همزمان با فرا رسیدن عید غدیر، سلسله میزگردهایی برای تبیین موضوع غدیر و ابعاد ناگفته آن با حضور جوانان و دانشجویان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس عمومی فرهنگسرای اندیشه، واقعه غدیر خم یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در دین اسلام به ویژه برای شیعیان دانست و گفت: «در واقعه غدیر آینده دین مبین اسلام که پروردگار آن را کامل‌ترین دین برای هدایت بشر می‌داند، مشخص شده و راه روشنی پیش‌روی مسلمین قرار داده می‌شود.»

به گفته معصومه آبرون، اهمیت تبلیغ این واقعه و تبیین ابعاد کمتر مطرح شده آن به ویژه برای نسل جوان اهمیتی دوچندان دارد به ویژه آنکه رسانه‌های دیگر، مخصوصاً رسانه‌های مجازی، برای وارونه نشان دادن واقعیت و نمایش چهره‌ای متفاوت از اسلام شیعی، همه‌جانبه فعالیت می کنند و سعی دارند برداشت جدیدی را مطابق میل خود به گوش جهانیان برسانند.

آبرون با اشاره به اهداف اجرای این سلسله میزگردها که به عنوان کرسی‌ آزاد اندیشه‌ورزی تدارک دیده شده است، افزود: «فرهنگسرای اندیشه بر اساس ماموریت کاری و اولویت سازمانی خود که ترویج اندیشه‌ورزی درباره موضوعات مهم و پربحث دینی، اجتماعی و فرهنگی و هم‌چنین تعمیق و گسترش هویت دینی در بین مردم است، برنامه متفاوتی را به مناسبت فرارسیدن عید غدیر تدارک دیده است.»

او در باره جزئیات این نشست ها توضیح داد: «این ویژه برنامه، اختصاص به برپایی مجموعه میزگردهایی با موضوع غدیر دارد که با حضور دانشجویان، جوانان و عموم شهروندان برگزار می‌شود. در این میزگردها ابعاد مختلفی از واقعه غدیر، سوالات و شبهات در باره این موضوع مطرح شده و به صورت گپ و گفت رودرو با شهروندان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.»

محورهای اصلی در این گپ و گفت‌ها، مقولاتی نظیر «فلسفه غدیر»، «فضائل حضرت امام علی علیه السلام»، «چرایی ادامه هدایت در قالب امامت» و ... است. هم‌چنین کتابچه‌هایی حاوی سخنان اندیشمندان بزرگ اسلام و جهان، صاحبان قلم و اندیشه، نویسندگان، ‌ شعرا و ... درباره مقوله مهم غدیر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه در پایان در باره زمان برگزاری این نشست‌ها گفت: «میزگردها از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه آغاز شده و همه‌روزه تا ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای اندیشه ادامه خواهد داشت. هم‌چنین به به مناسبت فرا رسیدن این عید بزرگ شیعیان، مراسم جشن باشکوهی با حضور شهروندان عزیز تدارک دیده شده است. این جشن روز دوشنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار  می شود.»

کد خبر 689740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha