مدیریت شهری به ویژه در موضوع تامین ایمنی و مقاوم‌سازی شریان‌های حیاتی شهر در برابر حوادث و سوانح طبیعی یاد کرد و با بیان اینکه دستگاه‌های متولی تامین آب، گاز و برق از نقش حیاتی در زندگی شهروندان برخوردارند، ابراز امیدواری کرد با امضای اینگونه توافقنامه‌ها همکاری‌های مدیریت شهری ارتقا یابد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به بحران بارش برف سنگین زمستان سال گذشته گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، شرایط زمستان سال گذشته و پدیده خشکسالی قابل تکرار است، لذا برنامه های مقابله با  سرما و تأمین برق از مسائل عمده پیش رو به شمار می‌آیند.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران افزود: انتظار شهروندان بیش از گذشته است و نهادهای مدیریت شهری باید بر حسب مأموریت و رسالت ذاتی خویش بیشتر از یکدیگر مطلع شوند و همکاری‌های خود را افزایش دهند و در حوزه‌هایی که نیاز به همکاری و تعامل احساس می‌شود به یکدیگر کمک کنند.

در این نشست مهندس فتاح قره باغ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای تهران، در گزارشی به تشریح موقعیت تولید و تأمین برق شهر تهران و چالش‌های پیش روی این حوزه و ضرورت افزایش همکاری‌های بین بخشی در مدیریت شهری پرداخت. زمینه‌های همکاری مشترک مورد تاکید قرار گرفته در این توافقنامه در حوزه تامین برق (تولید و انتقال) عبارتند از:

• بررسی و مطالعه و تدوین راهبردهای استراتژیک در خصوص همکاری کلیه نهادها و سازمان‌های درگیر در بحران‌ها به منظور کاهش  مشکلات خدمات‌رسانی در شبکه توزیع نیروی برق، عرصه‌های "مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران توزیع برق شهر تهران".

• همکاری و همفکری در تدوین محورهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه‌های مشترک کاری مرتبط با موضوع این توافقنامه و راهبری آنها.

• هماهنگی دو جانبه در خصوص پروژه‌های مطالعاتی و اجرایی حوزه مدیریت بحران توزیع برق از قبیل برق اضطراری شهر تهران و پروژه‌های مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق شهر تهران و گسترش مشترکین دارای مولدهای اضطراری

• همکاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت چگونگی تأمین برق اضطراری مراکز حساس، حیاتی و مهم شهر تهران

• بررسی و مطالعه امکان‌سنجی پروژه‌های مرتبط با توسعه انرژی‌های نو و سلول‌های خورشیدی با محوریت کاهش مصرف انرژی برق و کاهش خطرپذیری ناشی از کمبود تولید

• برنامه‌ریزی و هماهنگی در "ایمن‌سازی شبکه تأمین برق شهر تهران در حوزه پدافند غیرعامل"

• فراهم آوردن بستر همکاری‌های علمی و فنی جهت تدوین راهکارهای مقاوم‌سازی و نوسازی شبکه، تأسیسات و تجهیزات موجود

• همکاری و مشارکت در مبادله اطلاعات فنی، تخصصی، مطالعاتی و نقشه‌های موجود از شبکه و طرح‌های انجام شده و در دست انجام با محوریت "مدیریت بحران تأمین برق شهر تهران"

• ارائه اطلاعات جغرافیایی و ماهواره‌ای جانمایی و مسیر خطوط شبکه و تأسیسات موجود در صورت ضرورت و با تأیید مقامات مسئول طرفین

• برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با محوریت "مدیریت بحران تأمین برق شهر تهران"

• همکاری و مشارکت در خصوص تدوین برنامه‌های جامع کاهش خطرپذیری شبکه تأمین برق شهر تهران ناشی از بحران خشکسالی

کد خبر 65039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز