دادستان مرکز خراسان رضوی با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از برخوردهای قاطع قضایی با یغماگران اموال مردم، از صدور احکام حدی (قطع دست) خبر داد که برخی از این پرونده‌ها در مرحله اجرا قرار دارند.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین، قاضی محمدحسین درودی دادستان مرکز خراسان رضوی به تشکیل کارگروه های ویژه مقابله با سرقت‌ها در مشهد اشاره کرد و گفت: مبارزه با سرقت و زورگیری از طریق صدور احکام قاطع قضایی یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی است و هیچ گونه اغماضی در برخورد قانونی با یغماگران اموال صورت نمی گیرد.

وی با تاکید بر این که عوارض روحی و روانی ناشی از جرایمی مانند سرقت های به عنف برای شهروندان و مالباختگان جبران ناپذیر است، تصریح کرد: نشست های کارشناسی و تحلیلی کارگروه های ویژه مبارزه با سرقت در مشهد به طور مداوم برگزار می شود و موضوع سرقت ها مورد واکاوی دقیق قرار می‌گیرد تا تدابیر لازم در موقعیت های زمانی و شرایط خاص اندیشیده شود.

قاضی درودی، رسیدگی قاطعانه و سختگیرانه در پرونده های مستوجب حد را نشانه ای از «احساس امنیت» در جامعه ذکر کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی برای ایجاد «احساس امنیت» به هنجارشکنان و اخلالگران در نظم عمومی جامعه رحم نمی کند و در صورتی که جرایم سرقت، شروط ۱۶ گانه صدور حکم حد (قطع دست) را داشته باشند، قضات بر اساس قانون و شرع و بدون توجه به هیاهوهای خارجی، به این گونه جرایم رسیدگی می کنند و رای به قطع دست و حتی اعدام می دهند.

مقام ارشد دستگاه قضا در مشهد خاطرنشان کرد: نمونه بارز این احکام پرونده هایی است که هم اکنون در مرحله اجرا قرار دارد و باید تشریفات قانونی آن طی شود و برخی از پرونده ها نیز در مرحله صدور آرای قطع دست است. چراکه برخورد قاطع دستگاه قضایی با سارقان و زورگیرانی که «امنیت» جامعه را خدشه‌دار می کنند یک مطالبه عمومی است و مدعی العموم نیز بر اجرای دقیق قانون و احکام شرعی تاکید دارد.

قاضی درودی همچنین با اشاره به ماده ۲۷۸ قانون مجازات اسلامی اضافه کرد: در صورتی که مجرمی به دلیل ارتکاب سرقت ۳ بار به مجازات «حد» محکوم شده باشد، در چهارمین مرتبه «اعدام» می شود. حتی اگر آخرین سرقت را در «زندان» انجام دهد. بنابراین با توجه به مواد قانونی، قضات نیز برای آسایش و آرامش مردم، از صدور احکام «حدی» اغماض نمی کنند. مگر آن که شرایط صدور حکم فراهم نشود.

این مقام قضایی، درخواست نکردن مالباخته از دادگاه برای صدور احکام «حدی» را یکی از شرایط عنوان کرد و گفت: تقاضای مالباختگان، یکی از مهم ترین شروط صدور حکم شرعی و قانونی قطع دست در پرونده های سرقت است اما برخی مالباختگان چنین درخواستی ندارند و این گونه دست قاضی از نظر قانونی برای صدور حکم اشد مجازات بسته می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که «پس چرا این جمله بین شهروندان معروف شده که «دزد زودتر از قاضی به خانه بازمی‌گردد؟» گفت: متاسفانه در بحث قانون کاهش مجازات ها که از مدتی قبل اجرا می شود، برداشت های نادرستی صورت گرفته است که نیاز به کالبدشکافی دقیق دارد و رسانه‌ها هم باید در این باره به تجزیه و تحلیل بپردازند و نقاط ضعف و قوت این قانون را زیر ذره‌بین ببرند. من فقط تاکید می کنم که این قانون در بسیاری از موارد کاربردی است و موجب زندان‌زدایی می شود اما در مرحله اجرا نقص‌هایی دارد که حتی همکاران قضایی ما نیز دچار مشکل شده اند و ایراداتی را به آن وارد می کنند که باید مورد توجه قانون‌گذاران قرار گیرد.

وی افزود: در جرایم قابل گذشت مانند سرقت‌های عادی و خرد وقتی مالباخته به هر دلیلی رضایت خود را به بازپرس پرونده اعلام می کند و سارق نیز هیچ گونه سابقه سرقت ندارد، طبق قانون قاضی نمی تواند او را زندانی کند. به همین دلیل فرد مجرم بلافاصله آزاد می شود و این تصور در جامعه به وجود می آید که قاضی یک سارق را طی چند ساعت آزاد کرد! این در حالی است که اگر مالباخته یا شاکی رضایت ندهد، پرونده باید مراحل دادرسی را طی کند و مجرم نیز طبق ضوابط قانونی و با سپردن وثیقه تا زمان صدور رای آزاد می شود، باز هم تاکید می‌کنم برخورد با سارقان در مشهد سختگیرانه است ولی از قانون هم نمی‌شود عدول کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان این که طرح های ویژه ای برای مبارزه با جرایم خشن و به ویژه زورگیری‌ها در مشهد اجرا می شود، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی حافظ جان و مال و ناموس مردم است و به یقین اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از قانون‌شکنان و مجرمان به «امنیت مردم» دست‌درازی کنند.

وی همچنین به صدور احکام «محاربه» برای سارقان مسلح یا زورگیرانی اشاره کرد که با سلاح‌های سرد و گرم موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم می‌شوند یا جو ناامنی در جامعه به وجود می آورند.

دادستان مشهد افزود: بنابر این برخورد با سارقان و مخلان امنیت بسیار قاطعانه است و به همین دلیل هم سرقت های مسلحانه  از بانک ها  و طلا فروشی ها در مشهد به صفر رسیده است.

قاضی درودی به سارقان و دست‌اندازان به اموال مردم نیز هشدار داد: دست از اعمال خلاف قانون بردارند و مسیر درست زندگی را انتخاب کنند. در غیر این صورت سیلی و مجازات قانون محکم و قاطع خواهد بود.

کد خبر 690468
منبع: خراسان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 88
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    99 19
    متاسفانههمین باندهای مخوف در مشهد خیلی هرج و مرج و نا امنی را زیاد کردن . یک مدت قوه قهریه برای مزاحمان نوامیس و چاقو کش ها و دزدهای خشن و بیرحم لازمه. اینجا شهر زیارتی هست نباید اینهمه جرم خیز بشه .
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      اونی که منفی داده نمیدونه مشهد وضع بدی پیدا کرده. اولا ما با هجوم مهاجرین غیرقانونی مواجهیم. دوما این خواست مردم مشهده که هرچه باند سارق و مجرم و قداره کش هست نابود بشه. امنیت مردم رفته. لطفا به وضع مهاجران غیر قانونی رسیدگی کنید1
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      26 62
      باید در همه شهرها دست دزدان و مفسدان و حتی بی حجاب ها را قطع کرد و در ملأ عام شلاق زد و دستان قطع شده را در شیشه های الکل قرار داد و به نمایش گذاشت از عربستان یاد بگیرید که چگونه با شمشیر گردن میزند و دست و پا قطع میکند. از اجرای قاطع قوانین اسلام نورانی نهراسید و امید بهدا داشته باشید و همه مردم هم از اجرای جنین قوانینی حمایت مطلق میکنند.
  • حسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    147 2
    دست اختلاسگران را هم قطع کنید!
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    143 1
    بسیار عالی ، اختلاس گران و مفسدان اقتصادی که پول های زیادی از بیت المال برمی دارن نیز این قوانین اجرا شود.
    • روح الله IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      44 2
      اونهارو که باید گردنشون رو بزنن .... ولی این دلیل نمیشه که حد بر دزدان نامرد اجرا نشه ...
    • مشهد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      48 1
      اونا باید سرشون قطع بشع دستشون کمه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      13 3
      فدایت شوم ای دلاور
    • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      18 13
      کجای دنیا با دست قطع کردن و گردن زدن مشکلا تشان درست شده یا حل شده دست از توهمات بر دارید مملکت را با خرد و سیاست و شکو فایی اقتصاد و بر نامه ریزی میشود اداره کرد نه با شلاق و دست قطع کردن
  • مهدی علیزاده IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    44 3
    به نظرمن اول بایدبستررافراهم کنن که اماردزدی کاهش پیداکنه .ودراخراگرکسی ارامش وامنیت مردم رابرهم بزندبایدبااوبرخوردشدیدشود.مثل قطع دست
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      7 0
      اونی که عادت کرده به مال مفت وبی زحمت....هر کارش هم بکنی....همینی هست که هست
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    44 2
    بسیار عالی، چرا تاحالا اجرا نمی شد، بقیه استانها هم نا امن هستند آنها چی میشه، از ابتدا باید جلوی دزدها را بگیرن قبل از اینکه حرفه ای بشن وقتی حرفه ای شدن برخورد با آنها مشکل میشه
    • زاپاتاری IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      8 3
      بله اول مشکل بیکاری اعتیاد وبی پولی جوانان و ورود بیش از اندازه بیکاران به مشهد حل بشه که مهمترین قسمته بعد اگه سرقت انجام داد منم موافق به قطع دست هستم..
  • Omid IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    51 6
    اگه دست دزدان و سارقان که با چاقو کیف و گوشی مردم رو میقاپن قطع بشه، درس عبرت میشه براشون
    • سيد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      16 1
      بله صددرصد
  • ناصر IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    40 6
    انشاءالله که دست قطع کردن اجرا بشه دیگه خییییلی نا امنی گرفته ایران و
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    45 0
    بسیار عالی البته این حکم برای اختلاس گران و مفسدین فی الارض هم باید اجرا بشه😉
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    36 3
    خیلی خیلی عالی اگ اجرا بشه ولی ؟؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      3 0
      دقیقا همینطوره
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    32 2
    خیلی خوبه ولی بین حرف تا عمل خیلی فاصله هست امیدوارم که درحد حرف نباشه و اجرا بشه
  • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    21 4
    بسیار عالی باید دست قطع بشه این قانونه درس عبرتی باشه برای دیگر سارقان وامنیت عالی در کشور ايجاد میشود اصلا باید دستشون بدون محاکمه قطع بشه و برای بار دوم اگر تکرار کنن اعدام تیر باران بشن
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    11 1
    متهمین از بس گرفتندشون و زود آزاد شدن هول برشون داشته و الان رسیدند به اینجا،
  • صادق IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    22 1
    بنظر من اونایی که با اسلحه یا قمه زورگیری میکنن اگه حکم قطع دست روشون اجرا شه امنیت ۸۰ درصد بهتر میشه
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    25 0
    امیدوارهستیم قانون قطع کردن دست سارقان فقط برای آفتابه دزدها انجام نگیرد برای همه دزدها اختلاس گران و...
  • روح الله IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    25 3
    اگر زودتر از اینها حد قطع دست اجرا میشد دزدها و اراذل اینقده پررو نمیشدند!!!! اون عده ای هم که تریپ روشنفکری به خودشون میگرفتن که قانون اسلام خشن هست یا تا الآن متوجه اشتباهاتشون شدن یا باید یک بار خواهر و دختر و مادرشون به دست خفت گیرها بیفته تا حساب کار دستشون بیاد
  • US ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    17 1
    لطفاً برای امنیت هم شده اجرا کنید
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    16 2
    خدا خیرتون بده. اهمیتی نداره یه مشت کافر حرومزاده چی میگن .دست زورگیرها باید قطع بشه . این حد رو خدا تعیین کرده
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    24 7
    امنیت با قطع دست بدست نمیاد امنیت با ایجاد شغل ثبات اقتصادی عدالت وتوزیع عادلانه ثروت کشور ثروتمند دنیا یعنی ایران بدست میاد کسی که صاحب پست وقدرت هست راحت میلیاردی میبره آب از آب تکون نمیخوره یک بیکار معتاد سابقه دار مجبوره قمه بکشه به من وتو برای صد هزارتومنی دستش قطع میشه ولی یکنفر میلیونها برابر دزدیده امنیت داره به جای قطع دست بذارش سر یک کار بهش حقوق بده
  • مصیب IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    18 6
    سلام .حکم قانون طبق قران امنیت جامعه را در بر دارد‌ اما کوتاهی حکومت در برآوردن معیشت مردم . دامن زدن به دزدی اموال مردم بعضا باعث شده افراد نا آگاه‌ به اینکار قدم بگذارند . لذا اگر اردوگاهای کار اجبار وسخت ایجاد‌شود ‌. احتمالا ایتگونه افراد را پشبمان از کرده میکند . و از قطع عضو جوابگو تر است
    • ترانه IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 2
      درود بر شما.مانا باشید.
    • خلیل کبودی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      درودبرشرفت
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    6 1
    تلویزیون های بیگانه هر چی میخوان بگن ملت امنیت می خواد باید با این افراد قاطعانه برخورد شود
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    10 0
    دست هرچی دزده قطع کنین امنیت نداریم هرچی گیرشون میاد میدزدن
  • کاربر IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    11 0
    اقا تو رو خدا اجرا کنین اگه دست یک نفر رو قطع کنین تا مدتها به خودش کسی اجاره دزدی نمیده . من بعد از مدتها اومدم یه گوشی خریدم با هزار مکافات سر یک هفته نشد ازم زدن . دیگه انقدر نترس شدن که تو روز روشن با زورگیری جلوی همه مردم اموالمون رو میبرن .بعد هم که تازه میگیرنشون با گستاخی تمام به مالباخته میگن به توچه حبسش رو میکشم
  • حسین IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 3
    به جای قطع کردن دست بندازنشون تو یک جزیره بدون آب و غذا تا همونجا به درک برن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 2
    سلام خیلیم دیر داره اقدام میشه باید زور روسرانسان باشه والا درست شدنی نیست. اگر از مدارس مثل قدیم سخت گیرو شروکنن به ولا 5سال دیگه همه چی عالی میشه
    • معین NL ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      4 1
      جزیره بدون آب و غذا نداریم
  • نورعلی معافی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    10 0
    باتوجه به افزایش سرقت درکشور ومشهددیگر راهی نمانده مگر اینکه حکم قرآن رادراین زمینه جاری وساری کنیم تاکسی بخوداجازه چنین کارهای قبیح راندهدوبازدارنگی ایجادشود.
  • جلیل IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 0
    این نامردهای کثیف رو باید اعدام کنید محله ما رضاییه بیچاره کردن همه رو از کتف قطع کنید شما رو بقران اجرا کنید
  • کوروش IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 0
    از خودروی بنده تا بحال دومرتبه دزدی شده علیرغم اینکه همه اقدامات امنیتی رو انجام دادم یک مرتبه هم کیف همسرم رو تو خیابون ازش زدن به پلیس هم گزارش دادم اما نه دزدی پیدا شد و دستگیر نه من به حقم رسیدم در بین دوستان هم ک موتورسیکلت و لوازم ماشینشون به سرقت رفته هم نتیجه مثبتی حاصل نشده کاش قانون به جدیت اعمال بشه برای همه سارقین واختلاس گران و .. تاشاهد این امر ناپسند نباشیم و جان و مال مردم در امنیت باشه
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 0
    اگه چنتا دست قطع کنن و ببرن جلو دوربین بقیه دزدا ماستارو کیسه میکنن.واقعا نامردیه ک بنده خدا با هزار امید لوازم خونه یا ابزار یا ماشین میخره طرف مثه سگ دزدی میکنه بدم ب قیمت ناچیز رد میکنه ککشم نمیگزه.واقعا باید ی فکر جدی بردارن مسئولین.دزدی تو مشهد و تهران خیلیییی زیادد شده.
  • همشهری IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    احسنت کاردرستی است بایددست دزدان وزورگویان قطع شود تابرای دیگران دزس عبرتی باشد درقران هم امده است که دست دزدها راباید قطع کرد
  • بی نام IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 2
    این روزها مساله ی حجاب و عفاف مطرحه،اما من میگم،یک خانم باید پوشش موقر ومتین داشته باشه وبا وقار رفتار کنه برای اقایون هم همینطور.ولی هیچکس نه وح شیانه برخورد کردن میپسنده،نه قرتی گری ولاابالی گری وجلف بازی رو.چون در اینصورت خود مردم پس میزنند وبهایی به هنجار شکنان نمی‌دهند زیرا این قبیل افراد آسایش مردم را سلب میکنند.مثل دزدی میمونه،هیچ فرقی نمیکنه. سپاسگزارم وبرای شما عزیزان سلامتی و طول عمر با عزت از خدای بزرگ خواهانم.
  • جهان IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    11 0
    دست ۱۰۰ تا دزد رو قطع کنید شهر مخصوصاً شهر مشهد امن میشه دزدی در مشهد بی داد میکنه چون از همجا کشور بخصوص کشور افغانستان هر چه آدم بی کار هست به مشهد میان هم فاله هم تماشا هم دزدی هم زیارت ، قطع کنید شاید کمتر دزد به مشهد بیاد مشهد و مشهدی رو بدنام و نا امن کردن
  • 0929370368 IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 12
    به نظرم گناه دارند چون شاید به اشتباه خودشون پی بردند و اینکه از سرمجبوری و فشار زندگی این کار ها رو کردند .بعدشم خانواده شون چی گناهی کردن که اینقدر جوش بزنن
  • سامان IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 1
    اقا قطع کنین تو رو خدا قطع کنین 3 بار سیم تلفن رو دزدیدن بردن هیچ کار نتونستیم بکنیم لامپ در پیاده رو دزدیدن باز هم چیزی نگفتیم باطری ماشین دزدین باز هم نتونستیم چیزی بگیم کم مونده بیان وسایل رو شب از زیر سرمون ببرن چه خبره این همه دزدی یکم به فکر باشین چند نفر دست قطع کنین تا درس عبرتی باشه برای بقیه
  • همی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 1
    عالیه. باید جلوی زدرگیرها به صورت جدی گرفته شود
  • مریم IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 1
    کاش باهمین قاطعیت دست اختلاس گران هم قطع بشه درصد زیادی از این جرایممولود نابرابری اجتماعیه آقایون قانون گذار
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    13 0
    دست اقازاده ها یاحرامزادهها قطع شود اینها مملکت رابه نابودی کشاندن
  • پوریا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    9 4
    دست قطع بشه،،،خرجی زن و بچشو کی باید بده،،،نه بهش کار میدم ،،،نه می‌تونه کار کنه،،،اونوقت زن و فرزندش به خلاف میرن،،،یا باید دولت خرجیشونو بده،،،چیشد؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 0
    توشهر کوچیکی مثل ساوه هم دزدی زیاده .مااز ترس این دزدها که خیلی با آرامش و خونسردی وبا برنامه به خانه ها می آیند دیگر آرامش نداریم.اگه تایر کوچه هم میرسیم باید تمام درهرقفل کنیم.دزدگیر بزنیم.اگه شب باشه که تمام برقها رو روشن بزاریم.دایم تواضطرابیم .چون خیلی راحت وارد خونه مردم می شوند.از هیچ چیز نمی‌ترسند .گروهی وارد می شوند.باخودشون قمه .اسپره.وانواع سلاح ها رو دارند .تو روبه خدا یه کاری کنید این دزدی ها کم بشه.مال جهنم به خدا از جونمون از زن و بچه می‌ترسیم.اصلا رحم ندارند‌
  • Ali IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    خدا خیرتا بده اگه حدود وقصاص را اجراء کنید. وانشاءالله اثرات و ثمرات عمل به احکام قرآن را در جامعه ببینیم.
  • حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 2
    باید قطع کردن دست را از مقامات بالا و مفسدان اقتصادی شر وع کنند. که چنین کاری تو ایران امکان نداره .
  • US ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 2
    آقای دادستان فقط مردم ضعیف پس آن مسولین که اختلاس می کنند سفره مردم را خالی کردن باعث فقر، ناامیدی مردم به ازدواج و تشکیل خانواده شد چی فقط مردم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    دست امثال خاوری ومسئولین دزد رو هم اگه عرضه دارید قطع کنید بقیه دزدی ها خودبه خود جمع میشه..
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 1
    حکم خوبی هست اگراگراجرابشه خداکنه دست اون دونه درشتهاهم قطع کنن تادرس عبرتی برای دیگران بشه اول ازرایس هاادارهاشرکتامجلسیهاشروع کنن این خوردموردهادستوپاشون جمع میشه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    ب قاضی هاتون بگید دزد تبرعه نکنن قطع کردن دست پیش کش
  • یاسمن IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 2
    سلام. چرا همچین حرکت خشنی انجام بشه به جای اینکه بستر اشتغال مناسب ایجاد بشه. من نمیگم همه اینها بخاطر عدم اشتغال دست به این کار می‌زدند ولی مسلما اشتغال مناسب آمار سرقت‌های اینچنینی رو کم میکنه. کجای این عدالته که بخاطر همچین مقادیری برای تمام عمر از بخشی از اعضای بدنشون محروم بشن، در حالیکه انسان تا پایان عمر میتونه از لحاظ فکری عوض بشه و خانواده هاشون چه گناهی دارن که با این سرافکندگی زندگی کنن. از اون طرف اختلاسگرهای چندین میلیاردی راحت زندگی میکنن. اگر هم محاکمه بشن با تکبر میگن فلان وسیله منو به فلان کس ندید و در زندانی مثل هتل ساکن میشند!خیر با چنین کارهایی جامعه اصلاح نخواهد شد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 0
    شما را به خدا اول مشکلات گرانی وبیکاری واعتیاد حل کنید بعد ازاین مشکلات دست دزد قطع کنید چون همین قطع دست باز مشکلات معلولیت درکشورمان زیاد می‌شود
  • ناشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 2
    آقایان پرفسورهای مذهبی . لطفاً بجای قطع دست برای آنها اشتغال ایجاد کنید تا دزدی نکنند . با دست قطع شده چگونه نان آور یک خانواده باشند ؟ آیا به این میگن اصول اخلاقیات و راهکار داشتن یک جامعه سالم ؟ ترا بخدا کمی مطالعه دانشگاهی داشته باشید و سواد را ارتقاُ بدین .
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 2
    چرا فکر میکنیم خدایی که از مادر مهربونتر هست و آگاهی کامل داره نسبت به چیزی که خلق کرده در احکامش دچار اشتباه شده و اینقدر فضولی میکنیم ..... البته اجرای حد در شرع اسلام مشروط به شروطی زیادی هست که مطمئنا در صورت احراز همه شروط و اجرای حکم میتونه حیاط بخش باشه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 2
    قطع دست برای سارقان بسیارعالی
  • GR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 5
    فکر نمیکردم هموطنانم ایقدر بیرحم وقصیالقلب باشند برایتا ن متاسفم
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 0
      نادووون جونم مشهد به قدری خطرناکه انگار تگزاسه. باید یه فکر اساسی بشه. باند عقرب و تجاوز و زنا. به خدا اگه گروه گروه اینا اعدام بشن حتی بی دین ترین و مخالف ترین افراد با نظام هم دعاگوی ماموران اجرا خواهند شد. تا این وضع مردم از هر فکر و مسلک سیاسی متحدا ازجناب رئیسی میخوان فکر اساسی و ضربتی کنن.
  • سید IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 0
    دزدان بیت المال را چی بابا اونا که هشتاد میلیون شاکی دارن
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    ۰۸:۴۵ آشغال منافق! از کی دستور میگیری چیز میز می نویسی؟ دین گفته قطع دست و حجاب ؟ اون دین رو با مریم رجوی با هم چال می کنیم.
  • سلطان IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    لطفا از مفسدان اقتصادی شروع کنید چون فکر نمی‌کنم به این آفتابه دزدها برسه چون کم نیستن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    اول راه درست زندگی کردن را به روی مردم باز کنید بعد دست و پا قطع کنید
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    به فریاااااااااد مردم مشهد برسید. دعاگو خواهند بود. شهر را ایمن کنید. فوج فوج از باندهای عقرب و خرچنگ و دزدیدن زنان و سارقان مسلح اعدام کنید تا مهاجر خلافکار در برن و اکنیت برگرده. رفراندوم بگیرید 98 درصد میخوان این باندها متلاشی بشه اون دو درصد همین جانیان بالفطره و دارو دستشون هستن.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    ای ول...این نامردا تا حالا دوسه بار باطری ماشینمون رو از جلوی خونمون دزدیدن....دوتا که دستشون قطع بشه...بقیه دزدا هم حساب کار دستشون میاد....
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اینقدا آدم زحمت کش هست ومیشناسم ...که ثمره یک عمر زحمت وعرق ریختنشون رو به یه ساعت...دزدا بالا کشیدن وبیچاره ها دستشون هم به کسی نرسیده که مالشون رو پس بگیرن...
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    انشالله هر چه زودتر اجرا بشه...تا آبروشون بره ودیگه ازین غلطا نکنن
  • اسماعیل IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 1
    خدا رو شکر انشالله که واقعا اجرا بشه تا مثل اون گزارش که سارقه می‌گفت بیش از بیست بار دستگیر شدند وبا کمال بیشرمی می‌گفت مردم دعا کنند دزد سر وقت ماشینشان نیاد وگرنه هر دزد گیری باشه با میکنم.