جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نخستین تصویر از اعماق فضا که توسط تلسکوپ ابر فضایی جدید ناسا، گرفته شده است را در اواخر وقت امروز منتشر خواهد کرد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، تصویری که مشتاقانه انتظارش می‌رفت، نگاهی دزدکی به پیش از رونمایی کامل فردا خواهد بود. فردا قرار است نخستین تصاویر تمام رنگی ارسال‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شود.

ناسا در توییتی نوشت: «ما نمی‌توانیم هیجان اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب را مهار کنیم!»

بایدن یکی از اولین تصاویر تلسکوپ فضایی از اعماق فضا را به‌عنوان پیش‌نمایشی از آنچه که در پیش است، رونمایی خواهد کرد.

این اولین تصاویر با کیفیت علمی خواهند بود؛ اگرچه آژانس فضایی ایالات متحده یک عکس آزمایشی مهندسی را هفته گذشته به‌عنوان پیش‌نمایش کوچک به اشتراک گذاشت.

بایدن اولین تصویر را در ساعت ۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در تلویزیون ناسا فاش خواهد کرد.

ناسا در طول چند ماه گذشته مجموعه‌ای از تصاویر مهندسی را نیز منتشر کرده است تا نشان دهد که تمام سخت‌افزارها همانطور که باید، روی تلسکوپ فضایی جدید نجوم کار می‌کنند.

آن تصاویر نماهای کمی متفاوت از ابر ماژلانی بزرگ، کهکشان ماهواره‌ای کوچک راه شیری را نشان می‌داد.

اخترشناسان پیش‌تر گفته بودند که نخستین عکس‌ها وقتی رونمایی می‌شوند، مطمئناً شگفت‌زدگی و تعجب مورد انتظار روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ناسا اضافه کرد که «لحظه‌ای بی‌نظیر برای همه ما خواهد بود که بایستیم و از منظره‌ای شگفت‌زده شویم که بشر پیش از این هرگز ندیده است.»

هفته گذشته آژانس فضایی اعلام کرد که اولین اهداف وب چه خواهد بود. سحابی کارینا که یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین سحابی‌های آسمان محسوب می‌شود، شامل این اهداف می‌شود. این سحابی خانه بسیاری از ستارگان پرجرم چندین برابر بزرگ‌تر از خورشید است.

کد خبر 689750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امیر IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 1
    فقط میتونم بگم بی صبرانه منتظرم. آب تودلم خشک شده تااون موقعه که ببینم. چون جواب سوال هایی که ازبچگی توذهنمه اینجا توعکس هاست
  • امید IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    والا قراربود ۱۷به وقت ایران بذارن باز تغییر کرد امیدوارم عکس های جالبی باشه.