موهیتو اسمی است که در منوی تمام کافه‌ها و رستوران‌ها پیدا می‌شود اما اینکه ریشه آن کجاست و اصلا این کلمه چه معنایی دارد سوالی است که ارنست همینگوی جواب آن را می‌دانسته!

موهيتو - نوشيدني

به گزارش همشهری آنلاین، موهیتو، این محبوب‌ترین نوشیدنی میوه‌ای کلاسیک در سراسر جهان، آنقدر خواستنی است که یک روز به نام خود دارد! ریشه موهیتو به کوبا برمی‌گردد و نوعی نوشیدنی هایبال است؛ یعنی در لیوان‌های شیشه‌ای بلند تعارف می‌شود. اگرچه امروزه و با جهانی شدن آن بیش از بیست نوع دستور موهیتو وجود دارد اما نوع اصلی آن یک دستور مشخص دارد.

نوعی آب نیشکر تقطیر شده، نعناع، ​​آب گازدار، آب لیموترش سبز و شکر مواد تشکیل‌دهنده موهیتوی اصلی هستند. با این حال، تغییرات زیادی در دستور این نوشیدنی کلاسیک ایجاد شده و برخی مردم حتی از میوه‌های مختلفی مانند توت فرنگی و انبه و هندوانه هم برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

موهیتو نوشیدنی مورد علاقه نویسنده مشهور، ارنست همینگوی است و در شهر هاوانا، کوبا، متولد شده؛ با این حال یک چالش جدی وجود دارد که مردم مکزیک هم آن را از آن خود می‌دانند. مکزیک یا کوبا، این سرخپوستان محلی آمریکای جنوبی بودند که با شهرت خود این نوشیدنی را جهانی کردند.

درمان بیماری‌ها با نوشیدنی محبوب ارنست همینگوی | پرطرفدارترین نوشیدنی تابستانی که یک روز به نام خود دارد | شما هم این نوشیدنی را دوست دارید؟

در گذشته بومیان آمریکای جنوبی به واسطه درمان‌هایی که برای بیماری‌های مخصوص مناطق استوایی داشتند محل مراجعه مهاجران اروپایی قرار گرفتند؛ گفته می‌شود یک گروه از افرادی که به کوبا رفتند، با موادی دارویی برگشتند که شامل نعناع، ​​آب نیشکر و لیموترش سبز بود. در آن زمان بردگان زیادی روی مزارع نیشکر کار می‌کردند و این نوشیدنی محبوب آنها بود.

از نظر نام‌گذاری هم تئوری‌های مختلفی وجود دارد؛ برخی معتقدند که لغت موهیتو از کلمه اسپانیایی mojadito به معنای مرطوب مشتق شده و برخی دیگر هم آن را مربوط به نوعی ادویه بومی می‌دانند که mojo، موهو نام دارد. یک چاشنی کوبایی است که از لیموترش سبز تهیه می‌شود و طعم و عطر خاصی به غذاها می‌دهد.

کد خبر 689595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رحمان IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    یاد نویسنده بزرگ وخالق پیرمرد ودریا ووداع با اسلحه گرامی باد