همشهری آنلاین: رییس‌جمهور غدیر را واقعه وحدت‌آفرین در میان امت اسلامی ذکر کرد که مورد اتفاق نظر همه محققان و اندیشمندان اسلامی است و ابراز امیدواری کرد که همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت ضمن تبریک عید سعید غدیر به مردم ایران، شیعیان جهان و عموم مسلمانان، این عید را عید ولایت و اتصال به نبوت و عید امامت دانست و گفت: از آموزه‌های بزرگ این واقعه مبارک، این نکته قرآنی است که با همه عظمتی که اسلام به عنوان دین هدایت و آزادی انسان‌ها و تعالی جامعه دارد، آثار و رسالت اجتماعی غدیر به اندازه‌ای اهمیت یافته که رسالت پیامبر(ص) بدون ابلاغ پیام غدیر مورد رضایت حق قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: این نکته حائز اهمیت است که گاهی یک عمل مهم اجتماعی در سرنوشت ملت آنچنان تأثیرگزار است که با کار جامعه در زمانی طولانی قابل مقایسه نیست و اینگونه اعمال سرنوشت‌ساز که مستلزم عمل شجاعانه و شهامت فوق‌العاده است، نیازمند درک عمیق‌تر و جامع‌تر از اقدامات تأثیرگذار در سرنوشت جامعه است.

رییس‌جمهور، غدیر را واقعه وحدت‌آفرین در میان امت اسلامی ذکر کرد که مورد اتفاق نظر همه محققان و اندیشمندان اسلامی است و ابراز امیدواری کرد که همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.

کد خبر 236145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز