زندان‌های «رجایی‌شهر» و «قزلحصار» در راستای اجرای مقررات مربوط به انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها به استان تهران منتقل خواهند شد.

زندان رجایی‌شهر

به گزارش همشهری آنلاین، در راستای اجرای مقررات مربوط به انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، قرار است زندان‌های «رجایی‌شهر» و «قزلحصار» به بیرون از محدوده شهری استان البرز منتقل و در سطح استان تهران منتقل شوند.  

براین اساس و در راستای سفر رئیس‌جمهور به استان البرز در فروردین‌ماه و موافقت با انتقال این مراکز تأمینی و تربیتی به استان تهران، اولین کارگروه اجرای این تصمیم به ریاست وزیر دادگستری درمحل این وزارتخانه برگزار شد.  در این ارتباط مقرر شد برای اجرای هرچه سریع‌تر این اقدام، موانع و حل مشکلات قانونی این طرح نیز به مبادی ذی‌ربط اعلام شود.  

مکان‌یابی، تدارک زیرساخت‌های لازم برای زندان‌های جدید و نیز امکان فروش غیرنقدی اراضی این دو زندان، تغییر کاربری فضای آنان و تهاتر با نهادهای دیگر و همچنین سایر مولفه‌های لازم برای ساخت زندان جدید از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی و جهت تسهیل در اجرا و پیگیری مورد توافق قرار گرفت.  

گفتنی است، زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار با وجود جدایی شهر کرج از تهران در سال ۱۳۸۹ و نامگذاری استان البرز، پس از سال‌ها همچنان در محدوده شهری این استان و اداره آن نیز ذیل اداره‌کل زندان‌های استان تهران قرار دارد که این تناقض مشکلاتی را درپی داشته است.

کد خبر 690448
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha